Recensioner från anställda på Elgiganten

Hittade 51 recensioner som matchade sökningen Visa alla 60 recensioner
Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Roligt och lärorik för de som praoar
Prao (Tidigare anställd) –  Nacka22 februari 2020
Jag fick lära mig mycket om hur man arbetar i en affär och hur man bemöter olika personer.
Hjälpte den här recensionen dig?JaNejRapportera
Utmanande och rolig arbetsplats!
Säljare (Nuvarande anställd) –  Stockholm11 februari 2020
Jag trivs jättebra på Elgiganten! I mitt varuhus har vi en härlig gemenskap och jag ser fram emot att gå till jobbet.
Hjälpte den här recensionen dig?JaNejRapportera
Väldigt högt tempo men lagom stressigt för mig
IT-Support Hårdvara KnowHow (Tidigare anställd) –  Ystad5 februari 2020
Jag var praktikant på KnowHow i Ystad i en månad där jag fick felsöka kunders mobiler, smartklockor, spelkonsoler, datorer och GPS. Jag lärde mig väldigt mycket om att ta hand om stressiga situationer med kunder och med uppgifterna. Trevlig personal dock tror jag inte att dem känner igen mig när jag går in på Elgiganten.
Produktiv och rolig arbetsmiljö
Kassabiträde (Tidigare anställd) –  Uppsala4 februari 2020
Bästa driftchefen, bra atmosfär och fin butik med väldigt härliga kollegor.
Hjälpte den här recensionen dig?JaNejRapportera
Stressigt och stor konkurans mellan medarbetarna
Säljare (Tidigare anställd) –  Borlänge26 januari 2020
Denna arbetsplats passade inte mig jag behöver kunna sälja något jag står för och mår bra i magen av när jag går hem.
Produktiv
Säljare (Tidigare anställd) –  Nacka6 januari 2020
Skönt jobbet, tufft men intressant. Man lär sig mycket
Hjälpte den här recensionen dig?JaNejRapportera
Högt tempo med härliga kollegor
Butikssäljare (Tidigare anställd) –  Göteborg17 december 2019
Arbetade som telefon och abonnemangs säljare i Elgigantens butik i Nordstan. Det är ganska högt tempo och man har en del prestation mål att att sälja. Det är dock inga problem om du har sälja kunskaper i dig.
helt ok arbetsplats
Avdelningsledare (Tidigare anställd) –  Kungsbacka15 december 2019
Men stressigt och de tycker man ska jobba gratis då och då.
Fördelar
Billiga varuköp privat
Nackdelar
inget mer.
Utvecklande och stabilt jobb
Säljare (Tidigare anställd) –  Stockholm9 november 2019
Min bästa arbetsplats någonsin! Det är absolut stressigt och högt tempo, men det får man acceptera om man ska jobba i butik eller med service generellt. Man har individuella mål såväl som gemensamma, så man måste gilla att jobba hårt och på riktigt. Det är inget jobb för slackers :)
Bra löner, inga hierarkier, rimliga och förhandlingsbara mål och bra utvecklingsmöjligheter. Jag jobbade på Elgiganten i fyra år och har varken före eller efter sett mig så sedd av ett företag.
Rekommenderar alla att söka jobb på Elgiganten.
Fördelar
Det mesta
Nackdelar
Lågt friskvårdsbidrag, 1700.
Hjälpte den här recensionen dig?JaNejRapportera
ok jobb tills en vändning
Säljare (Tidigare anställd) –  Vetlanda6 november 2019
var provanställd 6 månader och allt såg bra ut. Personalen var så falska de kunde vara och även chefen.

Nya kläder kom veckan innan jag fick gå.
De sa att allt såg fint ut och att jag gör ett bra arbete men dagen efter på morgonen så säger dom att jag blir uppsagd. Frågade gång på gång om en anledning men fick ingen alls. Tjänsten
avslutade dagen innan fastanställning skulle träda i kraft.
Samma dag jag skulle gå så fick jag en anledning.

Jag var för överviktig men de försökte snegla ur och komma på andra andra anledningar men var bara detta som kom fram för det fanns inget annat. En anledning var att jag hade för lite i intjärn till företaget. trots att jag rankades en månas som 10 bästa säljare på elgigante i sverige en månad under min provanställning. Blev kallat att jag blev "vasslad" men ett par veckor senare sökte de ny säljare till avdelningen.

Mitt svar var att jag skulle kränga av allt gammalt på tv avdelningen så snabbt jag kan (många tvapparater) och på nästan alla var det redan stort minusvärde på.

Trots detta slutade jag i snitt på sexsiffriga belopp intjärn till företaget per månad under min tid och nästan allt gammalt försvann så det fanns bara nytt med bra marginaler. Så det var allltså anledningen till att jag fick sluta på "STORA" Elgiganten.
Intjärn på försäkringar myglades bort så blev helt utan och behölls av VD. De skyllde hela tiden på att man skulle lägga en sk "ticket" på ärendet. Under 6 månader gjorde jag detta men fick inte en enda spänn. Sålde många försäkringar under min tid som hade gett flera tusen i inkomst under min tid.
  mer... Rent snyggt och fint på min avdelning jag tog hand om.

