Recensioner från anställda på Ericsson i Kumla

På Ericsson finns stora möjlighet till karriär. För egen del har jag: - Bytt arbetsområden flera gånger - Blivit chef - Provat på utlandsjobb - Jobbat på design i Kista - Varit projektledare mm.
Fördelar
Bra arbetsmiljö
Nackdelar
Långsam löneutveckling
Analystekniker/FelsökareArbetade med felsökning på Radiobasstationer. Arbetet innehöll demontering, av Radiobasstationer,felsökning på kretskort, avsyning samt instrumentmätningar och analysarbete på RBS. Jag lärde mig att arbeta ensam och att fatta beslut med fullt ansvar, men också att arbeta i gruppen och att hedra de överenskomna besluten. Jag lärde mig att vara flexibel i mitt arbete med arbetsdisciplin. Den svåraste delen av jobbet var att skruva isär RBS för att få ett elektroniskt RBS-kort.Den bästa delen av jobbet var felsökning på kortet.
Fördelar
Om en man är nöjd med det arbete han gör, ser han inte de saker som är nackdel.
Nackdelar
Många formåner.
En omväxlande arbetsmiljö med mycket ansvar och befogenheter. Bra företag kultur med mindre bra ledning och dålig styrning .
Trivdes väldigt bra på Ericsson, med bra arbetskamrater och en chans till att utvecklas både som person och i sitt yrke.
Fördelar
ren och strukturerad arbetsplats!
Nackdelar
alla varsel man gått igenom!
Morgonstädning på Åhlens varuhus 06:00-09:00 sedan diverse arbeten med att åka till affärer och företag och byta entre mattor och att även tvätta dessa mattor på företaget.
Fördelar
Ibland gratis lunch
Nackdelar
Trivdes jättebra på Ericsson både med arbetskamraterna och mitt arbete. Ibland stressigt och ibland var det lugna dagar.
Fördelar
rikslunchen
Nackdelar
omorganisationer
en arbetsdag på Ericsson är aldrig den andra lik. Har lärt mig att man får ta dagen som den kommer och lösa problemen som uppkommer och försöka hitta en lösning och en åtgärd så det inte uppstår på nytt, Ledningen är kanon,lyssnar på sina anställda och satsar på dem, ser till att man år rätt kompetens och förutsättningar, Bra kommunikation neråt. arbetsmoralen är hög bland medarbetarna på vår avdelning och en god laganda. Svåraste delen är nog att få tiden att räcka till. Den bästa delen av jobbet är att den är aldrig samma från dag till dag. och man lär sig nya saker var dag.
Fördelar
år bra suport rån ledningen
Nackdelar
tidbrist, kanske för lite personal.
Fartfyllda arbetsdagar och mycket kontakt med både externa och interna kunder. Möjligheter fanns för att lära sig olika transaktioner i datasystemet som kom till användning för att exempelvis lösa eventuella problem. Det var väldigt lärorikt och grymt intressant. Alla medarbetare var medvetna om sina arbetsuppgifter och sitt ansvar. Flexibiliteten gjorde att man täckte upp olika arbetsområden där det uppstod brist på arbetskraft på grund av exempelvis sjukdom. Vi kompletterade varandra bra på avdelningen. Det var en bra fördelning av arbetskraften både vad gäller ålder och kön. Stämningen på arbetsplatsen gjorde att dem flesta arbetsuppgifterna var lätta att utföra. Om jag nu måste välja ut det svåraste, då blir det nog dem monotona sysslorna som jag tycker är lite jobbigt. Den bästa delen av jobbet var att det var omväxlande, utmanande, lärorikt, lagom stressigt, att man hade sitt ansvarsområde. Eftersom allt det här är stimulerande för mig trivdes jag väldigt bra där. Det toppar min lista på dem bästa arbetsplatserna i mitt yrkesliv.
En mycket bra arbetsgivare som skapar möjligheter för den som vill. Jag har under mina år på Ericsson fått möjligheter att jobba internationellt, vilket varit mycket svårare på de flesta andra bolag. Ericsson tar hand om sina anställda och har bra program i sämre tider med uppsägningar. Jag blev uppsagd efter 22 år och skulle välja att gå tillbaka till Ericsson AB, om bara tillfälle ges.