Recensioner från anställda på Ericsson i Borås

Det bästa arbetsplats man kan jobba. Med varierande arbetsuppgifter Bättre arbetsmiljö.
Fördelar
Luncher
Nackdelar
Ej nackdelar
var bra förr, numera löpande bandet. individen ointressant på golvetnivån.
Fördelar
rikslunchen, fri parkering, lagar följs.
Nackdelar
förmånerna har funnits men utgått.
bra företag med bra arbetstider, rekommenderar starkt.
Fördelar
bra ljus
Nackdelar
2 skift
Mycket bra arbetsmiljö. Ericsson är ett modernt högteknologiska företag i världsklass. Som en ny anställd behandlades man med respekt och delades arbetsuppgifter rättvis utan nån diskremering med de som varit längre i företaget dvs redan etablerad arbetskamrate. Man fick beloning när vi jobbade bra som gav bra resultat tex resturangbesök, olika aktiviteter för arbetarna på alla avdelninger. Vi diskuterade varje dag EPS- Ericsson production system. Ett innovativ förbättring system- (Incremental Innovation )
Fördelar
olika aktiviteter för arbetarna utanför arbete( resturang, bowlling, djurpark besök, osv
Det är sällsynt med dåliga arbetsdagar på företaget. Vad jag lärde mig av företaget är att strukturerad felsökning med uppföljning av resultat är ett måste för optimalt resultat. Att ställa 5 varför i sekvens för att hitta rot orsaker av problem bilder man stöter på som tex. Varför är är mätvärdet fel. Varför är det fel på enheten som testas. Varför är komponenten felaktig. Varför var den inte i kontakt med lodytan. Varför var inte komponenten korrekt transporterad utan fukt.
Fördelar
Bra struktur med fantastiska uppgifter att utföra.
Nackdelar
Kaffemaskinerna har lite sisådär kaffe.
Jag jobbade 17 år på Ericsson och trivdes jätte bra. Man hade fantastiska möjligheter till utveckling och utbildning. Min utveckling på Ericsson var ständigt och intressant. Visa arbetsdagar kunde vara stressiga och jobbiga, men jag hade alltid möjlighet att få professionell hjälp och arbetsledare agerade på avvikelse vi hade lyft upp. Mångfald på arbetsplatser var bra och den var den som skapade en väldigt bra arbetskultur.
Stort företag med möjligheter att jobba med många olika saker
Utmaningar med många olika kulturer. Det svåraste är när man arbetar med specialister som är jätteduktiga på sitt område men inte förstår andra områden som är lika viktiga för en få en nöjd kund.
Fördelar
Möjlighet att prova på många olika uppdrag. Internationell kontakt
Nackdelar
Detaljstyrning inom vissa områden.
Har lärt mig mkt under min tid och skapat många kontakter world wide.
Mitt arbetsdag började med skiftbyte. Jag jobbade på kontroll av länkar,kretskort mm. Mina kollegor var underbara och tack vare det kunde jobbet göras på bästa möjliga sätt.
Nackdelar
I enjoyed working in ericsson. You learn alot after being there.
I would have to Assemble, trouble shoot and test analog and digital circuits. Depending on which station I would be put on. What I enjoyed most was the satisfaction that comes out doing a good job. Since we had different shifts, I learned to be patient and able to communicate with the other shift that was coming or going, since we had to review the day with them.
Arbetsdagen bestod av övervakning av dina produkter, problemlösning när förseningar eller produkten utgått ur leverantörens sortiment vilket innebar tät kontakt med både svenska och utländska företag. Uppföljningar av diverse slag på dags, vecko och månadsbasis. Nära samarbete med både arbetskollegor och chefer var en del av vardagen då vissa problem måste prioriteras och skyndas på. Svårigheten bestod i att lösa leveransproblem så att man fick hem varorna i tid trots påslag på kostnader, dvs. få alla parter nöjda. Det jag gillade med jobbet är det sociala när man får prata med många olika människor både på och inom det egna företaget, samt att lösa problem med ett tillfredställande resultat för alla inblandade parter.