Borde stämma skiten ur er på elgiganten men ni är tyvärr inte ens värda det besväret.
  mindre
Fördelar
kläder att behålla så man kan olja ner dom i verkstaden efter avslutad tjänst
Nackdelar
Allt förutom levnadsbröd
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3NejRapportera
Trevlig arbetsplats, men det kan man inte leva på
Kassamedarbetare (Tidigare anställd) –  Helsingborg27 oktober 2019
Jobbade för företaget i 3 år och fick till sist 50% fast. Lönen är minimi enligt facket om man inte är bundis med varuhuschefen sen tidigare.

Älskade mina kollegor men det betalar inte hyran. Man har inte råd att vara sjuk en OB dag och man jobbar nästan varje helg från november till januari med tanke på julhandeln.

Företaget säger att dem vill främja personalens hälsa med hela 1700kr i friskvårdsbidrag.
Världens sämsta ledning
Lagermedarbetare (Tidigare anställd) –  Stockholm16 oktober 2019
Ingen arbetsplats jag skulle rekommendera till någon. Otroligt dålig ledning som inte vet hur man är respektfull och tar hand om sin personal. För mycket hierarki och för att klara sig måste man kyssa folk på fötterna. Det var hos detta företag som dubbelmoralen föddes, bara massa regler som skapas för personalen men inte ens ledningen följer dem. Ingen upplärning överhuvudtaget och extremt dålig bemanning, personer som jobbat i 1 månad har fått stänga ner stället själva. De bryr sig inte om sina kunder som kommer in i butiken för 5 öre och har absolut inget dåligt samvete över att de inte får den hjälp dem behöver eller förtjänar.
Fördelar
Några trevliga kollegor
Nackdelar
Kort lunch, sämsta cheferna jag träffat, oseriöst, dåligt kundbemötande och mycket mer
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 8NejRapportera
Bra
Kassapersonal (Tidigare anställd) –  Södertälje24 september 2019
Bra arbetsplats med härlig stämning och bra ledarskap.
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 1Rapportera
Intressant
Säljare, telefoni (Tidigare anställd) –  Jönköping9 augusti 2019
Intressant produktutbud, ofta trevliga kunder. Däremot brister det lite hos dåvarande ledning och vissa anställda som bara var där för att få sin lön och dumpade jobb på andra. Men om man gillar teknik och hemelektronik så kan det absolut funka bra.
Rolig arbetsplats
Praktik (Tidigare anställd) –  Malmö16 juli 2019
En arbetsplats som jag älskade eftersom jag fick jobba med datorer. Trevliga kollegor som gjorde arbetspassen roligare.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 2Rapportera
Ett fantastiskt företag att växa i
Varuhuschef Stockholm Barkarby (Nuvarande anställd) –  Barkarby4 juli 2019
Fantastiska kollegor som verkligen vill göra skillnad, jag har lärt mig massor som jag kan ta med mig som erfarenheter genom livet
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 4Rapportera
Givande och lärorik upplevelse
Butiksäljare (Tidigare anställd) –  Kungens Kurva13 juni 2019
Att jobba i butik gav mig möjligheten att träffa folk från flera delar av världen, detta var en utmaning till en början men efter ett tag så lärde jag mig att anpassa mig efter kunden så att på så sätt jag kunde ge den bästa möjliga servicen och fullfölja mina mål.
Fördelar
Gratis utbildningar inom sälj och produkter.
Satiesfied
SALES REPRESENTATIVE (Tidigare anställd) –  Göteborgs kommun17 maj 2019
I liked working at Elgiganten, i had fun and learned alot. My manager was very friendly and honest.
Everyday we had goals to fulfill and i liked that challenge.
Fördelar
Good salary
Nackdelar
long hours
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1NejRapportera
Många nya kunskaper och lärdommar
Account Manager (Tidigare anställd) –  Stockholm29 april 2019
Arbetet på Elgiiganten företag är mycket varierande beroende på alla olika sorters företagskunder och deras behov och önskemål. Med ansvar för några av företagets största kunder till medelstora och små blir den ena dagen sällan den andra lik med många såväl krävande som utvecklande utmaningar
Fördelar
Stabilt och framgångsrikt företag med stor potential inom B2B
Nackdelar
En del rutiner är inte utvecklade för företagsförsäljning
Rather stressful
IT service (Tidigare anställd) –  Kiruna kommun4 april 2019
Having worked in small town,
Unfortunetelly we were under manned for the most days and working long hours. not the best but the work it self was rather more than enjoyable
Verifierad profil

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Elgiganten. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

3,6