Folktandvården
Se alla Folktandvården omdömen

Folktandvården

Recensioner från anställda på Folktandvården

Folktandvården har ett motto som kallas NÖT:en. Nytänkande, öppenhet och tillsammans. Glöm det! Det finns inte någon chef som lyssnar på dom anställda. Man kan absolut inte påverka. Har under min karriär på 30 år aldrig sett så dålig tandvård. Långa köer innebär att patienterna bara får sämre och sämre tandstatus. Inte den vård patienterna förtjänar och en fruktansvärt otillfredsställande miljö att jobba i. Stor personalomsättning vilket leder till obefintlig kontinuitet men dom får ju vad dom betalar för med sina låga löner. Billigt datasystem som bara fryser och krånglar hela tiden.

Fördelar

Kurser

Nackdelar

Dålig lön. Stor personalomsättning. Nya chefer hela tiden.

Stressig och tung arbetsmiljö med stort missnöje bland personalen.

Som tandläkare är Folktandvården den sista arbetsplatsen du ska välja. Det är dålig lön (även för sköterskor och tandhygienister) samt att det är korta behandlingstider och långa dagar. Ofta är ledningen frånvarande och oengagerade, samt att arbetstempot är orimligt högt. Möjlighet till kompetensutveckling är begränsad. Jag är glad att jag valde att byta till privat sektor efter 4 år som anställd i Folktandvården.

Sämsta arbetsgivaren jag jobbat för under 18 år

Väldigt låga löner, arbetsgivare som pressar sina anställda till det yttersta för att de ska få ut sina bonusar, 10 minuters luncher i bästa fall, och klinikchefer som behandlar sina anställda som betjänter. En kollega till mig fick inte ta en dag ledigt för att hämta sin cancersjuka mamma från sjukhuset. Inte en enda kollega till mig trivdes på jobbet.

Dålig arbetsmiljö

Dåligt ledarskap och hemsk arbetsmiljö. Finns bättre arbetsplatser därute.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Folktandvården. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Jämför Folktandvården med

Läs mer om Folktandvården på populära orter

• Folktandvården
  • Dålig lön. Stressigt främst pga dåligt datasystem. Dåligt ledarskap. Tystnadsskultur