Ersta Diakoni

Recensioner från anställda som Undersköterska på Ersta Diakoni

Undersköterska2 recensioner

Hittade 2 recensioner som matchade sökningenVisa alla 7 recensioner

Lydiahemmet tråkiga sanningar

Aldrig varit med om en sån oorganiserad arbetsplats, stress väldigt ofta. Ingen städare för allmänna ytor det är personalens ansvar. Ledningen och deras plan har där emot städare medans underskötersorna och vård biträderna blir piskade och sliter ihjäl sig med att hålla det rent och snyggt överallt på "sina" tre av fyra våningar. Personal SKA vara fyra på sina ca 20 boende och två avdelningar. Jätteofta är man tre ibland två. Under jul-nyår va det kaotiskt, två-tre personal på det flesta våningar det flesta dagarna fast det ska vara fyra. Jag jobbade två dagar i streck 14 timmar. En annan timanställd 5 i dagar i sträck (07-21:00) oftast också underbemanat, böt alltså av nattenpersonalen och välkomnade samma nattpersonal. Natten är ensamma på sitt våningsplan, ingen löpare finns behövs två på en våning under natten för en dubbelbemaning lämnas en våning helt obemanad blir så jävla förbannad! Händer för ofta speglar sig i uttmatning,tjafs,skador,sjukdom och ohälsa för både personal och boende. Ingen tid för de äldre. Viss ny personal som kommer på boendet stannar ett max två pass för det märker problemen. De som har jobbat sedan stället öppnade fyfaaan säger jag bara vilka hjältar ni är ingen tackar er för. Pandemin har höjt vissa saker som handskar 200-300 % så budgeten är tajt. Pogrammet bytt är bytt, skänkte två personer en halv miljon svenska kronor till Ersta Diakoni man undrar var det tar vägen, inte till Lydiahemmet iallafall.

Stel, stressig , dålig

Sämsta stället jag har jobbat på och då har jag 30 års erfarenhet på olika ställen. Men måste säga att personalen( som får va kvar) är underbar!!!!! Ledningen däremot vet jag inte vart dom hittad dom. Elaka stela tror att dom kan och vet allt. Ingen personal får yttra sig om brister eller förbättringar för då blir dom uppsagda eller omplacerade. Man ska vara tyst och slita som djur och gå med på allt. Ofta får man jobba ensam och ingen bryr sig. En gång eller två max på en vecka ok men det kan vara en hel vecka i streck. Arbetstiderna är inte heller lagda bra. Har inget positivt att säga det är så dålig stämning med chefer som inte hälsar och personal som är livrädda för dom. Dom är skit på riktigt.Och dom snålar med mat till dom stackars gamla som betalar så mycket för allt.

Fördelar

Bra personal

Nackdelar

Allt

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Ersta Diakoni. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Jämför Ersta Diakoni med

Läs mer om Ersta Diakoni på populära orter

• Ersta Diakoni
  • Undersköterska
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?