Elgiganten recensioner av medarbetare

Hittade 43 recensioner som matchade sökningen Se alla 52 recensionerna
Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Utvecklande och stabilt jobb
Säljare (Tidigare anställd) –  Stockholm9 november 2019
Min bästa arbetsplats någonsin! Det är absolut stressigt och högt tempo, men det får man acceptera om man ska jobba i butik eller med service generellt. Man har individuella mål såväl som gemensamma, så man måste gilla att jobba hårt och på riktigt. Det är inget jobb för slackers :)
Bra löner, inga hierarkier, rimliga och förhandlingsbara mål och bra utvecklingsmöjligheter. Jag jobbade på Elgiganten i fyra år och har varken före eller efter sett mig så sedd av ett företag.
Rekommenderar alla att söka jobb på Elgiganten.
Fördelar
Det mesta
Nackdelar
Lågt friskvårdsbidrag, 1700.
Arbetsplatskultur
ok jobb tills en vändning
Säljare (Tidigare anställd) –  Vetlanda6 november 2019
var provanställd 6 månader och allt såg bra ut. Personalen var så falska de kunde vara och även chefen.

Nya kläder kom veckan innan jag fick gå.
De sa att allt såg fint ut och att jag gör ett bra arbete men dagen efter på morgonen så säger dom att jag blir uppsagd. Frågade gång på gång om en anledning men fick ingen alls. Tjänsten
avslutade dagen innan fastanställning skulle träda i kraft.
Samma dag jag skulle gå så fick jag en anledning.

Jag var för överviktig men de försökte snegla ur och komma på andra andra anledningar men var bara detta som kom fram för det fanns inget annat. En anledning var att jag hade för lite i intjärn till företaget. trots att jag rankades en månas som 10 bästa säljare på elgigante i sverige en månad under min provanställning. Blev kallat att jag blev "vasslad" men ett par veckor senare sökte de ny säljare till avdelningen.

Mitt svar var att jag skulle kränga av allt gammalt på tv avdelningen så snabbt jag kan (många tvapparater) och på nästan alla var det redan stort minusvärde på.

Trots detta slutade jag i snitt på sexsiffriga belopp intjärn till företaget per månad under min tid och nästan allt gammalt försvann så det fanns bara nytt med bra marginaler. Så det var allltså anledningen till att jag fick sluta på "STORA" Elgiganten.
Intjärn på försäkringar myglades bort så blev helt utan och behölls av VD. De skyllde hela tiden på att man skulle lägga en sk "ticket" på ärendet. Under 6 månader gjorde jag detta men fick inte en enda spänn. Sålde många försäkringar under min tid som hade gett flera tusen i inkomst under min tid.
  mer... Rent snyggt och fint på min avdelning jag tog hand om.

Borde stämma skiten ur er på elgiganten men ni är tyvärr inte ens värda det besväret.
  mindre
Fördelar
kläder att behålla så man kan olja ner dom i verkstaden efter avslutad tjänst
Nackdelar
Allt förutom levnadsbröd
Arbetsplatskultur
Trevlig arbetsplats, men det kan man inte leva på
Kassamedarbetare (Tidigare anställd) –  Helsingborg27 oktober 2019
Jobbade för företaget i 3 år och fick till sist 50% fast. Lönen är minimi enligt facket om man inte är bundis med varuhuschefen sen tidigare.

Älskade mina kollegor men det betalar inte hyran. Man har inte råd att vara sjuk en OB dag och man jobbar nästan varje helg från november till januari med tanke på julhandeln.

