Recensioner från anställda på Ericsson

Projektledare

29 juli 2015
En typisk dag på Ericsson är att komma till jobbet svara på mail, gå på möten och följa planeringen. Skapa kontakter, hitta personer som kan hjälpa till med uppgiften. Pedagogik är en viktig faktor i arbetet med projektledning, att kunna samtala och förklara på en nivå som alla förstår är förutsatt. Svårast delen av jobbet är tidplaneringen, eftersom allt handlar om att kunna utföra jobbet i rätt tid, när man jobbar med människor så blir det ofta förseningar. Den bästa delen av jobbet är att kunna ha den ledarförmåga att styra och näta med andra, att kunna planera och se in i framtiden.
Fördelar
Att arbeta självständigt men lika så jobba i grupp en bra kombination
Nackdelar
Oplanerade problem
24 januari 2019
Projektledare (Tidigare anställd) - Kista
Stora möjligheter att variera sitt arbete och sin karriär internt. Oftast en bra kultur, med oftast bra ledning. Jag har haft fantastiska arbetskamrater, och mycket roligt på jobbet.
Fördelar
Många förmåner som lunch, subventionerat resekort, friskvård
Nackdelar
I mitt fall var det resvägen dit som var för lång, kombinerat med barn.
13 december 2018
Project leader, technical advisor (Tidigare anställd) - Lund
Otroligt bra ledarskap där närmaste chef låter alla växa så mycket de kan.... arbetsuppgifter definierades på höstkanten och sedan räckte uppdraget cirka ett år där det på förekommen anledning skedde checkpoints...
14 januari 2016
Projektledare (Tidigare anställd) - Stockholm, AB
En dag på jobbet är sällan lik den föregående. Spännande varje dag att se vilka utmaningar denna dag kommer att erbjuda. Problem är till för att lösas och tycker du om problemlösning är detta arbetsplatsen för dig! Ett problem har dykt upp som måste åtgärdas genast. Tillsammans med mina kollegor diskuterar vi hur detta ska lösas och hur den tänkta korrigeringen ska implementeras och verifieras. En plan för dagen görs upp, vem gör vad och när vi ska stämma av resultatet. Jag följer upp hur det utvecklar sig med flera personer under dagen och det är alltid lika roligt när vi har en lösning som fungerar som det var tänkt.
Fördelar
Tillgång till kurser
Nackdelar
Kan vara stressigt