Folktandvården

Recensioner från anställda på Folktandvården

Stressigt och dålig ledning.

Arbetade i tre år på folktandvården, både som timanställd sköterska när jag studerade men även som Tandhygienist. Det var stressigt arbetsklimat och fick ingen handledning som nyexad. I Stockholms innerstad är lönen dessutom låg och ej förhandlingsbar, 24,500kr trots erfarenhet av folktandvården och kliniken jag arbetade på. Hade timintäkt på 1500-1700kr men ändå ynka 24,5k i lön. Patetiskt

Fördelar

Större kliniker har många kollegor

Nackdelar

Dålig lön

Stressig

Stressig arbetsmiljö och usel lön. Hade aldrig valt det igen.

Dålig lön. Stressigt främst pga dåligt datasystem. Dåligt ledarskap. Tystnadsskultur

Folktandvården har ett motto som kallas NÖT:en. Nytänkande, öppenhet och tillsammans. Glöm det! Det finns inte någon chef som lyssnar på dom anställda. Man kan absolut inte påverka. Har under min karriär på 30 år aldrig sett så dålig tandvård. Långa köer innebär att patienterna bara får sämre och sämre tandstatus. Inte den vård patienterna förtjänar och en fruktansvärt otillfredsställande miljö att jobba i. Stor personalomsättning vilket leder till obefintlig kontinuitet men dom får ju vad dom betalar för med sina låga löner. Billigt datasystem som bara fryser och krånglar hela tiden.

Fördelar

Kurser

Nackdelar

Dålig lön. Stor personalomsättning. Nya chefer hela tiden.

De blanda sig i folks privat liv, ledarskap är obefintligt, finns ingen trygghet eftersom du slänga ut folk från jobbet för saker som inte ha med jobb

Jätte dålig arbetsmiljö, Mycket problem mellan medarbetare, ej fungerande skyddsombud, Chef Som bytts hela tiden och som inte ha någon annan oM var innebär ledarskap, mycket särbehandling och Och kränkning, jätte dåligt lön.

Fördelar

Att man kan jobba hos de även om man inte kan alls svenska språk

Nackdelar

Chefen som är inte riktigt utbildad

Dålig

Dålig med chefer och arbetsledare, ingen erfara ledning känns på kliniken

Sämsta arbetsgivaren jag jobbat för under 18 år

Väldigt låga löner, arbetsgivare som pressar sina anställda till det yttersta för att de ska få ut sina bonusar, 10 minuters luncher i bästa fall, och klinikchefer som behandlar sina anställda som betjänter. En kollega till mig fick inte ta en dag ledigt för att hämta sin cancersjuka mamma från sjukhuset. Inte en enda kollega till mig trivdes på jobbet.

Dålig arbetsmiljö

Dåligt ledarskap och hemsk arbetsmiljö. Finns bättre arbetsplatser därute.

Bra

Trevlig arbetsmiljö och bra att få prova på yrket.

Ok

Jag trivdes på Folktandvården i Borlänge Vi hade mycket roligt men sen efter omorganisationen kom blev det sämre sämre arbetstider ...

Produktiv och rolig arbetsmiljö

Som arbetsplats är Folktandvården mycket trygg och stimulerande. Det finns många förmåner med att jobba på Folktandvården, bland annat att man jobbar med många olika uppgifter, att man jobbar alltid i team och man lär sig att vara snabb och effektiv.

Produktiv + Rolig

Högt tempo många olika arbetsuppgifter möjlighet till utveckling.

trivsam miljö

Härlig arbetsmiljö med goa kollegor, bra sammarbeten.

Bra arbetsplats

Bra och tryggt företag, möjligheter till utveckling och kunskapshöjande kurser.

Händelserikt, lärorikt

En typisk arbetsdag har jag cirka 10-12 patienter. En blandning av barn, vuxna, pensionärer och funktionsnedsatta eller barn med diagnoser. Mestadels barn och pensionärer. Vanligaste behandlingen är tandstensborttagning men även mycket förebyggande tandvård på barn och ungdomar. Motivering och instruering av tandborstning och information om munsjukdomar. En del blekningar och undersökningar utfördes också. På Folktandvården har jag lärt mig mycket om människor, hantera stress, planera och att försöka nå folk på olika sätt och mötas. Den svåraste delen av jobbet är att lyckas motivera de svåraste kunderna men det var även den bästa delen av jobbet att få träffa samma kunder flera gånger och lära känna varandra och se att det går åt rätt håll. Arbetsplatskulturen är bra, mycket som händer och många åsikter och många personligheter vilket i mina ögon är bra.

Rolig arbetsmiljö och fick känna underbara människor

Trygg plats inget dåligt lärde mig mycket från läkaren

Bra gemenskap samt fin och trevlig service till patienterna. Bra arbetstider.

Ingen direkt ledarskap. Väldigt högljutt och ibland rörig klinik. Personalen gör sitt allra bästa för att ge patienterna bra service.

Lärande arbetsmiljö

Lärande och trevlig arbetsmiljö med duktig ledning och hjälpsamma kollegor

Meningsfullt arbete

Jag sommarjobbade endast på detta företag och fick hjälpa till i receptionen osv, men det arbete som de heltidsanställda utför där är väldigt meningsfullt!

Produktiv och rolig arbetsmiljö

Produktiv och rolig arbetsmiljö, trevliga personal.

Fördelar

Gratis fika

Nackdelar

Modern klinik, trevliga patienter, låg lön

Lång arbetstid med korta pauser. Högt tempo och låg lön.

Fördelar

Modern klinik

Nackdelar

Tandhygienister måste själva ringa in och boka patienter

rolig arbetsmiljö

det var jätte roligt att jobba där i kliniken, rolig arbetsmiljö, vänliga och hjälpsamma personal och aktiva dagar. jag har lärt mig mycket där i program och att kontakta patienter. att jobba i kliniken betyder mycket för mig som skulle bli tandläkare i framtiden, det hjälper mig som student också. den svåraste delen av jobbet är att man får jobba fort mellan patienterna, att plocka bort allt, sprita av rummet och förberedda det till nästa patienter tar lite tid och man får jobba snabbt och inte vara försenat. om jag bor i Stockholm jag skulle aldrig sluta jobba där. allt var perfekt och går på bästa sätt.

Fördelar

fredagars frokust

Nackdelar

sluta 19 vissa dagar

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Folktandvården. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Jämför Folktandvården med

Läs mer om Folktandvården på populära orter

• Folktandvården