Falu kommun

Recensioner från anställda på Falu kommun i Falun

Det är stressigt men man lär sig mycket och man får nya perspektiv av olika situationer/lösningar. Man får lära sig att arbeta smart och inte mer.
Det är trevligt att jobba här, däremot är arbetsmiljön inte för någon som inte är stresstålig eller inte kan va problemlösare.
Det är bra arebete desotom barnen ger sig glädje till andra
Fördelar
glädje
Nackdelar
Jätteeeee lägreeeee lön
Oftast böjar jag min arbetsdag med att gå igenom mail, sen kontrollerar jag inkomna ärenden till vårt Lönecenter. Lönecenter är en funktion som alla anställda och myndigheter vänder sig till när det finns frågor om lön etc. Det bästa med jobbet är att det är varierande, att det alltid finns möjlighet för utveckling och förbättring. Det som kan vara svårt med det här jobbet, är när personer har det svårt med sin ekonomi pga sjukskrivning och de får inte så mycket på kommande löneutbetalning.
Fördelar
Flexmöjlighet
Nackdelar
Teknik
Det var bra där jag jobbade, lugnt och mycket olika uppgifter från dag till dag som gjorde arbetet intressant.
Fördelar
Många olika människor kommer till biblioteket.
Nackdelar
Alla människor är inte bra människor.
Hej ! Jag heter Kubrom Asgele och 25 år gammal jag kommer från Ertrean och bodde jag i Svergie ungefär 4 år. Jag studerar på vård och omsorgrosprogramet på svok snart färdigt med utbildning undersköterska. Jag vill gärna jobba med på älderbonde och lär mig jätte mycket. Jag är glad kille och positiv jag Järna hjälpa med andra människor som behöver hjälp.
Mycket lärorik arbetsplats då man får lära sig mycket om alla olika slags områden. Det finns en mycket bra kommunikation bland arbetsgivare och anställda, men även bland de anställda förekommer det väldigt mycket kommunikation, vilket bidrar till en mycket hjälpsam och trygg arbetsplats. Gällande det motivation till arbetsuppgifter är mindre bra, man finner ej mycket motivation eller vilja till att komma till jobbet annat än faktumet att man måste. Det finns inga förmåner i äldrevården annat än att det är lärorikt. Arbetstider kan vara jobbiga då man endast har en rast, lunchrasten varar ca 30 min, och att man kan ha ett 15:45 - 22:00 pass tätt inpå ett 07-16 pass dagen därpå. Bra lön, men det blir ingen vidare utveckling eller befordran av anställning.
Fördelar
Bra lön
Nackdelar
Utmattande arbetstider, ej motiverande, få raster.
Det bästa med att arbeta som boendeassistent är all den uppskattning och kärlek man får tillbaka av brukarna!
Osäker ledning , blir inte sedd som anställd. Pengar går före grundläggande kvalité.
Fördelar
Nackdelar
Finns många
Hjälper andra med deras vardag som har svårt att ta försig tex funktionshindrade persober.att hjälpa och lyssna på andra personer och ta den på rätt sätt.ledningen är inte ok pga nånga olika chefer som skall besluta vad som skall hända.arbetskulturen är ok.att ta mäniskor som är aggresiva och trötta på livet när de är ungaoch bästa är att kunna hjälpa dessa som har det tufft.
Fördelar
Träffa så nånga trevliga personer
Nackdelar
Byter chefer för offta
Bästa jobb, trevligt arbetsmiljö arbetstrygghet .
Av att jobba inom falukommun har jag lärt mig mycket. Främst inom äldrevården.
Det har varit lärorikt samt roligt arbetskollegorna var mycket hjälpsamma. Jag fick lära mig om hur man ska rensa ogräs osv.
Fördelar
arbetskamrater
Nackdelar
inga gratis luncher
Falun kommun och den vårdcentralen jag jobbar på är det ett fantastiskt arbetsteam, alla hjälps åt och man känner sig aldrig sämre än någon. Mycket bra ledarskap på de rutinerade personalen som varit där många år.
Intressant jobb och rolig att man lär sig mycket saker Man tänker hela tiden på miljö.bra integration .
Det känns kul och häftigt att arbeta i falun kommun för att jag har fantastiska arbetskamarater som är beredd att hjälpa till. Vi är från olika länder men hjälper åt när det gäller jobb och det är det som är otroligt intressant tycker jag.
Fördelar
Lite jobb
Nackdelar
Ingen fastanställning
Det ger ett varierande arbete, vilket är kul. Det är också ett mycket lärorikt arbete. Man får det hjälp och stöd man behöver från kommunen om det uppstår någon fundering.
Fördelar
Se tidigare recension
Nackdelar
Se tidigare recension
Min helhets upplevelse att arbete på Falu kommun var bra. Det är dock så många år sedan att jag inte riktigt kan göra någon mer djuplodande bedömning än så för tillfället.
Nackdelar
Inga direkta fördelar
Jag utförde olika IT-uppgifter och lära mig olika delar av IT-branchen.
Fördelar
Mycket eget arbete