Recensioner från anställda på Ericsson i Göteborg

The corporate culture was really good. The balance between work and life was good as well.
fina kollegor som kan komma med hjälpande svar och mycket bra samspel
Fördelar
bra utsikt
Nackdelar
ingen ledig parkering
Ericsson är en bra firma att jobba på men man kan lätt bli en bricka i ett stort spel. Mycket att göra och man kan byta mellan avdelningar om man hittar något annat man vill syssla med inom firman.
Fördelar
Rikslunchen
Nackdelar
Lätt att bli osynlig i en stor organisation.
Samma som föregående recension av Ericsson. Det var en sammanfattning av hela min period på Ericsson och Ericsson Microwave.
Fördelar
Samma som föregående recension av Ericsson
Nackdelar
Samma som föregående recension av Ericsson
Ericsson är mycket duktiga på effektiv produktutveckling. Information i IT systemen går att lita på till 100%. Snabbt att få rätt information när tekniska lösningar utvecklades. Tydliga och snabba beslutsvägar. trevliga arbetskamrater och en bra arbetsmiljö. Enkelt att få gehör för nya ideer hos produktledningen.
Fördelar
Snabb hantering av nya produktideer.
Nackdelar
Inga förmåner utom gym bidraget.
Det var givande att arbeta på Ericsson och man utvecklades.
Jag har alltid trivts väldigt bra på alla mina arbetsplatser, så även på Ericsson AB. Man växer med ett företag och lär sig att bli en del av kulturen. Ericsson som företag hade en bra personalpolitik vilket gjorde att jag stannade så många år. En arbetsdag var att ha chefsansvar för att samordna och leda releaser av radiobasstationer till extern kund i tid och med rätt kvalitet. Ansvarig för utbildning i dokument och produkthantering samt för att LEAN anpassa CM disciplinen och trimma Release processen. Jag har haft ett flertal chefsbefattningar men den gemensamma nämnaren har varit CM, releasehantering och produkt packetering för att få produkter säljbara.
Fördelar
Trevlig arbetsmiljö
Nackdelar
Alla varsel
Typisk arbetsdag innehåller möten. Jag har lärt mig hur en mjukvaruutvecklingsorganisation fungerar. Kulturen präglas en hel del av att kunna göra sig hörd. Svåraste med jobbet är att väga samman ofta motstridiga krav till en bra kompromiss
Pros: bra arbetsklimat, ganska bra och jämlikt arbetsmiljö, bra förmåner och avtalsvilkor, hänger med i senaste utvecklingen inom de olika tekniska områden, verktyg och arbetsmetodiken Cons: ganska låga löner, ganska otrygg arbetsmiljö på grund av konjunktursvängningars påverkan på företaget speciellt de senaste åren, sämre möjlighet till netto programmeringstekniskt arbete, jämfört med små företag, har man mindre möjlighet att bli delaktig/inblandad i många aspekter av det programmeringstekniska utvecklingen.
Fördelar
systemutveckling
Ericsson is a great company with fantastic people. I've had a great journey with this amazing company. I've held various positions within Sales and Sourcing and had the opportunity to meet inspiring people and grew as a professional. However, the business trend for Telecom industry has not been positive during the past years and it has of course impacted the company financially. The necessary cost reduction programs with many organisational changes is lowering the motivation among people. Ericsson is a truly unique company.
Fördelar
the people and culture
Nackdelar
the insecurity and cost reduction programs
Jobba med att få tillsammans med teamen se till att projekten flöt på.Att jobba på det sättet får man lära sig att vara effektiv, noggran, strukturerad och bra på att samarbeta. Med bra arbetskollegor kommer man långt och man mår bra. Jag tycker om att vårda glädjen på arbetsplatsen. Att bli färre som ska göra samma jobb som innan och se till att allt blir gjort i tid, är svårt ibland. Bästa delen är när vi når målet tillsammans
Fördelar
Finns olika förmåner ex bidrag för massage
Nackdelar
Finns ingen tid att få uppskattning
Största delen av arbetsuppgifterna bestod i att fånga upp och åtgärda problem i produktionen. produktionsapparaten stod inför eventuella moderniseringar. Roligast delen av det här jobbet var att man såg effekt av sina insatser omgående.
Internships are offered on a regular basis, with good supervision. The staff is very helpful, always willing to contribute to your work.
Fantastisk arbetsmiljö och spännande arbetsuppgifter. Mycket bra organiserad ledning, trevliga arbetskollegor och hjälpsamma.
It allows an individual to grow professionally be exposing them to different situations from all over the world.