Recensioner från anställda som Montör på Ericsson

Montör11 recensioner
Arbetet som montör ställde mycket höga krav på noggrannhet och effektivitet. Arbetsuppgifterna var montering, mjuklödning och testning av radiobasförstärkare TRX och MCPA, tidstestning av TRX samt var samordnare för ESD-underhåll. På Ericssons genomgick jag även brandskydds-utbildning, grundläggande datautbildning och hade ansvar för vissa säkerhetsfrågor.
Fördelar
Slalomresa till Åre
Flexibel arbetsplats om man ville ta den chansen till utveckling.
Fördelar
Bidragen till friskvård.
Man förstod inte hur bra man hade det förrän det försvann. Bra arbetstider. Provat på många arbetsmoment.
Har varit bra att arbeta på Söderhamn Ericsson, men företaget läggs ner i Mariannelund.
Fördelar
Självständig arbete
Fick lära mig mycket om industri arbete från start till stopp, reparation och mycke mer. Trivdes med mina arbetskollegor. Bästa: Flex/komp Svåraste: Lära sig trimma
Fördelar
Kunde köpa matkuponger till företagets matsal
Produktiv och rolig arbetsplats och socialt kontakt med arbetskamrater.
Fördelar
Social liv och rolig
Nackdelar
skift arbete
Ericsson var ett bra arbete. Jag började där som sommarvikarie sommaren 1997. Jag fick fast anställning 1 juni 1998. Jag trivdes bra med mina kollegor och min arbetsledare. Min arbetsledare var en väldigt enkel person och prata med. Mina arbetskamrater var väldigt trevliga och jag lärde mig väldigt mycket av dem. Jag var yngst på arbetet. På Ericsson fanns det så mycket olika arbetsuppgifter, det var allt från o montera telefoner, testa dem i olika maskiner och sedan paketera dem. Jag blev mini boss över min lina, där jag plockade fram material, fixade problem, ringde teknikern och tog emot om någon kollega hade något klagomål.
En typisk arbetsdag: morgonmöte, jobba Vad har du lärt dig; Att jobba i grupp och självständigt Ledning: Arbetsledning var bra dina arbetskollegor: De var mycket bra och hjälpsamma den svåraste delen av jobbet: inget den bästa delen av jobbet: ArbetskollegorI
Fördelar
rabatter för att köpa själv på jobbet
Nackdelar
Inget
Mitt arbetsdag började med skiftbyte. Jag jobbade på kontroll av länkar,kretskort mm. Mina kollegor var underbara och tack vare det kunde jobbet göras på bästa möjliga sätt.
Nackdelar
En typisk arbetsdag så arbetade jag med montering av kretskort eller reparation av kretskort tillsammans med trevliga arbetskamrater. Jag har lärt mig arbeta snabbt (ackordsjobb ibland) och att löda och reparera kretskort. Bra arbetsledning och många trevliga arbetskamrater. Det svåraste ibland kunde vara att det kunde bli lite stressigt. Det bästa var att få löda och reparera kretskort som jag tyckte var jättekul.
Jag jobbade med att montera telefonväxlar. Min arbetsmiljö var väldigt bra hade en trygg gemenskap bland arbetskollegorna och fann mitt arbete intressant till viss grad. Det svåraste med detta arbete var att hålla kvalité till den tid man hade, ganska stressigt till en början. Jag summerar allt till att jobbet var av ordinarie, den gruppen jag tillhörde gjorde min arbetsmiljö till en trygg och lärorik arbetsplats.
Fördelar
Bra fördelat
Nackdelar
Tidspressen