Espresso House
Recensioner från anställda på Espresso House

Mysig arbetsplats med många nya vänner.

11 maj 2020
Jag har jobbat på espresso house nu i 9 månader och tycker det är en mycket bra arbetsplats! För mig som är 14 år och redan börjat jobba så tycker jag att min lön är mycket bra! Jag har lärt mig mycket som exempelvis olika drycker. Mitt arbete stör inte min tid att plugga efter skolan eller på helger. Man tjänar många nya vänner! Det kan dock bli lite stressigt ibland när man har mycket kunder. Övrigt så tycker jag detta är en bra plats att jobba på!
11 mars 2020
Host (Tidigare anställd) - Linköping
Espresso House Jag arbetade under ungefär ett år och jobbade deltid (helger och sena vardagar). Jag trivdes mycket bra där. Människor bemötte mig väl och tog sig an mina åsikter och hjälpte mig med att utvecklas på min arbetsplats. Jag kände mig trygg på min arbetsplats och kände att om jag hade något problem visste jag vem jag skulle vända mig till. Det blir lätt stressigt när man arbetar på Espresso House.
Fördelar
Du lär känna oerhört mycket nya människor och lär dig mer om sa
Nackdelar
Det är ett tufft arbete och gäller att man håller sig lugn
14 januari 2020
Host (Nuvarande anställd) - Malmö
Det är bra kollegor men arbetsgivaren är inte så bra.
15 november 2020
Barista (Nuvarande anställd) - Stockholm
Snålt företag som lägger enormt höga krav men dåligt betalt till dig som jobbar på golvet. Vissa dagar är shopen så underbemannad att du är stressad från att du kommer dit tills du går därifrån. Du tar ofta med dig jobbet hem och förväntas vara tillgänglig på dina lediga dagar. Platschefer lägger ansvar på övriga anställda och har inte ledarskapsförmågorna för att driva en verksamhet. Arbetskulturen är oseriös och har en tydlig hierarki där du lätt blir utstött om du inte visar framfötterna eller passar in i gruppen. I en pandemi så värnar företaget om sina gäster men ger inte något som helst skydd för sina anställda.
Fördelar
Personalrabatt, glada kunder
Nackdelar
Dålig lön för hårt arbete