Flying Tiger Copenhagen
Recensioner från anställda på Flying Tiger Copenhagen

Produktiv och positv arbetsmiljö

10 september 2019
Jag stod vid kassan, plockade upp varor och städade i butiken.
11 maj 2019
Butiksbiträde/säljare (Tidigare anställd) - Eskilstuna
Hade fantastiska kollegor men regionledningen tog inte sitt ansvar och orsakade min butiks förfall, alla sa upp sig samtidigt på grund av obefintligt gehör hos HR gällande arbetsmiljö etc och inte har det blivit bättre sedan dess heller.
18 april 2020
Butiksmedarbetare (Nuvarande anställd) - Handen
Inte nog med att det var en väldigt härlig arbetsmiljö så fick jag även väldigt mycket utifrån det. En typisk arbetsdag var kunde vara att jag kommer in och arbetar 1-2 timmar tillsammans med en kollega tills hen slutar och sedan hade jag eget ansvar i butiken tills jag stängde. Jag lärde mig mycket om kassa arbete, hur man sköter om en butik och allmänt hur man bemöter kunder på bästa sätt. Den bästa delen var människorna man fick träffa på och det svåraste var t.ex under julperioden då det var proppfullt i butiken.
19 december 2019
Butiksmedarbetare (Nuvarande anställd) - Skärholmen
Det är väldigt enkelt att jobba på Flying Tiger och kan starkt rekommendera det till unga människor som ska få sitt första jobb inom butik. Det är rätt sällan stressiga moment då det är mer stress under högtider som jul eller påsk. En typisk arbetsdag är att man jobbar vid kassan eller gör andra butiksuppgifter så som att göra i ordning butiken, packa upp varor och göra prislappar. Man är aldrig själv i butiken i mer än 1 timma eftersom du alltid har minst en arbetskollega som jobbar med dig under dagen. Den enda svåra delen är väl konflikter som kan uppstå med kunder. Detta händer också väldigt sällan.
Fördelar
bekväma tider
Nackdelar
Inte mycket variation på arbetsuppgifter