Recensioner från anställda på Ericsson i Karlskrona

Ingen dag är den andra lik.Man tar hand om den del i projektet som man har ansvaret för och ser till att det blir gjort, tillsammans med kollegorna. Eftersom klimatet var så bra, var det alltid roligt att gå till jobbet. Den svåraste delen var när folk fick sluta och vi fick jobba mer övertid för att hinna till deadline. Likaså när kund ändrar leveransdatum. Bästa delen är att få vara med från början till slutet av ett projekt och sedan göra uppföljning.
Fördelar
Härligt jobbklimat
Nackdelar
Folk fick sluta
Ericsson is a great place to work due to the following reasons: - Good work-life balance. - Supportive management. - One has the chance to develop his/her career and even change roles. - Cutting edge technology.
Great place to work. Administration not overbearing. Great work/life balance. Remuneration is good for its type of work. Generally good people. Good colleagues overall.
No Job Security No help from the peers No work life balance
Always working on improving the staff and their contributions. This is where great ideas are born and improved on, until completion.
Fördelar
Great place overall
Nackdelar
Lot of lunch breaks!!!!!
Jag hade för det mesta något att göra. Jag lärde mig löda,avsyna,montera telefoner och kretskort,sy,vira,slitsa och löda kablar,Inventera och packa m.m De flesta kolleger var bra Det var väl inget svårt Det bästa var att man trivdes
Fördelar
Trivsant arbete
Nackdelar
Att bli uppsagd på grund av arbetsbrist
Ericsson är ett stort företag som försöker hänga med i utvecklingen, problemet med storleken är just det, att när större förändringar behöver komma till stånd, så tar det väldigt lång tid. Ofta så hinner trender och ibland oxå teknikutveckling att "passera revy" innan företaget hunnit etablera en tjänst/produkt/arbetssätt. Vad gäller arbetskultur så nyttjar man resurser till billigaste pris och maximal insats. Det är en enormt stressig miljö att arbeta i och man behöver vara beredd på att skifta tänk och arbetsuppgifter snabbt. Det finns en vilja och intention att ta hand om sina anställda men tiden för det etableras inte vilket ställer ledarrollerna i sämre utgångsläge. Övrigt upplever jag att Ericsson är på väg att skifta över till fler kvinnliga ledare men det tar tid i en så "gammal", mansdominerad och teknisk organisation. Högre positioner domineras fortfarande av män.
Fördelar
Subventionerad lunch och träning !