Försvarsmakten

Försvarsmakten – recensioner om Lön och förmåner

3,6Lön och förmåner

Hittade 37 recensioner som matchade sökningenVisa alla 86 recensioner

Meningsfull och rolig arbetsplats

Fantastiska kollegor, väldigt bra förmåner och spännande.

Fördelar

Träning

Bra arbetsgivare

FM är en stabil arbetsgivare med många förmåner men det kräver i gengäld ett öppet sinne och stor flexibilitet. Förändringar och omplanering är vardag och man behöver anpassa sig efter det och ta det som det kommer.

Sjukt bra jobb men dålig grundlön och långsam löneutveckling

Enligt ovan, tilläggen gjorde lönen bra men när man bara var på förbandet blev lönen väldigt låg, 19300kr/månad innan skatt.

Stressig, men rolig arbetsmiljö.

Ett jobb/utbildning jag gjorde där dagarna oftast var väldigt långa men väldigt produktiva. Man måste kunna hantera stress samt tuffa arbetsförhållanden. Dock är det ett perfekt jobb som stärker ens psyke och utvecklar en som människa. Dessutom har man mycket bra människor runt om en som också är bra på att ta ansvar. Ett bra jobb men som förtjänar högre lön för det man gör.

Bra förmåner

om du gillar att träna eller vara ledig mycket är försvaret bra för dig.

bra och utvecklande arbetsplats.

finns många olika tjänster att välja på, finnas något som passar alla. det är inte så bra betalt men det är bra med ledighet och det finns stor möjlighet till personlig utveckling.

Otroligt bra kollegor

Otroligt bra kollegor så länge dem inte är lättkränkta. Inget framtidsjobb om man inte vill läsa till officer.

Fördelar

Bra kollegor

Nackdelar

Otroligt dåligt betalt

Utmanande och lärorik

Ingen dag är den andra lik. Allt från fordonsutbildning, vapenutbildningar till orientering både till fots och via fordon. Att jobba inom försvarsmakten ger en många utmaningar, men med mycket hjälp och alla verktyg för att nå sina mål.

Fördelar

Lång semester, många utbildningar, bra gemenskap

Nackdelar

Oregelbundna arbetstider

Bra första jobb

Ingen arbetsplats man behöver lägga mer än max 2 år på. Bra erfarenhet för kommande jobb i eller utanför offentlig sektor. Sämst löneutveckling! Inget jobb du kan leva på om du inte får möjlighet till många övningsdygn och/eller utlandstjänstgöring.

Fördelar

3h betald träning i veckan

Nackdelar

Lön

Väldigt bra arbetsgivare.

Jobbade som HR-strateg på Högkvarteret, började som HR-specialist på HR Centrum. Trivdes mycket bra. Jag brukar byta jobb efter 2-4 år, men här blev jag kvar länge.. - Goda utvecklingsmöjligheter - Världens bästa ÖB - Bra möjligheter att påverka mina arbetsuppgifter - Frihet i tid och rum - Träning på arbetstid - Fantastiska kollegor och chef - Spännande miljö Jag kan verkligen rekommendera Försvarsmakten som arbetsgivare.

Fördelar

Frihet; påverka mina uppgifter, kollegorna, ÖB och träning på arbetstid.

Nackdelar

Låg lön.

Tufft men kul

Extremt roligt med att jobba som soldat, gemenskap o brödraskap.

Fördelar

Skjuta, spränga

Nackdelar

Kass lön

Roligt arbete

Det är bra med ledigheter som man tycker om sådant

Fördelar

bra utbildningar

Nackdelar

Dåligt lön

En rolig avd att jobba för, mycket god sammanhållning.

Ett stimulerande arbete som aldrig är en dag som en annan, God kambraskap samt mycket trevlig arbetgivare man jobbar för.

Fördelar

Bra schemaläggning, Gratis träningsmöjligheter

Nackdelar

Kan bli långa dagar/nätter man jobbar.

omänskliga arbetsförhållanden

Jobbade ofta över utan att få lov att ta ut det i pengar. Chefer som kränker sina soldater(inte mig) och hade svårt att ta till sig vid kritik

Bra start på min karriär

En arbetsplats som gett mig arbetslivserfarenhet som ingen annan kan, disciplin, struktur och respekt. Dessvärre under hårda förhållanden och kompensationer som är långt ifrån okej när man dedikerat så mycket tid åt företaget. Dessutom en daterad jargong som uppmuntrar grupperingar och dålig sammanhållning som om man aldrig lämnat högstadiet. Kommer dock alltid vara tacksam för det positiva och alla erfarenheter och kunskaper jag fått.

Fördelar

Personutveckling som inget annat företag kan ge.

Nackdelar

Dåliga förmåner, man känner sig utnyttjad. Vilket uppmuntrar än att söka sig vidare i karriären.

Bra förmåner

3h friskvård i veckan och utbildar sin personal väl.

Mkt slit för lite verksamhet

Detta kan vara en rolig arbetsplats om man gillar fart o fläkt pga att ingen dag är den andra lik. Det är väldigt svårt att beskriva en vanlig dag. En "vanlig" vecka däremot kan innebära följande: Måndag: Morgonfys, förberedelser för veckans övningar Tisdag: Genomförande av övningar (på en låg nivå för att säkerställa säkerheten) Onsdag: Genomförande av övningar (skarpskjutningar osv) Torsdag: Vård av parad uniform för att ta emot ÖB på kvällen. Fredag: Vård av vapen från den gångna veckan, ett bypass efter lunch, för att senare utvärdera veckan och ta helg.

Fördelar

Omväxlande arbetsuppgifter

Nackdelar

Låg lön kopplat till arbetet

Trevlig och bra gemenskap

En typisk arbetsdag börjar med en uppställning och sen utdelning av arbetsuppgifter som kan variera mellan högt och lågt tempo, man måste alltid ha huvudet redo att ta tag i uppgifter och tänka snabbt. Den bästa delen med jobbet är gemenskapen som finns på min pluton och kompani. Det svåraste med jobbet är att aldrig veta vad som händer eller om man har tillräckligt med komptens eller utrustning för att kunna utföra uppgifterna. Ledningen hjälper så gott dem kan. Dem litar helt på att personen dem ger uppgiften till ska kunna klara av den.

Fördelar

Mycket ledighet

Nackdelar

Mycket ovishet

Dicipline

It's a place where you learn dicipline, be on time, repect, loyalty, brotherhood and much more.

Fördelar

Free Lunch

Väldigt positiv arbetsupplevelse

Jag har lärt mig mycket om mig själv, under den utbildnings tiden jag var i Försvarsmakten, jag lärde mig bland annat att om en kritisk situation uppstår så är jag en av dem som agerar och inte står och kollar på.

Fördelar

Tre gratis måltider om dagen samt gratis boende

Trygg

Detta är den mäst användbara arbetsplats som jag har varit på

Fördelar

Milersättning

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Försvarsmakten. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

• Försvarsmakten
  • Lön och förmåner