Espresso House
Recensioner från anställda på Espresso House

Stressigt och för lite personal

9 mars 2020
På shopen jag jobbade på var vi alldeles för lite personal för att kunna ge en utmärkt service. Ju längre tiden gick ju fler började må dåligt på arbetsplatsen, och det högre uppsatta cheferna lyssnade inte. Vi var 3 st som avslutade vår tjänst där samtidigt, av samma orsak.
Fördelar
Bra kollegor
Nackdelar
Stressigt, dålig personal på plats, svårt att slappna av efter jobb och på lediga dagar
1 december 2020
Barista (Tidigare anställd) - Uppsala
Bra kollegor och chef. De finnas alltid förtroende för dig som individ men även förtroende att prata med någon!
Fördelar
Alltid kul på jobbet
Nackdelar
Kan vara stressigt
15 november 2020
Samma rollSamma plats
Barista (Nuvarande anställd) - Stockholm
Snålt företag som lägger enormt höga krav men dåligt betalt till dig som jobbar på golvet. Vissa dagar är shopen så underbemannad att du är stressad från att du kommer dit tills du går därifrån. Du tar ofta med dig jobbet hem och förväntas vara tillgänglig på dina lediga dagar. Platschefer lägger ansvar på övriga anställda och har inte ledarskapsförmågorna för att driva en verksamhet. Arbetskulturen är oseriös och har en tydlig hierarki där du lätt blir utstött om du inte visar framfötterna eller passar in i gruppen. I en pandemi så värnar företaget om sina gäster men ger inte något som helst skydd för sina anställda.
Fördelar
Personalrabatt, glada kunder
Nackdelar
Dålig lön för hårt arbete
4 oktober 2020
Skiftledare (Nuvarande anställd) - Stockholm
Byten av chef, dålig uppföljning och ofantligt stressig miljö är bara början till varför jag blev utbränd inom ett halvår av att ha jobbet. Inte nog med att det inte finns ett kollektivavtal eller vettiga rättigheter så suger jobbet livet ur en. Jag har haft många kassa arbetsplatser genom åren men det här tar priset. Privatlivet blir nästan omöjligt att ha för man sitter konstant på helspänn för att man riskerar att bli inringd, utan OB-tillägg bör nämnas, så även när man har saker inplanerat kan man förvänta sig att bli intvingad. Rekommenderar inte detta till någon, vad som helst är bättre.
Fördelar
50% på kaffe och fika
Nackdelar
Allt annat
  1. Stressigt och för lite personal