Falkenbergs kommun

Recensioner från anställda på Falkenbergs kommun

Dåligt ledarskap, dålig lön, går ej höja lönen trots kurser och mer erfarenhet. Fler delegeringar och kunskap/erfarenhet ger ej högre lön
Fördelar
Tryggt
Nackdelar
Inga förmåner, dålig lön
Jobbet var delat jätte oprofesionelt mellan personalen och människor som jobbade där var fördomfulla. Var svårt att få hjälp när det behövdes.
Hej!
Jag är trevlig och glad och stark. Jag tycker om jobbet.
Stressigt. Hög belastning.
Det bästa är arbetskamraterna.
Hjälpa människor med det de behöver eller/och bara vara där. Alla är olika. Finns där när de behövs. Många olika kulturer. När någon kund/anhörig dör. Att finnas där för de som vill/behöver.
Fördelar
Frihet.
detta var ett underbart roligt ställe att arbeta på då alla ville göra sitt bästa för de äldre, körde det ihop sig någonstans så hjälptes man åt för att det skulle bli så bra för alla som möjligt. Bra arbetstider och bestämd rak chef
Av de kommuner jag arbetat i är nog Falkenberg bäst, även om lönen är lågt under medel. trivsam miljö och fortbildningar för alla personal, det erbjuds att åka på fortbildning, göra kompletterande utbildningar i tjänsten och du får verkligen växa in i din roll. En väldigt stödjande kommun, som mer än väl kompenserar för den dåliga inkomsten. Att lumma runt i Falkenbergs natur är bland det mest avslappnande som finns, och som förskollärare med skogen och havet runt knuten var man än befinner sig är det en dröm för utforskandet av barnens närmiljö.
Nackdelar
Låg Lön
Kommunjobb är oftast bra jobb. Jag trivdes väldigt bra när jag arbetade där
Jag försöker att gör så bra som jac kan. Jag tor ansvar för jobbet med full recept.
Fördelar
Lät att lära mig snabbt.
Nackdelar
Ingen
Här arbetade jag med mentalt funktionsnedsatta människor. Det var en utmaning varje dag. Man gjorde vardagliga sysslor som hjälpa dem att duscha på morgonen och klä sig, städa och laga mat. Vi hade grupper där vi gjorde olika sysslor på dagarna, bl annat en ute-grupp där vi röjde i skogen och gick långa promenader. En grupp där vi hämtade möbler på tippen och renoverade dem. Det var roligt och mycket bra arbetskamrater. Det kunde även vara väldigt jobbiga stunder när någon eller några blev oroliga och röjde en del. Man fick använda sin fantasi och kreativitet för att lirka med de boenden ibland för att inte de skulle bli upprörda. Jag lärde mig mycket där också. Det var för det mesta roligt och mycket skratt men det fanns baksidor när de boende var stökiga. Det var en utmaning det med. Då skötte man medicindelningen m.m. själva. Gick på vikariat hela tiden och det var inte så roligt alla gånger, det blev ju ingen trygghet även om det fanns gott om arbete. Ledningen var inte den bästa men jag hade aldrig problem med dem.
Fördelar
Använda sin kreativitet och bestämma en hel del själv
Nackdelar
många vikarier
en typisk arbetsdag på mitt nuvarande jobb är att vi börjar 07.00 som vi alltid gör. Tar upp de gamla ger frukost medicin och städar hemma hos dom på äldreboendet,varje vecka likadan utan förändringar. " vi har alltid gjort så här och ska inte förändra nåt" är talesättet på jobbet och som vikarie så följer man de äldre arbetskollegerna för att stämningen ska vara bra.
Ledningen har man eg ingen hjälp av utan de bara vill att man ska vara så snabb och effektiv sommöjligt.

Arbetskollegerna ja de flesta är bra men det kunde vara mindre tjafs och mer trevliga och snälla ord till varandra.

Den svåraste delen av jobbet är att " lyda" de äldre fast anställda även omman anser att jobbet kunde utföras på ett annat mer effektivt sätt men som jag skrivit, man behöver jobbet och jobbar som de anser vara rätt.

Den bästa delen av jobbet är dessa fantastiska dagar av tacksamhet,roliga skratt och intresanta saker de äldre lär oss vårdbiträden
Fördelar
man har ett jobb nära hemmet och arbete med äldre är mycket intresant
Nackdelar
ser inga större nackdelar än de jag angett tidigare