Ersta Diakoni

Ersta Diakoni – recensioner om Jobbsäkerhet och befordran

2,0Jobbsäkerhet och befordran

Hittade 4 recensioner som matchade sökningenVisa alla 7 recensioner

Stressig

Stressig , mycket fokus på ekonomi , Lyfts inte visa yrkesrollen. Brister på kompetens bland annat hos medarbetarna. Följs inte alltid kvalitetsledningssystwm . Interna föreläsningar bör finnas vad det gäller kvalitet för att uppnå uppsatta mål. Brister vad det gäller rätta arbetsverktyg. Års hjulen som jag är van att arbeta med var främmande på denna arbetsplatsen. Stor chef bytet b. a i ledningen. Det finns flera anställda som har titten som gruppchef men i grunden saknar de både adekvatutbildning, kompetens och erfarenhet .

Fördelar

Nackdelar

Stressig, brister i återkoppling

Lydiahemmet tråkiga sanningar

Aldrig varit med om en sån oorganiserad arbetsplats, stress väldigt ofta. Ingen städare för allmänna ytor det är personalens ansvar. Ledningen och deras plan har där emot städare medans underskötersorna och vård biträderna blir piskade och sliter ihjäl sig med att hålla det rent och snyggt överallt på "sina" tre av fyra våningar. Personal SKA vara fyra på sina ca 20 boende och två avdelningar. Jätteofta är man tre ibland två. Under jul-nyår va det kaotiskt, två-tre personal på det flesta våningar det flesta dagarna fast det ska vara fyra. Jag jobbade två dagar i streck 14 timmar. En annan timanställd 5 i dagar i sträck (07-21:00) oftast också underbemanat, böt alltså av nattenpersonalen och välkomnade samma nattpersonal. Natten är ensamma på sitt våningsplan, ingen löpare finns behövs två på en våning under natten för en dubbelbemaning lämnas en våning helt obemanad blir så jävla förbannad! Händer för ofta speglar sig i uttmatning,tjafs,skador,sjukdom och ohälsa för både personal och boende. Ingen tid för de äldre. Viss ny personal som kommer på boendet stannar ett max två pass för det märker problemen. De som har jobbat sedan stället öppnade fyfaaan säger jag bara vilka hjältar ni är ingen tackar er för. Pandemin har höjt vissa saker som handskar 200-300 % så budgeten är tajt. Pogrammet bytt är bytt, skänkte två personer en halv miljon svenska kronor till Ersta Diakoni man undrar var det tar vägen, inte till Lydiahemmet iallafall.

Fritt arbete med fina kunniga kollegor

Börjar tidigt då jag arbetade främst dagtid. Genomgång av scheman-hämta ut nycklar o bilnyckel. Därefter åker man iväg till kund där man gav medicin, duschade o tvättade på fm var vanligt. Sätta på stödstrumpor. Vid 1030-tid hämta o lämna ut matlådor. Em skulle man ge em mål , ta hand om tvätt, städa handla t.ex Sedan ingick förstås dubbelbemanning m kollegor vissa dagar.

Fördelar

Äta bra mat på servicehuset vi arbetade vid!

Nackdelar

Timvikarie-jobbade stundtals för mycket dubbelpass!

Trevlig

Ersta Diakoni en väldig engagerat förretag med sin personal . De ofta erbjuder personal att utbilda och bygga sitt karriär

Fördelar

Hälså vård

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Ersta Diakoni. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Jämför Ersta Diakoni med

Recensioner av Ersta Diakoni efter plats