Espresso House

Recensioner från anställda som Butiksbiträde på Espresso House

stressig miljö och oproffsig ledning , jobbade där för super länge sedan dock så vet inte hur det är nu
På Espresso House ska man diska, städa, brygga kaffe, stå i kassan och mycket mer för en lön på 100 kr/h. Inte värt det, snacka om att utnyttja fattiga studenter.
Fördelar
Personalrabatt på 50%, men de flesta restauranger/caféer har det. Snälla arbetskamrater
Nackdelar
För mycket arbete för för lite pengar
Du packar inför morgondagen utan att få betalt för det. Du måste stänga och städa på 15 minuter men det hinner du inte så då får du välja att antingen göra öppningspersonalen superstressade eller jobba över gratis.
Fördelar
Många unga kollegor. Enkelt att ta fler pass.
Nackdelar
Man får bara 30h/veckan max men oftast mindre
På espresso house fick jag verkligen arbeta med något jag älskar, kaffe. Sammanhållningen vart suverän och man stannade mer än gärna några timmar extra på jobbet och hjälpte till utan lön, så kul vart det! Mina arbetskollegor var unga och hade härlig humor. Jag lärde mig allt från kundkontakt till behandling av de olika råvarorna, städning och mycket om kaffetillverkningen. Det bästa med jobbet var att alltid mötas av ett leende av kunderna och att få arbeta med så roliga saker. Det svåraste var värmen från den nya disken samt lunchrusningarna.
Fördelar
Personalrabatt
Nackdelar
rusningarna