Företaget säger att dem vill främja personalens hälsa med hela 1700kr i friskvårdsbidrag.
Världens sämsta ledning
Lagermedarbetare (Tidigare anställd) –  Stockholm16 oktober 2019
Ingen arbetsplats jag skulle rekommendera till någon. Otroligt dålig ledning som inte vet hur man är respektfull och tar hand om sin personal. För mycket hierarki och för att klara sig måste man kyssa folk på fötterna. Det var hos detta företag som dubbelmoralen föddes, bara massa regler som skapas för personalen men inte ens ledningen följer dem. Ingen upplärning överhuvudtaget och extremt dålig bemanning, personer som jobbat i 1 månad har fått stänga ner stället själva. De bryr sig inte om sina kunder som kommer in i butiken för 5 öre och har absolut inget dåligt samvete över att de inte får den hjälp dem behöver eller förtjänar.
Fördelar
Några trevliga kollegor
Nackdelar
Kort lunch, sämsta cheferna jag träffat, oseriöst, dåligt kundbemötande och mycket mer
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5NejRapportera
Bra
Kassapersonal (Tidigare anställd) –  Södertälje24 september 2019
Bra arbetsplats med härlig stämning och bra ledarskap.
Intressant
Säljare, telefoni (Tidigare anställd) –  Jönköping9 augusti 2019
Intressant produktutbud, ofta trevliga kunder. Däremot brister det lite hos dåvarande ledning och vissa anställda som bara var där för att få sin lön och dumpade jobb på andra. Men om man gillar teknik och hemelektronik så kan det absolut funka bra.
Rolig arbetsplats
Praktik (Tidigare anställd) –  Malmö16 juli 2019
En arbetsplats som jag älskade eftersom jag fick jobba med datorer. Trevliga kollegor som gjorde arbetspassen roligare.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
Ett fantastiskt företag att växa i
Varuhuschef Stockholm Barkarby (Nuvarande anställd) –  Barkarby4 juli 2019
Fantastiska kollegor som verkligen vill göra skillnad, jag har lärt mig massor som jag kan ta med mig som erfarenheter genom livet
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 4Rapportera
Givande och lärorik upplevelse
Butiksäljare (Tidigare anställd) –  Kungens Kurva13 juni 2019
Att jobba i butik gav mig möjligheten att träffa folk från flera delar av världen, detta var en utmaning till en början men efter ett tag så lärde jag mig att anpassa mig efter kunden så att på så sätt jag kunde ge den bästa möjliga servicen och fullfölja mina mål.
Fördelar
Gratis utbildningar inom sälj och produkter.
Satiesfied
SALES REPRESENTATIVE (Tidigare anställd) –  Göteborgs kommun17 maj 2019
I liked working at Elgiganten, i had fun and learned alot. My manager was very friendly and honest.
Everyday we had goals to fulfill and i liked that challenge.
Fördelar
Good salary
Nackdelar
long hours
Arbetsplatskultur
Många nya kunskaper och lärdommar
Account Manager (Tidigare anställd) –  Stockholm29 april 2019
Arbetet på Elgiiganten företag är mycket varierande beroende på alla olika sorters företagskunder och deras behov och önskemål. Med ansvar för några av företagets största kunder till medelstora och små blir den ena dagen sällan den andra lik med många såväl krävande som utvecklande utmaningar
Fördelar
Stabilt och framgångsrikt företag med stor potential inom B2B
Nackdelar
En del rutiner är inte utvecklade för företagsförsäljning
Rather stressful
IT service (Tidigare anställd) –  Kiruna kommun4 april 2019
Having worked in small town,
Unfortunetelly we were under manned for the most days and working long hours. not the best but the work it self was rather more than enjoyable
Udda arbetskultur
vitvarusäljare (Tidigare anställd) –  Göteborg22 mars 2019
Fester, skitsnack och jobba bakis. Är nog en bra sammanfattning.
Väldigt mycket hierarkier och favorisering.
Uppmuntrar till kränga på kunder saker snarare än att sälja och ge kunden de som de bäst skulle trivas med.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 10Nej 4Rapportera
Elaka chefer
Butikssäljare (Tidigare anställd) –  Eskilstuna1 mars 2019
Säljchefen var inte trevlig mot sin personal. Fick folk att känna sig otillräckliga
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 6Nej 2Rapportera
Lärorikt och utmanande
Avdelnings Chef - Tele (Tidigare anställd) –  Örebro, SE19 december 2018
Arbetsdagarna gick fort. Väldigt mycket att lära så det var utmanande. Arbetskulturen är lite sekt liknande på ett bra sätt.
Det svåraste är stressen, men uppvägs av alla människor man träffar.
Fördelar
Personal pris = Inköpspris
Nackdelar
Stressen
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 7Nej 1Rapportera
Bra utveckling
Säljare (Tidigare anställd) –  Värnamo21 november 2018
Butiksäljare inom mobiltelefoni, data, tv.
Mycket kundkontakt
Dåligt, i alla led
Säljare (Tidigare anställd) –  Göteborg20 november 2018
Har jobbat här i flera år. Över lag får jag säga att jobb som säljare här en mindre katastrof. Visst, du får träffa trevliga kunder och du har trevliga kollegor. Dock finns det minusposter. 1. Det är underbetalt. Du får handels minimilön, inte betalt en minut för övertid och ständiga löften om bonus, som aldrig någon får ändå. Du får aldrig heltidslön i dag. när jag jobbade var det max 80%, såg i en ny annons att nu är det 70. Du har bara 30 minuters lunch. 2. Det är stressigt. Det är ständig underbemanning. Är någon sjuk så tar man inte in någon ny den dagen. 3. Hög personalomsättning. 4. Management by fear. Du förväntas leverera. Med det innebär att du skall dra in pengar. Elgiganten tjänar mer på vissa varor, mindre på andra. På en del tjänar de inte en krona, (typ en ipad eller annonsvaror) Säljer du många ipads eller annonsvaror blir du ifrågasatt, till och med kränkt just för att du inte levererar, för att du inte säljer "rätt" grejer. Vilket troligtvis är tillräckligt för att göra en polisanmälan. 5. Privat. Du får aldrig ledigt för att gå på föräldramöte eller till tandläkare. Då förväntas du byta med en kollega så att du är ledig den dagen detta behövs. Dock får du inte arbeta mer än 5 dagar i rad. så detta är svårt att passa in i bland. 6. Sektstämning. Detta är egentligen ganska läskigt. I flera led i organisationen är det lydnad som gäller. Allt som kan räknas kan räknas. Allt som kan ifrågasättas ifrågasätts. Alla lyder till den milda grad utan att ifrågasätta vad som är rätt och fel, vad som är rimligt och inte. Man kör järnet ur den personal man har, och suger  mer... ut den musten som går, tills att den personen inte orkar mer, kraften börjar ebba ut och nästa person kommer, som man kan köra järnet med.

