Folktandvården
Se alla Folktandvården omdömen

Folktandvården

Recensioner från anställda på Folktandvården

Stressigt och dålig ledning.

Arbetade i tre år på folktandvården, både som timanställd sköterska när jag studerade men även som Tandhygienist. Det var stressigt arbetsklimat och fick ingen handledning som nyexad. I Stockholms innerstad är lönen dessutom låg och ej förhandlingsbar, 24,500kr trots erfarenhet av folktandvården och kliniken jag arbetade på. Hade timintäkt på 1500-1700kr men ändå ynka 24,5k i lön. Patetiskt

Fördelar

Större kliniker har många kollegor

Nackdelar

Dålig lön

Ok

Jag trivdes på Folktandvården i Borlänge Vi hade mycket roligt men sen efter omorganisationen kom blev det sämre sämre arbetstider ...
Samma rollSamma plats

Händelserikt, lärorikt

En typisk arbetsdag har jag cirka 10-12 patienter. En blandning av barn, vuxna, pensionärer och funktionsnedsatta eller barn med diagnoser. Mestadels barn och pensionärer. Vanligaste behandlingen är tandstensborttagning men även mycket förebyggande tandvård på barn och ungdomar. Motivering och instruering av tandborstning och information om munsjukdomar. En del blekningar och undersökningar utfördes också. På Folktandvården har jag lärt mig mycket om människor, hantera stress, planera och att försöka nå folk på olika sätt och mötas. Den svåraste delen av jobbet är att lyckas motivera de svåraste kunderna men det var även den bästa delen av jobbet att få träffa samma kunder flera gånger och lära känna varandra och se att det går åt rätt håll. Arbetsplatskulturen är bra, mycket som händer och många åsikter och många personligheter vilket i mina ögon är bra.

Sämsta arbetsgivaren jag jobbat för under 18 år

Väldigt låga löner, arbetsgivare som pressar sina anställda till det yttersta för att de ska få ut sina bonusar, 10 minuters luncher i bästa fall, och klinikchefer som behandlar sina anställda som betjänter. En kollega till mig fick inte ta en dag ledigt för att hämta sin cancersjuka mamma från sjukhuset. Inte en enda kollega till mig trivdes på jobbet.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Folktandvården. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Jämför Folktandvården med

Läs mer om Folktandvården på populära orter

• Folktandvården
  • Stressigt och dålig ledning.