Recensioner från anställda på Dressmann

Hittade 20 recensioner som matchade sökningen Visa alla 22 recensioner
Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Min bästa arbetsgivare-/plats någonsin
Butiksmedarbetare (Tidigare anställd) –  Jönköping19 augusti 2019
Jag trivdes fantastiskt bra, medarbetarna och butikschefer är underbara människor. Hela konceptet bygger på bra värderingar och jag har bara positiva erfarenheter från detta företag, från VD och sen vidare i kedjan av anställda.
Min åsikt
Säljare (Nuvarande anställd) –  Uddevalla11 augusti 2019
Att jobba inom försäljning är väldigt roligt du träffar på olika människor och jag älskar merförsäljning.
Känner mig osäker
Butikssäljare (Tidigare anställd) –  Stockholms Län9 mars 2019
Seriöst företag, men som förväntar sig produktkunskap från dag 1. Börja inte här om du inte redan är en toppsäljare för du kommer förväntas ha bra siffror utan någon förståelse i början. Man blir osäker när de står som hökar och kollar ens prestationer, ger dig ingen chans att andas. Otrolig fixering vid individuella siffror istället för teamets, och de berättar gärna vad du gjort dåligt och inte gärna det som är bra. Negativt helt enkelt.
Lärorikt och högt tempo
Säljare (Nuvarande anställd) –  Linköping20 februari 2019
Högt tempo och mycket produktkunskap är förutsättningar för att lyckas här till en början.
Härlig arbetsmiljö
Kundservice, kassatjänst, kontor, lager. (Tidigare anställd) –  Nacka19 februari 2019
Var hur kul som helst, bra sortiment, trevliga kunder.
Fördelar
Personalrabatt.
Dålig coaching
Butikschef (Tidigare anställd) –  Malmö20 november 2018
Fick ingen hjälp alls som ny butikschef, regionchefen tyckte det var roligare att fika med andra kollegor istället för att hjälpa en ny BC
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2NejRapportera
Mycket att förbättra inom företaget
Säljare (Nuvarande anställd) –  Nybro13 november 2018
Företaget har under åren blivit sämre mot de anställda. Inget ledarskap.
Produktiv
Fastanställd butiksäljare på 25h/v (Tidigare anställd) –  Tyresö kommun23 augusti 2018
Super bra.
Kolektiv avtal.
Vid kontakt löser man allt med chefer ovh HR avdelning.
Fördelar
Aw och julklappar
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3NejRapportera
rolig arbetsmiljö
Butikssäljare (Tidigare anställd) –  Skärholmen7 juli 2018
Det ör roligt, man träffar nytt folk och det är ej så svårt att utföra vissa sysslor
Fördelar
trevligt folk
Nackdelar
inga gratis luncher
Hjälpte den här recensionen dig?JaNejRapportera
Väldigt lärorik och positiv arbetsmiljö
Säljare (Tidigare anställd) –  Vänersborg och Göteborg4 april 2018
Otroligt bra arbetsgivare. Månar om sina anställda. Olika arbetsuppgifter. Fanns en anledning till varför jag stannade så länge som jag gjorde :)
Fördelar
Tävlingar
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4Nej 1Rapportera
Härligt
Butiksbiträde (Tidigare anställd) –  Västra Götalands Län13 mars 2018
En liten men mysig butik med härlig stämning. Trivdes med hjälpa alla trevliga och mindre trevliga kunderna. Bra stöttning bland personalen.
Hjälpte den här recensionen dig?JaNejRapportera
Lärdomsrik varierad och positiv arbetsmiljö
Butikssäljare (Tidigare anställd) –  Norrköping24 januari 2018
Jag har med åren samlat på mig en god kommunikationsförmåga med kunder och hantering av problematisk natur. Jag vill lösa konflikter, glädja och berika kunder och medhjälpare med en positiv atmosfär.

