Eslövs kommun

Recensioner från anställda på Eslövs kommun

Trivs bra på de förskolor jag har varit. Känner mig alltid välkommen. Personalen är alltid trevliga och visar mig runt och tar gott emot nya. Dessvärre har jag inte fått så många timmar som jag gärna vill ha. Naturligtvis mycket på grund av den rådande situationen med Corona och mindre antal barn på förskolorna.
Jag känner mig alltid trygg på jobbet, även fast det är dag eller kväll.
tycker att jobba genom hemtjäns för att vill hjälpa dem som behöver hjälp. jag tycker det är roligt att spendera min tid med gamla människor. Det är mitt dröm jobb. Fast jag vill utbilda mig som vård och omsorg, detta ska börja nästa nermin på komvux eftersom där går lite snabbare atta klara med utbildning.
Lite många chefer och den första var fantastiskt, dem andra efter agerade fel i droghantering, anmälan gjordes men personen fick jobba kvar.
En bra kommun att jobba för,vänlig personal och oftast bra chefer
väldigt lugnt arbetstempo händer inte mycket dag för dag
Det är rolig att man jobba för att kan gå inom samhället.
Ingen uppskattning och dåligt chefmannaskap. Chefen saknar formell utbildning. Ingen uppföljning eller återkoppling. Talas om brukarfokus men avsaknad av detta då det saknas i praktiken. Åligger mer och mer på den anställde att fixa som "kontoret" skötte innan. Nej matcha rätt person för rätt jobb, erbjud stöd, gör besök ut på fältet och framförallt uppskatta och lyssna på era medarbetare. Ett gott samarbete främjar verksamheten och arbetskvaliten förhöjs. Som det är nu så är det inte så.
Kan inte rekommendera Eslövs kommun som arbetsgivare.
Jag fick en gång ha hand om en barngrupp på 17 barn själv, där ingen fast befintlig personal ville hjälpa mig. övrig personal hade personalmöte. Dock var det en rolig arbetsplats i övrigt, dock ofta rörigt då barngrupperna var för stora.
Det var inte den bästa arbetsplatsen jag har varit på. Mycket stressigt och hade knappt tid att vara hos brukarna. Det svåraste var att hinna ikapp tidsmässigt om det hände något som gjorde att man blev förhindrad att komma i tid till nästa brukare.
Fördelar
Nackdelar
Stressigt
Jag som timanställd har upplevt en viss kommunikations problem med själva cheferna, de säger sig leta efter brukare och brukare finns. men jag har inte fått gå vidare med kommunikationen som går via dem då det ibland "glömmer bort" vissa anställda. så jag fick bara en brukare fast.

Trots att jag sa att jag helst ville undvika brukare med ätstörnings problematik och utåtagerande beteende så var det totalt tvärtom som dem satta mig hos.

det bästa med jobbet är kollegorna som hjälper en med stöttning i alla lägen och man verkligen blir lite av en familj till varandra.
Fördelar
gemenskapen
Nackdelar
mindre bra kommunikation med cheferna
Bra kolleger i hela organisationen, på golvet. Man vet inte hur organisationen skall styras.
Fördelar
Bra kolleger
Nackdelar
Dålig info uppe ifrån
Som assistent va det ett underbart arb, med trevliga kollegor.
Som husmor, va det lärorikt, trevlig miljö, bra kollegor

Som café biträde va d personalansvar, kundkontakt,

Kränkande av arbetsledaren, ekonomi ansvarig, beställnings/inköps~ansvar.
Fördelar
Trevligt kundbemltande
Nackdelar
Kränkande av arbetsledaren
Allt funkar som det ska. Och inga konstighet
Tycker om appen
Fördelar
bra
Nackdelar
bra
Det var ett stort hjälp i början för att hade svårt att våga prata svenska men när jag jobbade dem 3 veckor kunde jag lära mig mycket svenska.
Att arbeta för Eslövs kommun är en lärorikt.Man får ta del av olika arbetsuppgifter, träffa individer med svårigheter i vardagen där jag som personal ska med hjälp av mina kunskaper och erfarenheter stötta individen för utveckling och bibehålla dess förmåga.
Bra miljö , trevliga människor , hittade jobb snabbt och blev snabbt månads anställd . Bättre lön inom vården skulle uppskattas.
Jag är positiv person som kan påverka med sin kollega .
Erlig, noggan, flexbil och lyhörd med min omgivninger.
Fördelar
gratis lunch
Man kom på morgonen för att sedan sätta igång arbetet ganska direkt, sedan gjorde man lite ärenden hos folk som att hämta loppissaker, men man underhöll även idrottsplatsen som att klippa gräs osv.
Fördelar
bra tider
Nackdelar
Ser ingen nackdel
Det var en mycket positiv och aktiv arbetsmiljö och man skulle hjälpsam på jobbet.
Så jag har fått lärt mig mycket genom mina år och nu förstår jag varför rutiner är så pass viktiga, rutiner behöver vi inte enbart kroppen ska fungera men även för att stressen inte ska ta över en, om man slappnar av o gör jobbet roligare så hanteras stressen på ett mindre slarvit sätt och man får jobbet gjort i tid man gör situationen till vad man vill de till
Fördelar
En liten pause för benen och få upp energin
Nackdelar
De e vad man gör de till att behöver inte va negativt