Försäkringskassan
Recensioner från anställda på Försäkringskassan

Bra fysisk miljö

9 juli 2020
Jättefin kontorsmiljö, ABA , oerhört stressigt och kontrollerande för nyanställda. Klarar man inte pressen hittar depå fel som man gjort och provanställningen avbryts
Fördelar
Flextid
19 oktober 2016
Samma rollSamma plats
försäkringsutredare (Tidigare anställd) - Helsingborg
Mina arbetsuppgifter har genom åren varit mycket varierande men för det mesta inom sjukförsäkringen. I arbetsuppgifterna ingick att genomföra kvalificerade utredningar och besluta om rätt till ersättning, mycket personlig kundkontakt, myndighetskontakt, sociala utredningar och handläggning av flera ersättningsslag. Arbetet krävde god analytisk förmåga, god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift, hög social kompetens, ett professionellt bemötande, stora krav på god service både internt och externt samt noggrannhet, flexibilitet och förmåga att ta egna initiativ. Jag har även haft en handledarroll för våra nyanställda. Jag trivdes mycket bra med mina arbetskollegor och har lärt mig jättemycket genom åren. Den svåraste delen av jobbet var att avslå sjukpenning för kunden.
22 juli 2020
Receptionist/telefonist/handläggare (Nuvarande anställd) - Skellefteå
Man blir inte uppskattad för sitt arbete utan känner sig utbytbar.
Fördelar
Många semesterdagar, flexmöjligheter
Nackdelar
Man får inte ta ut varken semester eller flex när man vill/behöver.
7 april 2020
Test Analyst (Tidigare anställd) - Karlskrona kommun
Experience in government agency work. Possibility to develop in different areas and learn many systems and methods. Very good atmosphere and great colleagues.