Falu kommun

Falu kommun – recensioner om Ledarskap

Det är stressigt men man lär sig mycket och man får nya perspektiv av olika situationer/lösningar. Man får lära sig att arbeta smart och inte mer.
Det är trevligt att jobba här, däremot är arbetsmiljön inte för någon som inte är stresstålig eller inte kan va problemlösare.
Oftast böjar jag min arbetsdag med att gå igenom mail, sen kontrollerar jag inkomna ärenden till vårt Lönecenter. Lönecenter är en funktion som alla anställda och myndigheter vänder sig till när det finns frågor om lön etc. Det bästa med jobbet är att det är varierande, att det alltid finns möjlighet för utveckling och förbättring. Det som kan vara svårt med det här jobbet, är när personer har det svårt med sin ekonomi pga sjukskrivning och de får inte så mycket på kommande löneutbetalning.
Fördelar
Flexmöjlighet
Nackdelar
Teknik
Mycket lärorik arbetsplats då man får lära sig mycket om alla olika slags områden. Det finns en mycket bra kommunikation bland arbetsgivare och anställda, men även bland de anställda förekommer det väldigt mycket kommunikation, vilket bidrar till en mycket hjälpsam och trygg arbetsplats. Gällande det motivation till arbetsuppgifter är mindre bra, man finner ej mycket motivation eller vilja till att komma till jobbet annat än faktumet att man måste. Det finns inga förmåner i äldrevården annat än att det är lärorikt. Arbetstider kan vara jobbiga då man endast har en rast, lunchrasten varar ca 30 min, och att man kan ha ett 15:45 - 22:00 pass tätt inpå ett 07-16 pass dagen därpå. Bra lön, men det blir ingen vidare utveckling eller befordran av anställning.
Fördelar
Bra lön
Nackdelar
Utmattande arbetstider, ej motiverande, få raster.
Osäker ledning , blir inte sedd som anställd. Pengar går före grundläggande kvalité.
Fördelar
Nackdelar
Finns många
Hjälper andra med deras vardag som har svårt att ta försig tex funktionshindrade persober.att hjälpa och lyssna på andra personer och ta den på rätt sätt.ledningen är inte ok pga nånga olika chefer som skall besluta vad som skall hända.arbetskulturen är ok.att ta mäniskor som är aggresiva och trötta på livet när de är ungaoch bästa är att kunna hjälpa dessa som har det tufft.
Fördelar
Träffa så nånga trevliga personer
Nackdelar
Byter chefer för offta
Falun kommun och den vårdcentralen jag jobbar på är det ett fantastiskt arbetsteam, alla hjälps åt och man känner sig aldrig sämre än någon. Mycket bra ledarskap på de rutinerade personalen som varit där många år.
gå ut med vissa bonden ,mata vissa , sitta och prata eller spela spel med .bra arbetskollegor. demens avdelningen .
Fördelar
bästa arbetsmiljön
Nackdelar
för lite mat till vissa boenden
Mycket bra chefer som tar sig tid att lyssna på medarbetran men för lite uppmuntran till friskvård och företagshälsovård
Fördelar
Gratis kaffe
Nackdelar
för dåligt med friskvård
Se fler recensioner av Falu kommun