Recensioner från anställda på Ericsson i Katrineholm

En bra arbetsplats där jag lärt mig och vuxit mycket utav. Hade förtroende från mina chefer samt fick jag möjlighet utvecklas individuellt. Hade otroligt kloka chefer runt omkring mig, som ville verkligen jag skulle lyckas, fick förmånen själv bli ansvarig för flera områden bl.a för personal.
Fördelar
Bonusar, utbildning
En stor organisation ger möjlighet till att specialisera sig på ett sätt som aldrig kan i en mindre organisation. På Ericsson har man alla möjligheter att fortbilda sig och utvecklas
Fördelar
På Ericsson har man alla möjligheter att fortbilda sig och utvecklas
Nackdelar
Stora organisationer har en inbyggd stelhelt och topp styrning som är frustreande ibland
Flexibel arbetsplats om man ville ta den chansen till utveckling.
Fördelar
Bidragen till friskvård.
Mycket bra arbetsplats med bra ordning. Stort förtroende för ledningen.
Har trivts bra på Ericsson, man kunde sätta sina egna mål, villa man klättra och göra något annat fanns det möjligheter, ville man inte så fanns det plats även för dessa personer.
Fördelar
Arbetskulturen och arbetskamraterna
Nackdelar
Kunde vara lite väl toppstyrt ibland
Det var trevligt att jobba hos Ericsson. Jag jobbade där för 20 år tills dem la ner verksamheten hundra procent.
Att jobba på Ericsson var jättetrevligt pga. arbetsuppgifter som kan variera och arbetsmiljö som är jättebra. Det finns möjligheten att utveckla sig inom företaget och få förmåner (lunchkupong, aktier, osv). Arbetskamrater är väldig bra och jobbkulturen är på högsta nivå. Rekommenderar järna företaget.
Fördelar
Lunch kupong, aktier
Nackdelar
Jag är stolt att jag har jobbat åt bolaget i över 31 År. Har fått många utbildningar både externt och internt. Ledningen har alltid sagt att vi ska vara stolta över våra prestationer. och det har jag försökt att efterleva. Har haft hundratals kollegor genom åren och har alltid trivts med mina kollegor både dom som jag har jobbat nära och även kollegor på övriga avdelningar.
Fördelar
Utbildningar för att kunna utföra dom arbetsuppgifter jag har tilldelats
Egagemang, förtorende man vill alltid vara på jobbet, ömsesidig respekt, ordning och reda, .
Jag jobbade med att montera telefonväxlar. Min arbetsmiljö var väldigt bra hade en trygg gemenskap bland arbetskollegorna och fann mitt arbete intressant till viss grad. Det svåraste med detta arbete var att hålla kvalité till den tid man hade, ganska stressigt till en början. Jag summerar allt till att jobbet var av ordinarie, den gruppen jag tillhörde gjorde min arbetsmiljö till en trygg och lärorik arbetsplats.
Fördelar
Bra fördelat
Nackdelar
Tidspressen