Filmstaden AB

Recensioner från anställda på Filmstaden AB

Ett väldigt roligt och givande arbete, speciellt för den som gillar att arbeta med service och film.
Som biografmedarbetare får du utföra många olika arbetsuppgifter och träffa massor med olika människor! Väldigt lärorikt och roligt jobb, dock kan sena arbetspass och arbetspass under helger förekomma.
Fördelar
Sociala relationer
Nackdelar
Låga löner
Bra kollegor och härliga kunder! Lite sena sluttider, med tanke på hur lite man tjänar och så. Kul om man gillar film. Unga och glada medarbetare. Ibland kommer det sura kunder med klagomål som vi egentligen inte kan göra något åt. Hemsidan och appen måste bli bättre.
Fördelar
Gratis bio
Nackdelar
dåligt betalt, jobbiga arbetstider
Min roll som biografmedarbetare innefattar allt inom biografbranschen så som att fylla på popcorn, stå i kassan till enklare redovisningsarbete. Via detta arbete som jag för tillfället jobbar med så har jag fått erfarenheter av kassasystem i detta fall SYSTEM99 som vi arbetar med och är mycket snabb och flexibel men möter ändå mina kunder med ett stort léende på läpparna och ett glatt humör.
Fördelar
Roliga kollegor
Nackdelar
Dålig lön
Rolig arbetsplats med bra kollegor. Jobbar du här får du aldrig en dag som är lik en annan.
Det va roligt att arbeta på SF Bio för det var en roligt arbetsmiljö, fanns mycket att göra och var alltid upptagen med något slags arbete.
Fördelar
Gratis film
Nackdelar
Inget.
Ett av mina roligare jobb jag haft i mitt liv och hade gärna velat ditt igen.
Fördelar
ibland grattis godis haha
Nackdelar
inga förmåner kass lön
sociala kunskaper. Sköna kollegor. Lite betalt. Bra relation mellan skiftledare och anställda.
Fördelar
gratis bio
Nackdelar
lite betalt
Jag älskade att gå till jobbet när jag arbetade på SF Bio. Jag höll till på Camera i Täby Centrum ( son nu har bytt namn) Jag fick snabbt flera ansvarsområden och hade hand om utbildningar för nyanställda(handledare) samordnare och utbildade mig även till biografmaskinist innan digitaliseringen tog fart. Även om min lön inte var den bästa så var det alltid spännande att gå till jobbet, för man visste aldrig vilka roligheter och erfarenheter man skulle få vara med om.
Fördelar
Roliga arbetsuppgifter, Mycket utbildningar inom många möjliga områden.
Nackdelar
Dåligt betalt. Dåligt kollektivavtal.
SF bio var ett bra ställe att vara på. Dem var väldigt hjälpsamma och lärde en allt man behövde veta.
Att arbeta på SF Bio är kul och givande och det är en stor gemenskap på alla de biografer jag har arbetat på. Filmstaden Sergel, Filmstaden Vällingby och Filmstaden Camera.Jag har inom min tid på SF fått med mig en hel bunt av arbetslivserfarenheter och utbildningar. För det första så är jag utbildad biografmaskinist och har ett bevis för det vilket var det bästa området inom bio att ansvara för, tycker jag. Sen har jag fått erfarenhet inom samordning och handledning förstås vilket tilldelas de som biografchefen anser. Men man får inget mer betalt i timmen för det.SF Bio väldigt mån om att vi ska vara trygga på arbetsplatsen så dom anordnar utbildningar för alla möjliga moment så som : Brandutbildning, självförsvars utbildning, presentations utbildning, handledarutbildning och mycket mer som anordnas varje år.
Fördelar
gratis biobesök, mycket personalrabatt, gratis utbildningar och kurser
Nackdelar
jätte dåligt betalt med tanke på vad man måste prestera. svårt att få löneförhöjning.