DreamLogistics AB

Recensioner från anställda på DreamLogistics AB

Teamleaders, chefer och övriga högre pampar är helt bedrövliga. De struntar helt och hållet i personalens bästa och välmående. Allt handlar om pengar och att tjäna så mycket som möjligt, oavsett om det är på bekostnad av personalen. De kör över folk, ignorerar dåligt mående och behandlar folk som förbrukningsvaror. Håll er borta från detta fruktansvärda företaget om du vill ha hälsan i behåll.
Fördelar
Inget
Nackdelar
Jag kan absolut inte rekommendera jobb på DreamLogistics AB.
Ett högst osäkert jobb med risk för att bli uppsagd utan anledning inom månadens slut.
Stressigt, föråldrat, byråkratiskt, farligt och dålig säkerhet.

Svågerpolitik gäller före kompetens, utbildngar eller erfarenhet.

Schemat ändras väldigt ofta från dag till dag vilket omöjliggör ett normalt privatliv.

Kollegorna var toppen men väger inte upp alla nackdelar. Personalomsättningen är enorm och vittnar om ett uselt arbetsklimat.
Nackdelar
Styr personalen genom hot och press
avslappnad arbetsmiljö, trevliga chefer och bra arbetstider.
Fördelar
avslappnad och lugn miljö
Nackdelar
fanns inga.
Jag är självständigt tänkande, initiativrik och ansvarsfull. Situationsförståelse och utåtriktad, har ett positivt och vänligt väsen, men är inte rädd för att säga till och från. Stark gen för samordning-har en bra drivkraft, som är både motiverande och inspirerande för min omgivning.
Är lätt för dom att anställa folk nu, sen gick dom till slut med i facket 2018. Efter påtryckningar från personalen
Sjysst företag som bjuder på fika och lunch då o då och trevlig personal och chefer.
Fördelar
Gratis lunch ibland, och fika ibland.
Nackdelar
fysiskt krävande då o då.
Det förväntas att man levererar samma resultat oavsett om man arbetat där en vecka eller ett år. Mycket prat bakom ryggen om personalen från gruppledarna till cheferna. Pratet från gruppledarna är sexistiskt, kränkande och hotfullt.
Dålig arbetsmiljö, stressigt, extremt dålig lön. Och dåliga chefer som inte är empati eller respekt för sina arbetare.
Fördelar
Tyvärr inga
Nackdelar
Allt är till en nackdel där
När min provanställning på 6 månader var över fick jag höra att det inte fanns plats åt mig.

I huvudsak vill "företaget" bara ha studenter med en sysselsättning på 50 % som de garanterar 0 timmar. Detta för att slippa avgifter och den högre kostnaden en ny anställd.

Har hört ett flertal liknande historier ifrån tidigare arbetare, och de stämmer mycket väl överens med recensionerna nedan.
Det jag främst fick göra var att paketera varor och knyta glossy box.
Jobbar här idag och känner inte igen mig i lågvattenbetyget många av recensionerna här ger, men så klart har vi alla fått olika erfarenheter.

Många som jobbar här är relativt unga, inklusive chefer, något jag själv aldrig haft något problem med. För vissa är det ett första jobb - många sköter det bra, de som inte klarar att sköta det bra brukar inte stanna vidare länge heller. I samband med storhelger som black friday när det blir galet mycket att göra, eller kring semester så ser vi ofta massa nya ansikten - är man bara normalbegåvad verkar det som att man utan större svårigheter kan få anställning efteråt.

Det jobbar "normala" människor här; men också folk här med utländsk bakgrund, vissa som har svårigheter med språket, folk med olika funktionsnedsättningar och något branchavvikande har vi många tjejer som jobbar här (fler än killar tror jag) - en mångfald jag upplever som positiv och inte ger en så "gubbig" kultur som lager ofta har.

Stundvis är det ganska hektiskt här, ehandeln ökar hela tiden så vi får hela tiden fler kunder, fler ordrar och mindre yta att jobba på. Men så får vi ju nya arbetskamrater hela tiden och fler arbetsstationer mm.

Varje dag ska ordrar plockas och skickas ut och varje dag kommer det in nya ordrar, ibland är det stressigt med arbete som är tidskritiskt, ibland är det lugnare - varje order är ju en kund som har beställt något, det funkar liksom inte att ett paket kommer hem en vecka för sent, trasigt eller med fel grejer i - det är inte ett arbete som passar alla men det är nog inte heller ett dåligt första jobb, men det funkar nog inte
 - mer...
I flera led i organisationen är det lydnad som gäller. Allt som kan räknas kan räknas. Allt som kan ifrågasättas ifrågasätts. Alla lyder till den milda grad utan att ifrågasätta vad som är rätt och fel, vad som är rimligt och inte. Man kör järnet ur den personal man har, och suger ut den musten som går, tills att den personen inte orkar mer, kraften börjar ebba ut och nästa person kommer, som man kan köra järnet med.

