Eksjö Kommun

Recensioner från anställda på Eksjö Kommun

Det var lite för lugnt och långsamt för min smak men det beror helt på vilken brukare man har. Jag fick sitta och titta på TV hela dagarna med en grinig brukare som inte ville göra något.
Det är min starka övertygelse att all kommunal verksamhet i grunden behöver omstruktureras. Ineffektivitet är bara början - personalbristen är mellanspelet. Det är kostsamt och ett rätt otacksamt arbete, men så är det i offentlig verksamhet.
Fördelar
Lön
Nackdelar
Kommunalt
Arbetsförhållanden Kompensation/Förmåner Arbetstrygghet Arbetsplatskultur allt funkar perfekt toppen
Almgården är en varm och bra arbetsplats med personal som engagerar sig. Att arbeta på äldreboende är oftast ett väldigt tungt arbete både fysiskt men också psykiskt, vilket också betyder att alla inte passar inom de yrket. Men trots de jobbiga delarna så är det himla gött att kunna prata om livet med brukarna på kvällen innan de lägger sig. När jag jobbade på Almgården fick jag en bredare syn på livet och på de äldre medmänniskorna som vi har omkring oss. Om hur lika vi alla är egentligen.
Varje dag ser väldigt olik den andra. Man växer som människa på detta arbete.
Fördelar
Utvecklas som person
Nackdelar
Du "tar med dig arbetet hem"
Ett HVB hem för ensamkommande flyktingbarn var ett jobb med omsorg, empati, acceptans och mycket annat som man fick erfara.
Se fler recensioner av Eksjö Kommun