Espresso House
Recensioner från anställda på Espresso House

Dålig arbetsplats

18 september 2020
För mycket press för så lite lön och de förväntar sig att man ska göra allt för de
Fördelar
Inget
Nackdelar
Allt
15 november 2020
Samma rollSamma plats
Barista (Nuvarande anställd) - Stockholm
Snålt företag som lägger enormt höga krav men dåligt betalt till dig som jobbar på golvet. Vissa dagar är shopen så underbemannad att du är stressad från att du kommer dit tills du går därifrån. Du tar ofta med dig jobbet hem och förväntas vara tillgänglig på dina lediga dagar. Platschefer lägger ansvar på övriga anställda och har inte ledarskapsförmågorna för att driva en verksamhet. Arbetskulturen är oseriös och har en tydlig hierarki där du lätt blir utstött om du inte visar framfötterna eller passar in i gruppen. I en pandemi så värnar företaget om sina gäster men ger inte något som helst skydd för sina anställda.
Fördelar
Personalrabatt, glada kunder
Nackdelar
Dålig lön för hårt arbete
29 oktober 2020
Barista (Tidigare anställd) - Falun
Arbetet lämpar sig nog för yngre personer, men räkna med att inte bli långvarig på din nya arbetsplats. Det är en del av vinstkonceptet att ständigt anställa nya och låta människor gå efter de initiala 6 månaderna.
4 oktober 2020
Skiftledare (Nuvarande anställd) - Stockholm
Byten av chef, dålig uppföljning och ofantligt stressig miljö är bara början till varför jag blev utbränd inom ett halvår av att ha jobbet. Inte nog med att det inte finns ett kollektivavtal eller vettiga rättigheter så suger jobbet livet ur en. Jag har haft många kassa arbetsplatser genom åren men det här tar priset. Privatlivet blir nästan omöjligt att ha för man sitter konstant på helspänn för att man riskerar att bli inringd, utan OB-tillägg bör nämnas, så även när man har saker inplanerat kan man förvänta sig att bli intvingad. Rekommenderar inte detta till någon, vad som helst är bättre.
Fördelar
50% på kaffe och fika
Nackdelar
Allt annat