Recensioner från anställda på Esprit

Rolig och lärorik arbetsmiljö

29 mars 2016
Som divisionsansvarig så jobbar man med hela butiken, men den viktigaste biten är försäljning.
I min tjänst ingår, bokföring, inköp, visual merchandising, budget, administration mm.
Fördelar
Glada kunder och härliga arbetskamrater
10 januari 2015
Butikschef (Nuvarande anställd) - Norrköping
Min arbetsdag kan se ut som följande, på morgonen kassahantering, butiksstädning och varupåfyllnad.
Under dagen, uppackning av nya varor, merchandising , rotering och beställning av nya varor samt ta hand om våra kunder och ge dom den bästa servicen!

På mitt arbete har jag utvecklat mitt ledarskap genom intensifierad delegering, schemaläggning för butiken och ökad kunskap inom personalhantering.

Butiken är ett franchiseföretag som drivs av ett äkta par. Jag har övergripande ansvar för butiken och har kontakt med ledningen ca 1 dag i veckan.

Vi är 4 st i personalstyrkan och jobbar 2 om dagen. Vi har ett gott samarbete och kompletterar varandra väl vilket medför en positiv stämning i butiken till våra kunder.

Största utmaningen är att kunna hantera situationer med kritik till mina medarbetare.

Det jag uppskattar mest med mitt jobb är att få nöjda kunder och att se min personal utvecklas under min ledning.
Fördelar
Kundmötet
Nackdelar
Ingen friskvårdersättning
7 september 2018
Säljare (Tidigare anställd) - Stockholm
För lite personal som utnyttjas tills maximum. Man får jobba aldelles för många dagar i rad (10-12 ibland), för många timmar om dagen som man inte får OB för. Arbete i otroligt högt tempo, inga förmåner. Firman organiserar inte ens julbord. Man blir väldigt besviken när man börjar att jobba där. Kan inte rekommendera.
Fördelar
50% på personalköp
Nackdelar
inga förmåner, hög tempo, enorm arbetsbelastning etc
31 augusti 2017
Butiksbiträde (Tidigare anställd) - Kristianstad
Esprit var en väldigt välkomnande och trygg arbetsplats. En typisk arbetsdag kunde se ut som så att jag började med att dammsuga butiken, starta kassan och öppna. Sedan ta emot, packa upp och registrera varuleveranser. Hos Esprit är goda kundrelationer nyckeln till försäljning, därför var det viktigt att hälsa på samtliga kunder och bemöta dessa på ett trevligt och genuint sätt.