Flying Tiger Copenhagen
Recensioner från anställda på Flying Tiger Copenhagen

Hektiskt men roligt

29 augusti 2018
Min arbetsdag består av att genom ett smart och planerat sätt guida personalen så att butiksdriften fungerar. Lyckas med uppsatta mål, personalansvar/coachning, lönefrågor, beställning och rekrytering har mitt fokus varit.
Fördelar
Frihet under ansvar
Nackdelar
Mycket övertid
24 november 2018
Store Manager (Tidigare anställd) - Stockholm
At first it was a fun environment to be in but it has become more strict ruling from HQ. The district managers gets fired or quit often so there is no good leadership. As staff or store manager you are not allowed to have your own opinion if it's not what HQ agrees with. Very few chances to advance within the company so really no future even if you stay for years. Disappointed at this what this company has become.
Fördelar
Creative merchandise
Nackdelar
Stress
18 april 2020
Butiksmedarbetare (Nuvarande anställd) - Handen
Inte nog med att det var en väldigt härlig arbetsmiljö så fick jag även väldigt mycket utifrån det. En typisk arbetsdag var kunde vara att jag kommer in och arbetar 1-2 timmar tillsammans med en kollega tills hen slutar och sedan hade jag eget ansvar i butiken tills jag stängde. Jag lärde mig mycket om kassa arbete, hur man sköter om en butik och allmänt hur man bemöter kunder på bästa sätt. Den bästa delen var människorna man fick träffa på och det svåraste var t.ex under julperioden då det var proppfullt i butiken.
19 december 2019
Butiksmedarbetare (Nuvarande anställd) - Skärholmen
Det är väldigt enkelt att jobba på Flying Tiger och kan starkt rekommendera det till unga människor som ska få sitt första jobb inom butik. Det är rätt sällan stressiga moment då det är mer stress under högtider som jul eller påsk. En typisk arbetsdag är att man jobbar vid kassan eller gör andra butiksuppgifter så som att göra i ordning butiken, packa upp varor och göra prislappar. Man är aldrig själv i butiken i mer än 1 timma eftersom du alltid har minst en arbetskollega som jobbar med dig under dagen. Den enda svåra delen är väl konflikter som kan uppstå med kunder. Detta händer också väldigt sällan.
Fördelar
bekväma tider
Nackdelar
Inte mycket variation på arbetsuppgifter