Elgiganten recensioner av medarbetare

Hittade 32 recensioner som matchade sökningen Se alla 38 recensionerna
Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Arbetsplatskultur
Ett fantastiskt företag att växa i
Varuhuschef Stockholm Barkarby (Nuvarande anställd) –  Barkarby4 juli 2019
Fantastiska kollegor som verkligen vill göra skillnad, jag har lärt mig massor som jag kan ta med mig som erfarenheter genom livet
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 1Rapportera
Satiesfied
SALES REPRESENTATIVE (Tidigare anställd) –  Göteborgs kommun17 maj 2019
I liked working at Elgiganten, i had fun and learned alot. My manager was very friendly and honest.
Everyday we had goals to fulfill and i liked that challenge.
Fördelar
Good salary
Nackdelar
long hours
Hjälpte den här recensionen dig?JaNejRapportera
Rather stressful
IT service (Tidigare anställd) –  Kiruna kommun4 april 2019
Having worked in small town,
Unfortunetelly we were under manned for the most days and working long hours. not the best but the work it self was rather more than enjoyable
Hjälpte den här recensionen dig?JaNejRapportera
Udda arbetskultur
vitvarusäljare (Tidigare anställd) –  Göteborg22 mars 2019
Fester, skitsnack och jobba bakis. Är nog en bra sammanfattning.
Väldigt mycket hierarkier och favorisering.
Uppmuntrar till kränga på kunder saker snarare än att sälja och ge kunden de som de bäst skulle trivas med.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 6Nej 3Rapportera
Elaka chefer
Butikssäljare (Tidigare anställd) –  Eskilstuna1 mars 2019
Säljchefen var inte trevlig mot sin personal. Fick folk att känna sig otillräckliga
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5Nej 1Rapportera
Lärorikt och utmanande
Avdelnings Chef - Tele (Tidigare anställd) –  Örebro, SE19 december 2018
Arbetsdagarna gick fort. Väldigt mycket att lära så det var utmanande. Arbetskulturen är lite sekt liknande på ett bra sätt.
Det svåraste är stressen, men uppvägs av alla människor man träffar.
Fördelar
Personal pris = Inköpspris
Nackdelar
Stressen
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 6NejRapportera
Dåligt, i alla led
Säljare (Tidigare anställd) –  Göteborg20 november 2018
Har jobbat här i flera år. Över lag får jag säga att jobb som säljare här en mindre katastrof. Visst, du får träffa trevliga kunder och du har trevliga kollegor. Dock finns det minusposter. 1. Det är underbetalt. Du får handels minimilön, inte betalt en minut för övertid och ständiga löften om bonus, som aldrig någon får ändå. Du får aldrig heltidslön i dag. när jag jobbade var det max 80%, såg i en ny annons att nu är det 70. Du har bara 30 minuters lunch. 2. Det är stressigt. Det är ständig underbemanning. Är någon sjuk så tar man inte in någon ny den dagen. 3. Hög personalomsättning. 4. Management by fear. Du förväntas leverera. Med det innebär att du skall dra in pengar. Elgiganten tjänar mer på vissa varor, mindre på andra. På en del tjänar de inte en krona, (typ en ipad eller annonsvaror) Säljer du många ipads eller annonsvaror blir du ifrågasatt, till och med kränkt just för att du inte levererar, för att du inte säljer "rätt" grejer. Vilket troligtvis är tillräckligt för att göra en polisanmälan. 5. Privat. Du får aldrig ledigt för att gå på föräldramöte eller till tandläkare. Då förväntas du byta med en kollega så att du är ledig den dagen detta behövs. Dock får du inte arbeta mer än 5 dagar i rad. så detta är svårt att passa in i bland. 6. Sektstämning. Detta är egentligen ganska läskigt. I flera led i organisationen är det lydnad som gäller. Allt som kan räknas kan räknas. Allt som kan ifrågasättas ifrågasätts. Alla lyder till den milda grad utan att ifrågasätta vad som är rätt och fel, vad som är rimligt och inte. Man kör järnet ur den personal man har, och suger  mer... ut den musten som går, tills att den personen inte orkar mer, kraften börjar ebba ut och nästa person kommer, som man kan köra järnet med.

Skall dock säga att för den som vill lyda, den som ger 130 %, den som inte har en familj att anpassa sig till, den som kan jobba utan övertid, där finns det vissa möjligheter att avancera. Men de är lätträknade.

