Elgiganten

Recensioner från anställda på Elgiganten

Hittade 68 recensioner som matchade sökningenVisa alla 78 recensioner

Stress och dålig ledning

Dålig provision, konstant stress kring att nå siffror där allas siffror publiceras för alla på jobbet att se. Dålig ledning. Förväntas komma på utbildningar före/efter arbetstid eller på lunch obetalt "men ni får ju käk"

Varning!! Jobba inte här

Det här är ett jobb för dem som precis har klivit ut i arbetslivet och inte vet, bättre typ de som är 18 -19 år. Arbetsgivarna vet om detta och utnyttjar detta som fan. Jobbade här och kände att min själ dog lite varje dag. Dålig arbets kultur, Skiftande tider så du kommer inte ha ett liv, sämst ledarskap, otydlighet, Kollegor som slutar hela tiden och nya kollegor som börjar hela tiden. Men om du är mentalt fackad och vill tjäna pengar så är det här jobbet för dig. bara det att du får en jävla rest skatt. Fick precis 8600 kr i rest skatt från detta företag och semesterersättningen kan du glömma i och med att den sätts in på en pensionsfond som du sedan får när du är 66 år, Jävla skit företag.

Fördelar

du kan tjäna bra

Nackdelar

du blir mentalt fackad

Rolig arbetsplats

Rolig arbetsplats men mycket och lära sig om alla produkter som finns tar lite tid men det löser sig om man har vilja.Bra ledare som stöttar en om man behöver hjälp.Bra kollegor dock finns det några som kanske behöver göra nått nytt i livet.

Fördelar

Personalköp, kollegorna och ledarna

Nackdelar

Lite korta luncher, några kollegor behöver göra nått nytt

Sälj rätt? Inte så noga.. Sälj dyrt? You´re hired!

Till en början kändes det rätt bra, men efter ha kommit in ett par veckor förstod man rätt snabbt att så inte var fallet. Ny personal hela tiden, folk som slutar till höger och vänster. Ha en näsduk i bakfickan är inte en dum idé när du kommer in i fikarummet för bli inte förvånad om du hittar en ny kollega sittandes gråtandes i soffan för att hon/han fått en utskällning för sina svaga säljsiffror efter TVÅ veckor på jobbet.. (Här ska dock inte alla chefer dras över samma kam, fanns trevliga också.)Det som dock fick mig att inse att detta inte var något för mig var chefer som "slog om kvitton" på sin egen inlogg (får säljet) när något blivit fel på kvittot (kunde vara en liten rad med fel kick-kod) trots att kollegor t.om. erbjöd sig att skriva om kvittot efter utstämpling bara för att inte gå miste om försäljningen. Hade en kollega som höll på med ett familjeabbonemang i säkert två timmar, som han sen blev av med för att 1 av de drygt 60 art.-raderna hade något paragraf-fel (säljet och i sin tur provisionen stryks och tillfaller chefens säljbudget.) Blev en väldigt stressig stämning, samt att väldigt irriterad stämning när man sen fick veta från arga kollegor att man själv kunde slå om kvittot själv på 30 sek.. MEN MAN INTE FICK.. för att de "Var en kick till oss säljare för att hålla fokus och om man gör fel får man stå sitt kast" Bra arbetsmoral...

Fördelar

Bra personalpris på många varor.

Nackdelar

Tar du 1 minut för lång rast, då du....

Dåligt företag utnyttjar sina anställda

Dåligt företag, inget planerat, dålig ledning ingen uppskattning

Fördelar

inget korta luncher

Nackdelar

allt

Produktiv rolig arbetsmiljö med högt tempo..om man vill göra jobbet

Om man gillar att jobba med människor då ärDet rätta yrket ..och att man visar passion för det man gör....

Fördelar

Kunderna kommer till dig o söker din hjälp

Nackdelar

Att det inte alltid är rättvist även om man gör jobbet som man ska göra

Lögner, usla chefer, dålig intro-utbildning.

Jag blev lovad en roll som säljledare när jag tog jobbet men började som vanlig säljare först för att komma in i jobbet. När det sen var dags för befordran var det inte längre aktuellt. Jag fick inte behålla den procentsats jag jobbade på utan fick bara färre och färre timmar på kontrakt med skälet att ”man behövde dra ner på personalkostnader”.Cheferna var hemska, saknade respekt för sina medarbetare, prioriterade oss inte. Kände att min chef föraktade kvinnor, hade svårt att titta mig i ögonen när han pratade med mig, kunde gå iväg mitt i ett samtal och ropa klart hans meningar medan han gick iväg. Fick inte ens ett tack eller hejdå min sista dag efter jag sagt upp mig. Butikschefen var inte speciellt tillmötesgående heller.Jag hade trots detta kul på jobbet med roliga kollegor och bra sammanhållning men ledningen var katastrof.