Dressmann är min absolut bästa arbetsplats. Kunderna tilltalade mig då jag hittade ett fint och ömsesidigt sätt att kommunicera med den medelålders kunden och komma fram till gemensamt gynbara affärer i butiken.
Kostymerna blev min specialité och jag stormtrivdes!
Dressmann tar verkligen hand om sina anställda och har en familjär och omhändertagande ideologi i sin policy.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 1Rapportera
It was a really fun place to work at. The co workers
Sales Assistant (Tidigare anställd) –  Östersund, Sweden11 maj 2017
So much fun, great co-workers. The manager is so nice and helpful. You work as a team. You have free hands to do what you want as long as you're doing your job
Fördelar
Good salary
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 6NejRapportera
Roligt
Butikschef (Tidigare anställd) –  Umeå10 november 2016
Roligt företag att jobba för.
Har kul på jobbet varje dag. Med kunder och medarbetare.
Fördelar
Resor
Nackdelar
Inget friskvårdsbidrag.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 1Rapportera
En rolig arbetsplats.
Butiksbiträde (Nuvarande anställd) –  Ulricehamn och Borås, Sverige8 januari 2014
Ta emot varor o packa upp. Serva kunder dels ute på golvet och i kassan. Vid stängning göra avläsning och avslut. Räkna kassan och banka.
Bygga om butiken vid olika kampanjer. Genomgått olika kurser inom försäljning, Säkerhet i butik och Varuflödesrutiner.
Bra butikschefer som man kan bolla olika lösningar med för bästa sätt att exponera kläderna i butiken.
Bra kollegor- vi har roligt på jobbet.
Ser inte något som svårt med detta jobb.
Den bästa delen- älskar att sälja och kontakten med kunderna.
Fördelar
Olika bonusnivåer vid försäljning.
Nackdelar
Inget
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 17Nej 4Rapportera
Ett glatt och lite galet gäng !
Butikschef (Tidigare anställd) –  Bålsta och Uppsala15 oktober 2013
En typisk arbetsdag börjar kl 8 med att notera de strl i alla varugrupper som saknas i butik, att gå upp på lager och plocka ihop detta, samt fylla på butiken före öppning. Kl 10 öppnar butiken och försäljning och merförsäljning startar ! Dagen består också av en del kontorsarbete som te.x telefonmöte, bankning, avtal, löneattestering, nollningar, ta ut diverse försäljningslistor,
schemaläggning/bemanning mm. Att registrera inkommande varuflöde, packa upp varor, se till lagret och att inventera så att
det finns ett aktuellt och sunt lager mm.

Vad har jag lärt mig ? Mycket... ATT SÄLJA !! Att sälja så mycket som möjligt, till så många som möjligt, på kortast möjliga tid.
Att dagligen coacha mina medarbetare och att vara "tätt på", att ge beröm och få dem att växa. Att vara affärsmässig, lösningsorienterad, resultatorienterad och målinriktad !

Mina arbetskollegor: Är underbara ! Vi är ett glatt och lite galet gäng som älskar att tävla med varandra.

Den svåraste delen av jobbet: Det finns egentligen ingenting som är svårt.... men är man glad och positiv själv så tar det lite tid att vänja sig och att på rätt sätt framföra kritik. Det var något jag fick fundera på någon dag, i början, så att jag kunde lägga fram det på rätt sätt.

Den bästa delen av jobbet: Är att vara på golvet med mina kollegor och sälja till tusen ! Att tävla, både oss kollegor emellan likaväl som butiker emellan.
Att få coacha mina medarbetare varje dag och att ha coachat fram två fina tjejer som började som praktikanter, till att idag jobba som butikschefer !
Att vi har roligt på jobbet
  mer... och peppar varandra !  mindre
Fördelar
2 olika bonusar
Nackdelar
Ingen personalvård
Bra erfarenhet
Säljare (Nuvarande anställd) –  Borås28 april 2013
Jag anser att både butikserfarenhet och lagererfarenhet är nödvändig om man vill arbeta med inköp och logistik. Det är viktigt att se alla aspekter som ens produkt kommer befinna sig i.
Fördelar
Bra kollegor
Nackdelar
Inga utvecklingsamtal
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 15Nej 3Rapportera
Rolig arbetsmiljö, varje dag är alltid en ny dag
Butiksbiträde (Tidigare anställd) –  Stockholm22 april 2013
* Börjar dagen med att stämpla in, går igenom med medarbetarna vad fokus ligger på idag och vad som skall göras. Största fokuset är alltid kunderna, bästa service och merförsäljning. Ett leende på läpparna.
*Jag har lärt mig att ta ansvar, lösa problem, lära mig om olika material, passform. Vad god service innebär.
* Arbetskollegorna är a och o. Man skall trivas ihop och funka som ett team och komplettera varandra och det är precis vad jag har känt. Alla är på samma nivå, vi peppar varandra, hjälper varandra, bjuder in och lär av varandra. Ger positiv energi.
* Merförsäljning på vissa varor som inte lockar lika mycket.
* Alla människor man möter på.
Fördelar
vi i personalstyrkan får 30% på alla butiker som ingår i varnergruppen, bla dressmann.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 11Nej 1Rapportera
Lärorik och rolig arbetsplats
Butikssäljare (Nuvarande anställd) –  Varberg2 mars 2013
En vanlig dag: Står i kassan och servar kunder. Hjälper kunder med val av kläder och att leta fram rätt storlekar. Packa upp kläder som kommit och galga dom. Jag har lärt mig så otroligt mycket på dressmann. Jag har utvecklats som person där, man ser alla de sorter komma in oh man lär sig att hantera alla på ett bra sätt. Jag är bra på att läsa människor, men ännu bättre efter detta jobbet. Det svåraste: Att vika kläderna riktigt snyggt (läs skjortorna) Den bästa delen är allt dfolk man träffar, jobbet i sej och kollegorna
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 7Nej 5Rapportera

Se fler Dressmann recensioner

Verifiera denna företagssida

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Dressmann. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

4,1