Espresso House

Recensioner från anställda på Espresso House i Lund

Arbetet tar upp hela ditt privatliv om du jobbar 30h eller mer. Du blir alltid inringd, för ofta, utan hänsyn till din återhämtning. Du jobbar ofta ofta övertid som barista på EH. Alla dessa problem är effekterna av det katastrofala ledarskapet som råder. Under min tid med en demokratisk och underbar chef var jobbet älskvärt. Men under resterande tid med totalt 4 andra, auktoritära och helt inkompetenta platschefer var jobbet väääärldens börda. Du får dessutom inga kompenserande förmåner för detta extremt underbetalda arbete utan förväntas exempelvis betala för din egna lunch (men får gratis kaffe när du jobbar). Det enda som får en att stanna är kollegorna, och känslan av att man ej genomlider det själv!
Jag fick ingen lön utbetalad efter att jag slutade. Ledningen hade ingen koll, de visste inte ens vem som var ansvarig för att skriva något så simpelt som anställningsavtal. Börja inte arbeta på EH.
Fördelar
Nackdelar
Du får inte din lön
Klassiskt restaurangjobb även om det är på ett café. Förväntas väldigt mycket från en jämfört med vad man får och man är aldrig ledig. (Är man ledig så plingar ens telefon hela tiden med folk som vill byta pass). Vilket är positivt om man vill tjäna pengar i detta lågavlönade yrke men inte om man vill vara ledig när man är ledig. Det är ett jobb och många kunder är otrevliga men det är även väldigt många trevliga, roliga kunder bland annat stammisar och då blir man alltid glad. Det är ett jobb där man blir nöjd med sig själv när man presterar men det utmanar verkligen ens psyke. Alla är supertrevliga även om det är väldigt ostrukturerat till och från.
Fördelar
Gratis kaffe när man arbetar
Nackdelar
Ostrukturerat
Som praktikant på Espresso House lärde jag mig allt från kundbemötande, rutiner och förberedning utav mackor under en stressfylld miljö. Väldigt kul!
På espresso house fick jag verkligen arbeta med något jag älskar, kaffe. Sammanhållningen vart suverän och man stannade mer än gärna några timmar extra på jobbet och hjälpte till utan lön, så kul vart det! Mina arbetskollegor var unga och hade härlig humor. Jag lärde mig allt från kundkontakt till behandling av de olika råvarorna, städning och mycket om kaffetillverkningen. Det bästa med jobbet var att alltid mötas av ett leende av kunderna och att få arbeta med så roliga saker. Det svåraste var värmen från den nya disken samt lunchrusningarna.
Fördelar
Personalrabatt
Nackdelar
rusningarna