Så funderar du på ett arbete inom handel, välj bara elgiganten om du kan arbeta helger. Då är allt riggat, klart att köra. Du kan arbeta järnet, gå hem sen utan att ta något större ansvar. Enklare då. Du slipper helheten. Men satsa inte på en karriär här. Välj något annat i stället. Jag jobbar inte på elgiganten i dag. Jag mår bra nu. Jag är glad att jag vågade sluta.
  mindre
Fördelar
Bra julklappar
Nackdelar
Enligt ovan.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 35Nej 2Rapportera
roligt och inflyttelserikt
Lagerarbetare (Tidigare anställd) –  Karlstads kommun5 oktober 2018
tyckte det var en bra arbetsplats med bra kollegor etc
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 1Rapportera
Stressig och osäker
Servicemedarbetare (Tidigare anställd) –  Lund19 juli 2018
Väldigt nonchalant och stressig arbetsplats med lite för lite fokus på upplärning
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 12Nej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
Fantastisk arbetsklimat med stora möjligheter
Säljledare Tech (Nuvarande anställd) –  Luleå27 maj 2018
Ett företag som satsar på dom anställda. Anställda ges många utbildningstilfällen både på orten man arbetar och i andra städer. Stora möjligheter att växa inom företag vilket både är motiverande och inspirerande.
Fördelar
Möjligheten att växa inom företaget
Nackdelar
En del helgjobb
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 3Rapportera
Trevliga arbetskamrater
Säljare samt kassa (Tidigare anställd) –  Linköping30 april 2018
Ett bra timjobb när man är imellan två jobb eller studerar.
Genomgång av nya varor, erbjudanden.
Påfyllning av förbrukningsvaror.
Kundkontakter.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4Nej 2Rapportera
Arbetsplatskultur
Rolig arbetsmiljö fast med lite brister
Produktspecialist (Tidigare anställd) –  Norrbottens Län5 februari 2018
Tyvärr tillämpade min butik sk. lågprocentskontrakt vilket innebar att du varje månad fick ett nytt högre kontrakt. Det blev svårt att planera vardagen. Är du singel fungerar det kanske bra, men kan vara lite svårare att planera tillsammans med någon annan.

En vanlig arbetsdag inleds av morgonmöte där information ang. dagen tas upp. Sedan är det bara att sälja för glatta livet resten av dagen. Prislappar kan behöva bytas ut och ärenden skall lösas under dagen mellan kunderna. Jag som älskar kundkontakt, problemlösning och sälj trivdes bra.

Ledningen har i mitt fall varit bra, jag har haft en nära dialog med samtliga. Det som höll kvar mig längst var trots allt kollegorna.

Däremot är det stört omöjligt att veta om ens lön är korrekt då procentsatserna svänger likt en jojo och där mertiden skrivs som procent ena månaden och andra månaden som mertid. Det finns inte någon möjlighet att själv gå in och kolla arbetade timmar, utan du får blint lita på att lönen du får stämmer. Det har tidigare hänt att jag fått påpeka att det varit fel på lönen och på så sätt fått det korrigerat. Men med tanke på hur svårtydda lönerna är så är det svårt att lita på att lönen är rätt.

Största besvikelsen var att andra kollegor som slutade samtidigt fick avtackningar, medan jag helt glömdes bort. Snyggt avslut.

Summerat: överlag en rätt bra arbetsplats med roliga kollegor men saker som svårtydda löner och svårt att nå upp till högre procent gjorde mitt val att byta jobb rätt enkelt. Ser Elgiganten mer som en plantskola än en långvarig lösning.
Fördelar
Kaffe på jobbet, lite billigare telefoni, räntefria delbetalningar
Nackdelar
Långa/udda förlagda arbetsdagar och svårt att få högre kontrakt, svårtydda lönespecifikationer
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 15NejRapportera
Bra arbetskollegor.
Säljare lager (Tidigare anställd) –  Östersund21 januari 2018
Man lär sig mycket inom teknik, och teknikens framfart. Kan mycket om logistik. Inom säljsidan så får man lätt att prata med folk.
Det är ett fysiskt och psykiskt jobb när man jobbar lager och kundsuport.
Fördelar
bra OB
Nackdelar
jobb på helger och kvälla
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 1Rapportera
Säljskola
Säljare (Nuvarande anställd) –  Kungens Kurva6 december 2017
Elgiganten är en utmärkt skola för den som är en driven säljare.
Jag har på kort tid lärt mig försäljninga strategier samt tyngden och värdet i att alltid sätta kunden först.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 12Nej 3Rapportera
Roligarbetsmiljö
Support/lager (Tidigare anställd) –  Sundsvall22 september 2017
Tyckte väl att det kunde vart mer seriöst där, Mycket ungt folk, med låg arbetsmoral
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4Nej 4Rapportera
Riktigt illa
Säljare (Tidigare anställd) –  Ängelholm24 augusti 2017
Elgiganten ängelholm var en mycket dålig arbetsplats då ledningen var under all kritik. Butikschefen var en jätte feminist och hade stora problem med att hantera män i grupp. Hon sade upp 6-7 st av oss på golvet som säljare innan hon själv blev sparkad några månader senare.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 22Nej 10Rapportera
Ostabilt.
Butiksmedarbetare/Lagermedarbetare (Tidigare anställd) –  Hässleholm8 maj 2017
Den här arbetsplatsen är den jag inte är nöjd med, mycket krångel med löner.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 26Nej 10Rapportera
Bra förmåner
Lagerarbetare (Tidigare anställd) –  Jönköpings kommun12 april 2017
Bra förmåner, hård arbetsmiljö & chefer. Svåraste delen är att hinna med det uppsatta målet, som är tämligen högt.
Fördelar
Bra förmåner
Nackdelar
Hård miljö
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 12Nej 2Rapportera
Härlig arbetsmiljö
Butikschef (Nuvarande anställd) –  Västerås16 februari 2017
Jag älskar att jobba med människor, att få vara med och utveckla möta alla slags människor är otroligt givande.
Fördelar
Räntefria delbetalningar
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 10Nej 6Rapportera
produktiv och bra arbetsmiljö
Lagerarbetare (Nuvarande anställd) –  Torsvik8 december 2016
man har möjlighet att förbättra sin förmånlighet. Grupp arbete är det bästa man få på jobbet i Elgiganten
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 13Nej 2Rapportera
Gör anspråk på denna företagssida

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Elgiganten. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

3,4