Dressmann

Recensioner från anställda på Dressmann

Väldigt bra arbetsplats
Trevligt, omväxlande. Utvecklande.
Stressigt och dammig miljö
Lurad på timmar och anställning
Att jobba på Dressmann är både roligt och lärorikt då man möter så mycket olika människor dagligen. Det är ett väldigt socialt jobb och det krävs att alltid ha ett leende på läpparna.
Bra arbetskollegor och väldigt bra stämning toppen jobb!
Jag trivdes fantastiskt bra, medarbetarna och butikschefer är underbara människor. Hela konceptet bygger på bra värderingar och jag har bara positiva erfarenheter från detta företag, från VD och sen vidare i kedjan av anställda.
Att jobba inom försäljning är väldigt roligt du träffar på olika människor och jag älskar merförsäljning.
Seriöst företag, men som förväntar sig produktkunskap från dag 1. Börja inte här om du inte redan är en toppsäljare för du kommer förväntas ha bra siffror utan någon förståelse i början. Man blir osäker när de står som hökar och kollar ens prestationer, ger dig ingen chans att andas. Otrolig fixering vid individuella siffror istället för teamets, och de berättar gärna vad du gjort dåligt och inte gärna det som är bra. Negativt helt enkelt.
Högt tempo och mycket produktkunskap är förutsättningar för att lyckas här till en början.
Var hur kul som helst, bra sortiment, trevliga kunder.
Fördelar
Personalrabatt.
Fick ingen hjälp alls som ny butikschef, regionchefen tyckte det var roligare att fika med andra kollegor istället för att hjälpa en ny BC
Fördelar
Företaget har under åren blivit sämre mot de anställda. Inget ledarskap.
Super bra.
Kolektiv avtal.

Vid kontakt löser man allt med chefer ovh HR avdelning.
Fördelar
Aw och julklappar
Nackdelar
Det ör roligt, man träffar nytt folk och det är ej så svårt att utföra vissa sysslor
Fördelar
trevligt folk
Nackdelar
inga gratis luncher
Otroligt bra arbetsgivare. Månar om sina anställda. Olika arbetsuppgifter. Fanns en anledning till varför jag stannade så länge som jag gjorde :)
Fördelar
Tävlingar
En liten men mysig butik med härlig stämning. Trivdes med hjälpa alla trevliga och mindre trevliga kunderna. Bra stöttning bland personalen.
Jag har med åren samlat på mig en god kommunikationsförmåga med kunder och hantering av problematisk natur. Jag vill lösa konflikter, glädja och berika kunder och medhjälpare med en positiv atmosfär.

Dressmann är min absolut bästa arbetsplats. Kunderna tilltalade mig då jag hittade ett fint och ömsesidigt sätt att kommunicera med den medelålders kunden och komma fram till gemensamt gynbara affärer i butiken.

Kostymerna blev min specialité och jag stormtrivdes!

Dressmann tar verkligen hand om sina anställda och har en familjär och omhändertagande ideologi i sin policy.
So much fun, great co-workers. The manager is so nice and helpful. You work as a team. You have free hands to do what you want as long as you're doing your job
Fördelar
Good salary
Roligt företag att jobba för.
Har kul på jobbet varje dag. Med kunder och medarbetare.
Fördelar
Resor
Nackdelar
Inget friskvårdsbidrag.
Ta emot varor o packa upp. Serva kunder dels ute på golvet och i kassan. Vid stängning göra avläsning och avslut. Räkna kassan och banka.
Bygga om butiken vid olika kampanjer. Genomgått olika kurser inom försäljning, Säkerhet i butik och Varuflödesrutiner.

Bra butikschefer som man kan bolla olika lösningar med för bästa sätt att exponera kläderna i butiken.

Bra kollegor- vi har roligt på jobbet.

Ser inte något som svårt med detta jobb.

Den bästa delen- älskar att sälja och kontakten med kunderna.
Fördelar
Olika bonusnivåer vid försäljning.
Nackdelar
Inget
En typisk arbetsdag börjar kl 8 med att notera de strl i alla varugrupper som saknas i butik, att gå upp på lager och plocka ihop detta, samt fylla på butiken före öppning. Kl 10 öppnar butiken och försäljning och merförsäljning startar ! Dagen består också av en del kontorsarbete som te.x telefonmöte, bankning, avtal, löneattestering, nollningar, ta ut diverse försäljningslistor,
schemaläggning/bemanning mm. Att registrera inkommande varuflöde, packa upp varor, se till lagret och att inventera så att

det finns ett aktuellt och sunt lager mm.

Vad har jag lärt mig ? Mycket... ATT SÄLJA !! Att sälja så mycket som möjligt, till så många som möjligt, på kortast möjliga tid.

Att dagligen coacha mina medarbetare och att vara "tätt på", att ge beröm och få dem att växa. Att vara affärsmässig, lösningsorienterad, resultatorienterad och målinriktad !

Mina arbetskollegor: Är underbara ! Vi är ett glatt och lite galet gäng som älskar att tävla med varandra.

Den svåraste delen av jobbet: Det finns egentligen ingenting som är svårt.... men är man glad och positiv själv så tar det lite tid att vänja sig och att på rätt sätt framföra kritik. Det var något jag fick fundera på någon dag, i början, så att jag kunde lägga fram det på rätt sätt.

Den bästa delen av jobbet: Är att vara på golvet med mina kollegor och sälja till tusen ! Att tävla, både oss kollegor emellan likaväl som butiker emellan.

Att få coacha mina medarbetare varje dag och att ha coachat fram två fina tjejer som började som praktikanter, till att idag jobba som butikschefer !

Att vi har roligt på jobbet
 - mer...
Fördelar
2 olika bonusar
Nackdelar
Ingen personalvård
Jag anser att både butikserfarenhet och lagererfarenhet är nödvändig om man vill arbeta med inköp och logistik. Det är viktigt att se alla aspekter som ens produkt kommer befinna sig i.
Fördelar
Bra kollegor
Nackdelar
Inga utvecklingsamtal