Fördelar

Personalpris på produkter, många kollegor man jobbar med samtidigt, kul att prata med mycket kunder.

Nackdelar

Fick inte sånt jag blev lovad, stressigt, dåliga utbildningar i vad man säljer från start.

Katastrofal arbetsplats

Sök INTE jobb på Elgiganten Uppsala, cheferna där just nu är hemska.- Ingen kommunikation alls utan snack bakom ryggen istället- Cheferna bryr sig ej om din arbetsmiljö/ditt liv/dig som person utan det enda viktiga är dom själva och Elgiganten- Värdelösa arbetsförhållanden just nu- Bråk/tjafs om allt- Håller sig ej till handels regler, så är olagliga på vissa punkterLönen är ok men absolut inte värt det för den personliga påfrestning det var att jobba där. Sök inte jobbet!

Fördelar

Nackdelar

Katastrofala människor som chefer!

Sök om du inte vill ha ett liv eller använda 0 potential.

Chefer som tar saker personligt. Sök om du vill använda 0 potential. Sök om du vill ha chefer som har dålig karaktär och leva under fruktan när du kommer utan varning bli uppsagd.Du får förfrågad att pass så kommer de söka efter dig när du är ledig 24/7 pga underbemanning.

Fördelar

Personalpris

Nackdelar

Kan ha 30 min lunch på 10 timmars pass ibland. Dålig utbildning.

Perfekt för den som är tidig in i sitt arbetsliv

+ bra med kunder + mycket att göra + unga kollegor + möjlighet att få jobba övertid - låga löner (handels)/låg ersättning (provision/bonus) - dålig ersättning för ansvarstillägg som ledare - Extrem personalomsättning - dålig kommunikation från många håll - Sena kvällar och helger - stressigt med orimliga krav efter de möjligheter som ges för utbildning.

Fördelar

Händelserik arbetsplats

Nackdelar

Låg ersättning

Roligt arbete men stressigt

Jag var mycket nöjd med mitt arbete under tiden jag arbetade där, men fick sparken på grund av att jag som timanställd skulle resa över jul.

Otroligt dålig arbetsplats

Denna arbetsplats drivs av maktmissbruk. Är du en person med moral? Säger du ifrån om något är fel? Står du upp för dina kollegor? Värnar du om kunderna? Har du barn, en partner, ett liv utanför jobbet? Stämmer något av detta in på dig så är detta ingen arbetsplats för dig.

Bra arbetsmiljö,bra kollegor

bra jobb, trevliga kollegor och stora möjligheter ör att utvecklas som både säljare och person

Varierande miljö

Roligt jobb som varierar. Fantastiskt att möta så många olika individer och kunna få fram den allra bästa lösningen för just den specifika individen. Man utvecklar sitt tänkande vid problemlösningar som uppstår, men samtidigt är det en arbetsplats där alla samarbetar med varandra och hjälps åt med att lösa svårigheter med exempelvis stulna och förstörda telefoner.

roligt

inget särskilt för jag har inte än börjat jobba där än

Produktiv

Vi jobbade främst med kundvård och att hjälpa kunderna var prioritering nummer ett.

Bra arbetsplats

Trivs o jobba där.. Du kan klättra upp hur mycket du vill så länge du vill

Fördelar

Träffa folk

Nackdelar

Tider

Roligt och lärorik för de som praoar

Jag fick lära mig mycket om hur man arbetar i en affär och hur man bemöter olika personer.

produktive och rolig arbetsmiljö

snabbt enkelt smidigt hjälpsamma problem lösare billigt

Utmanande och rolig arbetsplats!

Jag trivs jättebra på Elgiganten! I mitt varuhus har vi en härlig gemenskap och jag ser fram emot att gå till jobbet.

Väldigt högt tempo men lagom stressigt för mig

Jag var praktikant på KnowHow i Ystad i en månad där jag fick felsöka kunders mobiler, smartklockor, spelkonsoler, datorer och GPS. Jag lärde mig väldigt mycket om att ta hand om stressiga situationer med kunder och med uppgifterna. Trevlig personal dock tror jag inte att dem känner igen mig när jag går in på Elgiganten.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Elgiganten. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.4

• Elgiganten