Espresso House
Recensioner från anställda på Espresso House

Härlig och rolig arbetsplats

16 april 2020
Jobbade på espresso house för några år sedan men det var en roligt arbetsplats. Härliga kollegor och högt tempo. Tiden gick alltid snabbt.
15 november 2020
Barista (Nuvarande anställd) - Stockholm
Snålt företag som lägger enormt höga krav men dåligt betalt till dig som jobbar på golvet. Vissa dagar är shopen så underbemannad att du är stressad från att du kommer dit tills du går därifrån. Du tar ofta med dig jobbet hem och förväntas vara tillgänglig på dina lediga dagar. Platschefer lägger ansvar på övriga anställda och har inte ledarskapsförmågorna för att driva en verksamhet. Arbetskulturen är oseriös och har en tydlig hierarki där du lätt blir utstött om du inte visar framfötterna eller passar in i gruppen. I en pandemi så värnar företaget om sina gäster men ger inte något som helst skydd för sina anställda.
Fördelar
Personalrabatt, glada kunder
Nackdelar
Dålig lön för hårt arbete
29 oktober 2020
Barista (Tidigare anställd) - Falun
Arbetet lämpar sig nog för yngre personer, men räkna med att inte bli långvarig på din nya arbetsplats. Det är en del av vinstkonceptet att ständigt anställa nya och låta människor gå efter de initiala 6 månaderna.
22 januari 2020
Coffee shop manager (Nuvarande anställd) - Malmö
Jag har lärt mig massor av att jobba på Esoresso House, om man jobbar hårt så kan man klättra hur långt som helst - det finns många olika vägar att gå inom företaget. Nackdelen är den dåliga lönen mot hur hårt man jobbar. Ofta har man massor av övertid som man inte får betalt för och dessutom tar man sällan ut det i ledighet, i alla fall som coffee shop manager.