Espresso House
Recensioner från anställda på Espresso House

Väldigt bra arbetsplats.

29 april 2020
Jag tycker att espresso house är en väldigt bra arbetsplats som man lär sig mycket på. Man lär sig att arbeta i ett högt tempo, träffar nya människor, hjälper kunder, man lär sig att stå i kassan.
15 november 2020
Barista (Nuvarande anställd) - Stockholm
Snålt företag som lägger enormt höga krav men dåligt betalt till dig som jobbar på golvet. Vissa dagar är shopen så underbemannad att du är stressad från att du kommer dit tills du går därifrån. Du tar ofta med dig jobbet hem och förväntas vara tillgänglig på dina lediga dagar. Platschefer lägger ansvar på övriga anställda och har inte ledarskapsförmågorna för att driva en verksamhet. Arbetskulturen är oseriös och har en tydlig hierarki där du lätt blir utstött om du inte visar framfötterna eller passar in i gruppen. I en pandemi så värnar företaget om sina gäster men ger inte något som helst skydd för sina anställda.
Fördelar
Personalrabatt, glada kunder
Nackdelar
Dålig lön för hårt arbete
29 oktober 2020
Barista (Tidigare anställd) - Falun
Arbetet lämpar sig nog för yngre personer, men räkna med att inte bli långvarig på din nya arbetsplats. Det är en del av vinstkonceptet att ständigt anställa nya och låta människor gå efter de initiala 6 månaderna.
17 oktober 2020
Barista (Tidigare anställd) - Lund
Arbetet tar upp hela ditt privatliv om du jobbar 30h eller mer. Du blir alltid inringd, för ofta, utan hänsyn till din återhämtning. Du jobbar ofta ofta övertid som barista på EH. Alla dessa problem är effekterna av det katastrofala ledarskapet som råder. Under min tid med en demokratisk och underbar chef var jobbet älskvärt. Men under resterande tid med totalt 4 andra, auktoritära och helt inkompetenta platschefer var jobbet väääärldens börda. Du får dessutom inga kompenserande förmåner för detta extremt underbetalda arbete utan förväntas exempelvis betala för din egna lunch (men får gratis kaffe när du jobbar). Det enda som får en att stanna är kollegorna, och känslan av att man ej genomlider det själv!