Equinor

Recensioner från anställda på Equinor

Trevliga kollegor och chefer, mycket nattjobb, krävs att man är stresstålig...
Fördelar
Gratis kaffe
Nackdelar
Mycket ensamarbete
Mycket bra arbetsplats med bra och kompetent ledning
Stationen lades ner efter ett beslut taget av Statoil. Även kallat "den norrländska mackdöden" 2009. Stationen levererade riktigt bra siffror, men Statoil valde ändå att lägga ner.
Fördelar
Egenföretagare.
Nackdelar
Nedläggningen.
Ganska mycket frihet under ansvar och bra arbetskamrater.
Fördelar
mat vid övertid
It was an okay job. It is a good job for someone that needs working experience. It does help you manage money, communication, and keep track of the products.
På den tiden mycket roligt arbete med stor variation och ett fantastisk team som var mycket samstämmigt och jobbade bra ihop med goda resultat mot uppsatta mål.
Trevlig arbetsplats där man kan utvecklas och har varierande arbetsuppgifter.
Arbetsdagarna var verkligen varierande. Ibland kunde det inte funka precis så som vi tänkte. Ibland var det lugnt och ibland var det galet. Ledningen var underbar. Stationschefen var verkligen jättesnäll. Jag hade absolut inget klagomål på mina kollegor. Det var inga svåra arbetsuppgifter för mig.
Fördelar
Snälla kollegor
Nackdelar
Inga klagomål
Jag jobbade som försäljare på Statoil och hade därför mycket av samma arbetsuppgifter på dagarna.
jag stod i kassan, hanterade post, städade, fyllde på varor, tog emot varor osv,

Nackdelen var nog att arbetsuppgifterna i längden blir väldigt tråkiga, annars bra arbetsplats!
Fördelar
trevlig chef och kollegor
Nackdelar
Inga möjligheter till avancemang eller variation.

Tråkiga och enahanda produkter

Trist arbetsplats (Nacka)
Fördelar
Hittar inga
Nackdelar
Inga framtidsutsikter
Just att man jobbar själv under nätter.
Dålig kvalitet och hantering av färsk varor

Fick va glad om man fick lunch.

Dålig kommunikation.
Jobbet på en servicestation kan inte beskrivas med ord utan måste upplevas. Det är otroligt stimulerande då det är ett mångfacetterat yrke.

Varje dag erbjuder en ny utmaning att ta hand om och lösa på bästa sätt. Kundkontakter gör jobbet till både glädje och en del gnissel men med uppsida för det positiva.

Jobbet bedrivs i varierande tempo och med skiftningar i intensitet under dygnet. Kunder, anställda och arbetskollegor gör jobbet till en kul plats att arbeta på.

Det som ligger företaget i fatet är att det inte ser värde i att personer blir långvariga på sina poster utan kör rätt hårt med de som vill satsa på en karriär.
Fördelar
Personalrabatter på mycket, ofta olika rabatter hos företag kopplade till bolaget
Nackdelar
Toppstyrt, orealistiska krav på lönsamhet
Den svåraste delen av jobbet var när det kom in en så kallad "rush" av människor, vid lunchtid, middagstid, och stängning. Det var mycket att hålla koll på men när det var över så kändes det extremt bra och skönt att man klarat sig. Den bästa delen måste vara att man träffar människor, och efter ett tag har man etablerat stamkunder som kommer in var dag och det känns alltid kul att se gamla ansikten igen.

En typisk arbetsdag bestod av den jobbigaste städdagen du kan ha hemma med ett tillägg av att sälja dina möbler och ta emot leveranser av nya, dvs att man gjorde allt möjligt på stationen från damsugning och skrubbning till säljning av varor och registrering av hyrbilar, lastbilar, hjälpa till med tankning av bilar och allt därtill.

