Recensioner från anställda på Ericsson i Gävle

Nya utmaningar varje dag när man kom till jobbet,men trivsamt har aldrig jobbat med så många olika männinskor fast på ett positivt sett.
Fördelar
arbetstiderna
Trivdes bra och saknar Ericsson. Vi var framstående inom teknik och skapade stort.
Fördelar
God sammanhållning
Nackdelar
Att fabriken lades ner
2-skift , ordning och reda (lean) , bra arbetskollegor , fritt arbete.
Fördelar
Förmåner
Nackdelar
Låg lön.
En dag var alldrig den andra lik. Hade förmånen att kunna få arbeta på flera olika avdelningar.
Fördelar
Chanser att utbilda sig
Nackdelar
Fabriken lade ner i Gävle
Du får arbeta med den senaste tekniken inom mobiltelefoni. Vill du jobba internationellt då finns det möjligheter.
Nackdelar
Mitt jobb som orderstartare var att styra produktionen av kringmaterial till radiobasstationer. Med hänsyn till materialtillgång, orderledtider och personalläget optimera dags produktionen. Det roliga med jobbet var att man fick en dels spetskompetens och även en kompetensbreddning dagligen pga. nära samarbete med kollegorna, man lärde sej något nytt varje dag. Svårigheten med jobbet var lite olika beroende på dag,systemfel,materialfel,orderfel o.dyl. men ingenting specifikt. Det bästa med jobbet var den raka kommunikation som fanns mellan dels peroral och olika avdelningar. Med andra ord så löstes ev. problem snabbt pga. god kommunikation.
Fördelar
Subventionerade luncher, eget gym
Har alltid känt att jag velat utveckla och utvecklas på Ericsson. Det har varit en stor del av mitt arbetsliv och arbetstänk för hur man på ett strukturerat och effektivt sett kan få en produktion att producera med både kvantitet och kvalitet. Vilket har speglat mitt sett att tänka och agera i både arbetslivet och även i min vardag. Där var sak har sin plats. Ericsson har varit en mycket bra arbetsplats där jag har haft många roliga år.
Fördelar
gemenskap
Nackdelar
lönen