Skall dock säga att för den som vill lyda, den som ger 130 %, den som inte har en familj att anpassa sig till, den som kan jobba utan övertid, där finns det vissa möjligheter att avancera. Men de är lätträknade.

Så funderar du på ett arbete inom handel, välj bara elgiganten om du kan arbeta helger. Då är allt riggat, klart att köra. Du kan arbeta järnet, gå hem sen utan att ta något större ansvar. Enklare då. Du slipper helheten. Men satsa inte på en karriär här. Välj något annat i stället. Jag jobbar inte på elgiganten i dag. Jag mår bra nu. Jag är glad att jag vågade sluta.
  mindre
Fördelar
Bra julklappar
Nackdelar
Enligt ovan.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 44Nej 2Rapportera
roligt och inflyttelserikt
Lagerarbetare (Tidigare anställd) –  Karlstads kommun5 oktober 2018
tyckte det var en bra arbetsplats med bra kollegor etc
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 3Rapportera
Mysig arbetsmiljö
säljare (Tidigare anställd) –  Göteborg13 augusti 2018
Trevlig personal och roligt arbete. Man lär sig mycket utav bröd och bakelser.
Fördelar
Trevlig personal
Nackdelar
Jobbig stängning
Stressig och osäker
Servicemedarbetare (Tidigare anställd) –  Lund19 juli 2018
Väldigt nonchalant och stressig arbetsplats med lite för lite fokus på upplärning
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 14Nej 1Rapportera
Gör anspråk på denna företagssida

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Elgiganten. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

Elgiganten recensioner per plats