Ledningen var riktigt bra, det fanns en distinkt känsla av vem som bestämde men samtidigt hade vi en nära relation och det var som att arbeta med en vän.
Fördelar
Bra umgänge
Nackdelar
Korta raster, nästintill inga.
Min tid på statoil har varit för det mesta väldigt bra och positivt. Jag har lyckats åstadkomma bra saker, lärt mig en hel del speciellt om försäljning och kundservice. Jag har fått se att statoil har många duktiga säljare i sina kretsar och säljkulturen på staotil är bland de bästa jag sätt. Anledningen till att jag inte ger högsta betyg är att jag som person känner att jag klarar av mycket mer och att jag inte riktigt hör hemma av om jag gör. Jag känner att med mina färdigheter kan jag åstadkomma mer och utvecklas mer på ett jobb som jag känner mig mer hemma i. Sen är jag en vinnare i huvud och vet att jag kan tjäna mer pengar på andra ställen.
Utmanande och spännande med nya utmaningar och uppgifter.
En typisk arbetsdag är att jag kommer till jobbet med ett leende på läpparna och hälsar på alla kollegor som jobbar. Därefter börjar jag kolla översikten för dagen, ex. uthyrningar/återlämningar av bilar, hur många bilar som ska städas och försöker planera in dagen så att jag hinner med allt. Under tiden som jag tar hand om kunderna försöker jag se mig runt om i butiken och ser till att allt ska vara påfylld i kylen,frysen dryck, att kaffemodulen har tillräckligt med kaffe och en mjölk och att det ser fint och fräscht ut så att kunderna trivs och viktiga del är att toaletten ska hela tiden vara ren. Då menar jag att kunden får en personlig intryck om hur jag är som person och jag vill att de ska få en bra intryck därför ska det se rent ut. Det bästa delen av jobbet är att man träffar nya människor och att jag har så bra arbetskollegor som är väldig hjälpsamma, vi samarbetar och kommer överens om det mesta.
En typisk arbetsdag det finns alltid att göra så tiden går fruktansvärt fort när man arbetar. Jag har lärt mig merförsäljning, beställa från olika leverantörer, tagit hand om kassor, bokningar för bil/lastbilsuthurning, försäkringsuthyrning, plocka upp varor, returer till bonver och tidsam mm. Mina arbetskollegor har alltid roligt även om det kommer nya arbetskamrater.
Fördelar
Ge god service så man blir glad själv.
För det mesta stod ja i kassan, men jag plockade även med varor, städade eller gjorde mat.
Har lärt mig att få bra kundkontakt och sen så har ja lärt mig deras kassasystem, och även hur de beställer hem varor och annat.

Det bästa med jobbet var att stå i kassan.
Beroende på när jag börjar mitt pass så är det alltid roligt att komma till jobbet. Tex mitt morgonpass börjar med att checka av samtliga arbetsuppgifter, sedan ställa sig bakom kassan och möta kunden. Jag har lärt mig att bilda ett bra team med min personal men även att alla ska trivas är välldigt viktigt för mig..Att vara en lyhörd ledare är även än sak jag fått lära mig. Vissa saker som ledare är inte roliga som tex. säga upp en anställd. Det jag tycker är roligt med detta jobb är att jag träffar så mycket människor men även att få bekräftat att man är en bra chef.
Fördelar
mina kollegor
Nackdelar
skift
Man börjar med att öppna butiken, baka bullar och bröd. Sedan öppnar man tvätten, fortsätter baka lägger upp korvar. Tar ut utebutiken, första kunderna kommer in och handlar. Efter ett tag kommer kollegan. Vi kanske hyr ut en bil och en annan bil kommer in, man möter kunden och frågar om det gått bra, kanske bjuder på en kaffe. Sedan går man ut och tankar upp bilen, tittar ev skador och tar mätarställningen. Sedan hjälper man klart kunden, han/hon går därifrån nöjd med ett leende på läpparna. Om kunden inte är nöjd frågar man vad man kan göra för att få den nöjd.

På eftermiddagen kanske vi får leverans från Axfood och tar emot och börjar plocka den medan kollegan står i kassan. Sedan byter man av lite då och då och varierar kassaarbete med butiksarbete eller biluthyrning.

Den svåraste delen av jobbet är faktiskt alla tjuvtankningar, för att det är alltid tråkigt och finns inte så mycket polisen kan göra.
Fördelar
rabatterade drivmedelspriser
Nackdelar
alla tjuvtankningar
Se fler recensioner av Equinor
Verifierad profil
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Equinor. Vår community är redo att svara.
3,9
3,4