Flying Tiger Copenhagen

Recensioner från anställda som Butiksmedarbetare på Flying Tiger Copenhagen

Det är väldigt enkelt att jobba på Flying Tiger och kan starkt rekommendera det till unga människor som ska få sitt första jobb inom butik. Det är rätt sällan stressiga moment då det är mer stress under högtider som jul eller påsk. En typisk arbetsdag är att man jobbar vid kassan eller gör andra butiksuppgifter så som att göra i ordning butiken, packa upp varor och göra prislappar. Man är aldrig själv i butiken i mer än 1 timma eftersom du alltid har minst en arbetskollega som jobbar med dig under dagen. Den enda svåra delen är väl konflikter som kan uppstå med kunder. Detta händer också väldigt sällan.
Fördelar
bekväma tider
Nackdelar
Inte mycket variation på arbetsuppgifter
Inte nog med att det var en väldigt härlig arbetsmiljö så fick jag även väldigt mycket utifrån det. En typisk arbetsdag var kunde vara att jag kommer in och arbetar 1-2 timmar tillsammans med en kollega tills hen slutar och sedan hade jag eget ansvar i butiken tills jag stängde. Jag lärde mig mycket om kassa arbete, hur man sköter om en butik och allmänt hur man bemöter kunder på bästa sätt. Den bästa delen var människorna man fick träffa på och det svåraste var t.ex under julperioden då det var proppfullt i butiken.