Ericsson – recensioner om Lön och förmåner

Mycket bra företag,R&D, Future Demo,mm..Förbättringspotential : anställ flera äldre ingenjörer....Det kan lyfta fötetaget mot framtiden,alltså kombination unga vetgiriga med äldre erfarna.Så skapar man uthållighet och förnyelse på sina marknader.Mvh Åke BringSenior EngineerFormer Ericsson employee
Fördelar
Lågt pris på god mat
Nackdelar
Dåliga på att anställa äldre, och erfarna ingenjörer
var bra förr, numera löpande bandet. individen ointressant på golvetnivån.
Fördelar
rikslunchen, fri parkering, lagar följs.
Nackdelar
förmånerna har funnits men utgått.
Cares about employees ,very good job security and benefits. Compensation depends on the unit and role. Not a technical company. Not a lot of scope to learn from technical perspective .
Fördelar
Good employees benefits
Nackdelar
Lack of technical perspective
Nöjd, bra lön och förmåner. Har fått förtroende att jobba självständigt vilket har stärkt mig
Bra arbetsmiljö, moget klimat och koder, dokumenterad arbetsplats och uppförandekoder. Bar ledning och hög kompetensnivå.
bra företag med bra arbetstider, rekommenderar starkt.
Fördelar
bra ljus
Nackdelar
2 skift
Det bästa arbetsplats man kan jobba. Med varierande arbetsuppgifter Bättre arbetsmiljö.
Fördelar
Luncher
Nackdelar
Ej nackdelar
En bra arbetsplats där jag lärt mig och vuxit mycket utav. Hade förtroende från mina chefer samt fick jag möjlighet utvecklas individuellt. Hade otroligt kloka chefer runt omkring mig, som ville verkligen jag skulle lyckas, fick förmånen själv bli ansvarig för flera områden bl.a för personal.
Fördelar
Bonusar, utbildning
Det är sällsynt med dåliga arbetsdagar på företaget. Vad jag lärde mig av företaget är att strukturerad felsökning med uppföljning av resultat är ett måste för optimalt resultat. Att ställa 5 varför i sekvens för att hitta rot orsaker av problem bilder man stöter på som tex. Varför är är mätvärdet fel. Varför är det fel på enheten som testas. Varför är komponenten felaktig. Varför var den inte i kontakt med lodytan. Varför var inte komponenten korrekt transporterad utan fukt.
Fördelar
Bra struktur med fantastiska uppgifter att utföra.
Nackdelar
Kaffemaskinerna har lite sisådär kaffe.
Bra arbetsgivare med stora möjligheter till personlig utveckling inom många olika områden. Fantastiskt ledarskap inom den produktutvecklingsenhet som jag jobbade i under transformation från traditionell produktutveckling till agil/lean metodik. Bra värdegrund och ömsesidig respekt mellan arbetsgivare och anställda.
Great culture. Good place to learn and gain experience. There is a very good work life balance and growth is encouraged. Truely multi international and good future with next generation network.
Fördelar
Good work life balance
Nackdelar
Salary not competetive
Stora möjligheter att variera sitt arbete och sin karriär internt. Oftast en bra kultur, med oftast bra ledning. Jag har haft fantastiska arbetskamrater, och mycket roligt på jobbet.
Fördelar
Många förmåner som lunch, subventionerat resekort, friskvård
Nackdelar
I mitt fall var det resvägen dit som var för lång, kombinerat med barn.
På Ericsson finns stora möjlighet till karriär. För egen del har jag: - Bytt arbetsområden flera gånger - Blivit chef - Provat på utlandsjobb - Jobbat på design i Kista - Varit projektledare mm.
Fördelar
Bra arbetsmiljö
Nackdelar
Långsam löneutveckling
Jobbade på Ericsson efter grundskolan 1984-1991. Maskinoperatör på hel och halvautomatiska maskiner.
Bra möjligheter för personlig utveckling. Fritt arbete med bra arbetskamrater. Hög standard på lokaler. Marknadsmässig (bra) lön.
Fördelar
Subventionerad lunch
Nackdelar
Vi som arbetade där upplevde ständigt nya varsel från år 2000 och framåt.
Ericsson is using the latest technologies and methodologies for software development, however the management team is old school and very close to new ideas and people.
Fördelar
nice work life balance
Nackdelar
no career advancement opportunities, low salary
Jag har bara arbetat inom team och det har varit riktigt kul, fantastiska medarbetare som alla försöker göra sitt bästa varje dag. Det lokala ledarskapet i Linköping är drivande men ibland lite förvirrande. Ibland stöter man på långsamma processer och komplexitetsproblem på grund av system/applikationer som ska samarbeta med varandra. Löneutvecklingen har varit bra, mina linjechefer har altid varit lyhörda och måna om man att ge mig möjligheter till att anta nya utmaningar.
Fördelar
Rikskuponger, friskvårdsbidrag, benify
Ericsson är en bra firma att jobba på men man kan lätt bli en bricka i ett stort spel. Mycket att göra och man kan byta mellan avdelningar om man hittar något annat man vill syssla med inom firman.
Fördelar
Rikslunchen
Nackdelar
Lätt att bli osynlig i en stor organisation.
Ericsson är mycket duktiga på effektiv produktutveckling. Information i IT systemen går att lita på till 100%. Snabbt att få rätt information när tekniska lösningar utvecklades. Tydliga och snabba beslutsvägar. trevliga arbetskamrater och en bra arbetsmiljö. Enkelt att få gehör för nya ideer hos produktledningen.
Fördelar
Snabb hantering av nya produktideer.
Nackdelar
Inga förmåner utom gym bidraget.
Flexibel arbetsplats om man ville ta den chansen till utveckling.
Fördelar
Bidragen till friskvård.
Spännande arbetsplats där det startades upp en lärande organisation där många skulle kunna mycket
Fördelar
Bra kollegor
Nackdelar
Lönenivån