Försvarsmakten

Försvarsmakten – recensioner om Kultur

Hittade 51 recensioner som matchade sökningenVisa alla 86 recensioner

Meningsfull och rolig arbetsplats

Fantastiska kollegor, väldigt bra förmåner och spännande.

Fördelar

Träning

Sök annat arbete

Dom flesta kommer tyvärr att bli väldigt besvikna. Man har en massa värdegrundsdokument men få vet vad det som står där verkligen betyder. Många befäl verkar vara mest ute för att sätta dit soldater och kollegor. Nu talar jag mest om ett förband i Stockholms trakten. Vilket får man försöka räkna ut själv. Men om man tänker på John W. Hur som helst. Försvarsmakten är en spilla av det som hette Försvarsmakten på 60 , 70 och 80 talen.

Fördelar

Bra jobb för strebrar och karriärister

Nackdelar

Inget för lättkränkta eller självtänkande

Bra arbetsgivare

FM är en stabil arbetsgivare med många förmåner men det kräver i gengäld ett öppet sinne och stor flexibilitet. Förändringar och omplanering är vardag och man behöver anpassa sig efter det och ta det som det kommer.

Stressig, men rolig arbetsmiljö.

Ett jobb/utbildning jag gjorde där dagarna oftast var väldigt långa men väldigt produktiva. Man måste kunna hantera stress samt tuffa arbetsförhållanden. Dock är det ett perfekt jobb som stärker ens psyke och utvecklar en som människa. Dessutom har man mycket bra människor runt om en som också är bra på att ta ansvar. Ett bra jobb men som förtjänar högre lön för det man gör.

Bra arbetsmiljö

Bra arbetsmiljöBra arbetsmiljöBra arbetsmiljöBra arbetsmiljö

dynamisk

Väldigt häftig myndighet i medvind som har ett tydligt mål - tillväxt

Bra förmåner

om du gillar att träna eller vara ledig mycket är försvaret bra för dig.

Jag älskade miljön och rutinerna

jag älskade det ruttinerade och ordningssamma arbetet under övingar och träningar.

Rolig och utmanande miljö

Mycket självgående jobb där man får visa sitt bästa och systemet vi jobbar i ger utmaningar

Fördelar

Fritt jobb där man får visa sitt bästa

Otroligt bra kollegor

Otroligt bra kollegor så länge dem inte är lättkränkta. Inget framtidsjobb om man inte vill läsa till officer.

Fördelar

Bra kollegor

Nackdelar

Otroligt dåligt betalt

Utmanande och lärorik

Ingen dag är den andra lik. Allt från fordonsutbildning, vapenutbildningar till orientering både till fots och via fordon. Att jobba inom försvarsmakten ger en många utmaningar, men med mycket hjälp och alla verktyg för att nå sina mål.

Fördelar

Lång semester, många utbildningar, bra gemenskap

Nackdelar

Oregelbundna arbetstider

Bra första jobb

Ingen arbetsplats man behöver lägga mer än max 2 år på. Bra erfarenhet för kommande jobb i eller utanför offentlig sektor. Sämst löneutveckling! Inget jobb du kan leva på om du inte får möjlighet till många övningsdygn och/eller utlandstjänstgöring.

Fördelar

3h betald träning i veckan

Nackdelar

Lön

Väldigt bra arbetsgivare.

Jobbade som HR-strateg på Högkvarteret, började som HR-specialist på HR Centrum. Trivdes mycket bra. Jag brukar byta jobb efter 2-4 år, men här blev jag kvar länge.. - Goda utvecklingsmöjligheter - Världens bästa ÖB - Bra möjligheter att påverka mina arbetsuppgifter - Frihet i tid och rum - Träning på arbetstid - Fantastiska kollegor och chef - Spännande miljö Jag kan verkligen rekommendera Försvarsmakten som arbetsgivare.

Fördelar

Frihet; påverka mina uppgifter, kollegorna, ÖB och träning på arbetstid.

Nackdelar

Låg lön.

omänskliga arbetsförhållanden

Jobbade ofta över utan att få lov att ta ut det i pengar. Chefer som kränker sina soldater(inte mig) och hade svårt att ta till sig vid kritik

Högsta betyg

Att ha haft förmånen att få arbeta med proffesionell personal inom Försvarsmakten (FM) har varit fantastiskt. Jag är så tacksam över min tid inom FM och alla de personer som jag har jobbat med.

Fördelar

Frihet under ansvar, uppdragstaktiken

Försvarsmakten har varit bra

Försvarsmakten har varit bra det var bara nu på slutet som det inte fungerade så bra med nuvarande chef. Det var bra både i Ljungbyhed och Ängelholm samt bra chefer.

Fördelar

Mycket tätt kontakt med kunderna

Nackdelar

Det har varit den nuvarande chefen i Revingehed

Bra start på min karriär

En arbetsplats som gett mig arbetslivserfarenhet som ingen annan kan, disciplin, struktur och respekt. Dessvärre under hårda förhållanden och kompensationer som är långt ifrån okej när man dedikerat så mycket tid åt företaget. Dessutom en daterad jargong som uppmuntrar grupperingar och dålig sammanhållning som om man aldrig lämnat högstadiet. Kommer dock alltid vara tacksam för det positiva och alla erfarenheter och kunskaper jag fått.

Fördelar

Personutveckling som inget annat företag kan ge.

Nackdelar

Dåliga förmåner, man känner sig utnyttjad. Vilket uppmuntrar än att söka sig vidare i karriären.

Det mesta är ännu ogjort

Använder Kamprad-citat "det mesta är ännu ogjort" för att säga att viljan och potentialen finns men så mycket återstår innan Försvarsmakten är en arbetsplats för kvinnor och framförallt civila. Inget jag rekommenderar, men bra erfarenhet under en kort period. Man får insikt i strukturella och kulturella problem som kan vara värdefull att ha. Glad att jag valde att lämna efter två år.

Fördelar

Dom yngre inger hopp om framtiden. Många fina kollegor. Tre timmar/v fys på arbetstid

Nackdelar

svårt att sätta ord på och beskriva att vara civil kvinna i ledningsfunktion. Otroligt utsatt läge, inget för dig som är van respekt för din kompetens.

Spännande arbetsmiljö

Älskade att få testa på livet som soldat något som jag klart kan tänka mig att arbeta med inom en snar framtid. Allt från träningen, samarbetet och ledarskapet var alldeles perfekt! Längtar redan tillbaka

Fördelar

Att man gör något så bra för Sverige och dess invånare

Nackdelar

Ganska Få som söker till försvarsmakten

En utvecklande arbetsmiljö

Försvarsmakten har lärt mig allt jag kan. Dock sedan FM införde ett yrkesförsvar så dog förankringen och arbetsglädjen.

Fördelar

Möjlighet att se Sverige och världen

Nackdelar

Svårt att hitta utveckling efter Majors grad

Bra förmåner

3h friskvård i veckan och utbildar sin personal väl.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Försvarsmakten. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

• Försvarsmakten
  • Kultur