Recensioner från anställda som Sourcing Manager på Ericsson

Jag har lärt mig att förhandla med top leverantörer och hantera dom på bästa sett för att ge E/// en ledande position med högteknologiska produkter. Ledningen ger bra möjligheter att utvekla sin egen kompetens och mina kollegor finns i hela världen och ger mycket hjälp om det behövs. Det svåraste med jobbet är att komma fram snabbt med produkter på marknaden med bästa ingående komponenter som är verifierade enligt våra kvalitetskrav. Det bästa med jobbet är att man känner hur mycket man påverkar med sitt jobb företagets välmående.
Fördelar
Förmåner
A great company to work for with global footprint, diversity, offering vast learning and career advancement opportunities .
Fördelar
NA
Nackdelar
NA
Ericsson AB har fram till 2010 varit ett mycket bra företag att arbeta för. 2010 och framåt så har tyvärr mycket negativt hänt och det största är kanske att Ericsson tagit in HR Chef från USA som helt har förändrat den företagsanda som en gång fanns med gemensamma mål och en helikopter vuy av vad som är bra för Ericsson AB mot en mer tävlingsinriktad anda där alla ska visa hur bra deras enhet är etc. Detta gör att det inte finns någon helhetsbild eller gemensamma mål med andra organisationer utan alla kör så hårt de kan i sin silo och utan hologistisk syn.
Största delen av arbetsuppgifterna bestod i att fånga upp och åtgärda problem i produktionen. produktionsapparaten stod inför eventuella moderniseringar. Roligast delen av det här jobbet var att man såg effekt av sina insatser omgående.