Elgiganten

Recensioner från anställda på Elgiganten

bra jobb, trevliga kollegor och stora möjligheter ör att utvecklas som både säljare och person
Jag var mycket nöjd med mitt arbete under tiden jag arbetade där, men fick sparken på grund av att jag som timanställd skulle resa över jul.
Denna arbetsplats drivs av maktmissbruk.

Är du en person med moral?

Säger du ifrån om något är fel?

Står du upp för dina kollegor?

Värnar du om kunderna?

Har du barn, en partner, ett liv utanför jobbet?

Stämmer något av detta in på dig så är detta ingen arbetsplats för dig.
Roligt jobb som varierar. Fantastiskt att möta så många olika individer och kunna få fram den allra bästa lösningen för just den specifika individen. Man utvecklar sitt tänkande vid problemlösningar som uppstår, men samtidigt är det en arbetsplats där alla samarbetar med varandra och hjälps åt med att lösa svårigheter med exempelvis stulna och förstörda telefoner.
inget särskilt för jag har inte än börjat jobba där än
Vi jobbade främst med kundvård och att hjälpa kunderna var prioritering nummer ett.
Trivs o jobba där.. Du kan klättra upp hur mycket du vill så länge du vill
Fördelar
Träffa folk
Nackdelar
Tider
Jag fick lära mig mycket om hur man arbetar i en affär och hur man bemöter olika personer.
snabbt
enkelt

smidigt

hjälpsamma

problem lösare

billigt
Jag trivs jättebra på Elgiganten! I mitt varuhus har vi en härlig gemenskap och jag ser fram emot att gå till jobbet.
Jag var praktikant på KnowHow i Ystad i en månad där jag fick felsöka kunders mobiler, smartklockor, spelkonsoler, datorer och GPS. Jag lärde mig väldigt mycket om att ta hand om stressiga situationer med kunder och med uppgifterna. Trevlig personal dock tror jag inte att dem känner igen mig när jag går in på Elgiganten.
Bästa driftchefen, bra atmosfär och fin butik med väldigt härliga kollegor.
Denna arbetsplats passade inte mig jag behöver kunna sälja något jag står för och mår bra i magen av när jag går hem.
Skönt jobbet, tufft men intressant. Man lär sig mycket
Arbetade som telefon och abonnemangs säljare i Elgigantens butik i Nordstan. Det är ganska högt tempo och man har en del prestation mål att att sälja. Det är dock inga problem om du har sälja kunskaper i dig.
Men stressigt och de tycker man ska jobba gratis då och då.
Fördelar
Billiga varuköp privat
Nackdelar
inget mer.
Min bästa arbetsplats någonsin! Det är absolut stressigt och högt tempo, men det får man acceptera om man ska jobba i butik eller med service generellt. Man har individuella mål såväl som gemensamma, så man måste gilla att jobba hårt och på riktigt. Det är inget jobb för slackers :)
Bra löner, inga hierarkier, rimliga och förhandlingsbara mål och bra utvecklingsmöjligheter. Jag jobbade på Elgiganten i fyra år och har varken före eller efter sett mig så sedd av ett företag.

Rekommenderar alla att söka jobb på Elgiganten.
Fördelar
Det mesta
Nackdelar
Lågt friskvårdsbidrag, 1700.
var provanställd 6 månader och allt såg bra ut. Personalen var så falska de kunde vara och även chefen.

Nya kläder kom veckan innan jag fick gå.

De sa att allt såg fint ut och att jag gör ett bra arbete men dagen efter på morgonen så säger dom att jag blir uppsagd. Frågade gång på gång om en anledning men fick ingen alls. Tjänsten

avslutade dagen innan fastanställning skulle träda i kraft.

Samma dag jag skulle gå så fick jag en anledning.

Jag var för överviktig men de försökte snegla ur och komma på andra andra anledningar men var bara detta som kom fram för det fanns inget annat. En anledning var att jag hade för lite i intjärn till företaget. trots att jag rankades en månas som 10 bästa säljare på elgigante i sverige en månad under min provanställning. Blev kallat att jag blev "vasslad" men ett par veckor senare sökte de ny säljare till avdelningen.

Mitt svar var att jag skulle kränga av allt gammalt på tv avdelningen så snabbt jag kan (många tvapparater) och på nästan alla var det redan stort minusvärde på.

Trots detta slutade jag i snitt på sexsiffriga belopp intjärn till företaget per månad under min tid och nästan allt gammalt försvann så det fanns bara nytt med bra marginaler. Så det var allltså anledningen till att jag fick sluta på "STORA" Elgiganten.

Intjärn på försäkringar myglades bort så blev helt utan och behölls av VD. De skyllde hela tiden på att man skulle lägga en sk "ticket" på ärendet. Under 6 månader gjorde jag detta men fick inte en enda spänn. Sålde många försäkringar under min tid som hade gett flera tusen i inkomst under min tid.
 - mer...
Fördelar
kläder att behålla så man kan olja ner dom i verkstaden efter avslutad tjänst
Nackdelar
Allt förutom levnadsbröd
Jobbade för företaget i 3 år och fick till sist 50% fast. Lönen är minimi enligt facket om man inte är bundis med varuhuschefen sen tidigare.

Älskade mina kollegor men det betalar inte hyran. Man har inte råd att vara sjuk en OB dag och man jobbar nästan varje helg från november till januari med tanke på julhandeln.

Företaget säger att dem vill främja personalens hälsa med hela 1700kr i friskvårdsbidrag.
Ingen arbetsplats jag skulle rekommendera till någon. Otroligt dålig ledning som inte vet hur man är respektfull och tar hand om sin personal. För mycket hierarki och för att klara sig måste man kyssa folk på fötterna. Det var hos detta företag som dubbelmoralen föddes, bara massa regler som skapas för personalen men inte ens ledningen följer dem. Ingen upplärning överhuvudtaget och extremt dålig bemanning, personer som jobbat i 1 månad har fått stänga ner stället själva. De bryr sig inte om sina kunder som kommer in i butiken för 5 öre och har absolut inget dåligt samvete över att de inte får den hjälp dem behöver eller förtjänar.
Fördelar
Några trevliga kollegor
Nackdelar
Kort lunch, sämsta cheferna jag träffat, oseriöst, dåligt kundbemötande och mycket mer
Bra arbetsplats med härlig stämning och bra ledarskap.