Ersta Diakoni

Ersta Diakoni – recensioner om Lön och förmåner

1.8Lön och förmåner

Hittade 3 recensioner som matchade sökningenVisa alla 5 recensioner

Kan bli bättre...

Dåligt ledarskap, släcker kortsiktiga bränder. Saknar konstruktiva förslag. Ej lyhörda för vad personalen säger. Rörigt vid skiftbyte. Bra kollegor som ställer upp för varandra.

Stel, stressig , dålig

Sämsta stället jag har jobbat på och då har jag 30 års erfarenhet på olika ställen. Men måste säga att personalen( som får va kvar) är underbar!!!!! Ledningen däremot vet jag inte vart dom hittad dom. Elaka stela tror att dom kan och vet allt. Ingen personal får yttra sig om brister eller förbättringar för då blir dom uppsagda eller omplacerade. Man ska vara tyst och slita som djur och gå med på allt. Ofta får man jobba ensam och ingen bryr sig. En gång eller två max på en vecka ok men det kan vara en hel vecka i streck. Arbetstiderna är inte heller lagda bra. Har inget positivt att säga det är så dålig stämning med chefer som inte hälsar och personal som är livrädda för dom. Dom är skit på riktigt. Och dom snålar med mat till dom stackars gamla som betalar så mycket för allt.

Fördelar

Bra personal

Nackdelar

Allt

Fritt arbete med fina kunniga kollegor

Börjar tidigt då jag arbetade främst dagtid. Genomgång av scheman-hämta ut nycklar o bilnyckel. Därefter åker man iväg till kund där man gav medicin, duschade o tvättade på fm var vanligt. Sätta på stödstrumpor. Vid 1030-tid hämta o lämna ut matlådor. Em skulle man ge em mål , ta hand om tvätt, städa handla t.ex Sedan ingick förstås dubbelbemanning m kollegor vissa dagar.

Fördelar

Äta bra mat på servicehuset vi arbetade vid!

Nackdelar

Timvikarie-jobbade stundtals för mycket dubbelpass!

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Ersta Diakoni. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

2.8

• Ersta Diakoni
  • Lön och förmåner
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?