Satsa inte på en karriär här. Välj något annat i stället. Jag jobbar inte här idag. Jag mår bra nu. Jag är glad att jag vågade sluta.
1. Man får inte veta hur många betalda semesterdagar man har eller ska få betalt, så man kan planera sin semester.
2. Ringer sällan upp som utlovat och svarar nästan aldrig på mejl. Vid svar så är det alltid mothugg och kränkande behandling man får kastat på sig!

3. Man blir tillsagd att man skall jobba kommande dag, men ändå blir man hemskickad. Detta hände flertalet gånger!

4. Rutiner, checklistor med mera följs inte, fast att arbetsledaren har blivit tillsagd.

5. Dåliga arbetsförhållanden, särbehandling av människor och uruselt ledarskap.

6. Finns inget kollektivavtal, och när kopia på avtalet efterfrågas så lämnas det ej ut.

7. Beslut fattas utan att dom anställda på golvet kan påverka något!

8. Anställer massvis med arbetare som efter någon månad blir av med sitt jobb.
Fördelar
Inga att nämna
Nackdelar
Tystar ner och utnyttjar sina arbetare för att spara in på resurser och pengar
Väldigt oseriöst företag där de skickar hem flera arbetare tidigare då de inte behöver arbetare. Inget cv eller intervju krävs för att bli anställd. Ledarna är inte erfarna samt väldigt unga. Lönen är väldigt låg.
Fördelar
Hon som anställer är snygg, kan vara värt att se henne, man kan vara tappad och fortfarande få jobbet
Nackdelar
Lön, ledare, oseriöst företag
Gick aldrig på någon intervju. Blev inringd och började samma dag.
Det kändes helt oseriöst eftersom vi inte riktigt visste om vi fått jobbet eller inte.

Riktigt dålig lön, 100:-/h inget kollektivavtal och inget anställningsavtal. Arbetsledarna hade dåliga attityder och använde sin "makt" fel. De var oförskämda och otrevliga och gick knappt att prata med utan att få snäsiga kommentaret tillbaka.

Man får gå/stå 8h om dagen med två 15-minuters raster och 45 min lunch vilket man knappt han med eftersom det fanns väldigt få mikrovågsugnar och alla skulle värma sin mat samtidigt.

Väldigt monotont arbete.

Det jobbar många unga vilket gjorde att man lätt fick vänner, dock på grund av att alla hatade att jobba där.

Dessutom pratade ledarna om hur övervakat hela lagret var men de hade inte en enda övervakningskamera...
Fördelar
Trevligt folk
Nackdelar
Inga förmåner, dåligt betalt, dåliga förhållanden
Cheferna gör snorungar till arbetsledare, som gör att deltidarna får ta alla smällar. Detta gör det omöjlig att få jobb under längre tid, för arbetsledarna smutskastar sina medarbetarna till cheferna som alltid tar arbetsledarnas parti oavsett situation!
De lovar ofta heltid men det är mycket få som får. Det är korta anställningar och ovisst hur man ska arbeta vecka för vecka.
Nackdelar
Utsatt och otrygg
Roligt och stressigt, passar mej perfekt som är anpassningar till olika situationer utan problem.
Var inte så bra planering hände flertalet med gånger att man blev hemskickad innan arbetsdagen var slut på grund av olika orsaker
Det är ett väldigt enkelt jobb om man kan gå runt i 8 timmar. En arbetsdag var att man kunde börja 8. Man fick en avdelning där man skulle vara och jobba. Om det inte fanns något där så skickades man till en annan avdelning. Om man stod vid plock så hämtade man produkter enligt lista och la det på en vagn som packarna sedan tog hand om.
Ledarna var helt okej, dock väldigt frånvarande av vad som hände kändes det som.

Lönen var urkass. Som timanställd tjänar du 100kr/h. Ob:n var också urkass och man fick endast ob när man jobbade över 8h. Om du jobbade 40h på en vecka och skulle jobba en lördag får du alltså 25kr ob från kl 13.00, inte övertid ob som var 50% (50kr). Enkelt att se att dom försöker spara så mycket pengar som dom kan på det allra minsta. Dom sa också att det fanns en hög chans att få en bättre anställning efter en tid vilket också var skitsnack. Utöver att man skulle jobba som timanställd i obegränsad tid så fick man en tre månaders kontrakt efter det som sen gick över till provanställning OM de kände att du behövdes. Många fick sparken efter 3 månaders kontrakt då dom antagligen inte ville betala det. Det kunde alltså ta över ett år innan man fick tillsvidare om man skita på det.

Man kunde också bli avbokad en dag innan eller under skiftet. T.ex. om man skulle jobba mån-fre och man hade jobbat mån-tis kunde de komma fram till en och säga att man inte behövdes resten av veckan. Hade man åkt dit så kunde man bli hemskickad om det inte fanns något att göra. Man får heller ingen kompensation. Blev hemskickad efter bara 1 timme en gång och även hemskickad innan
 - mer...
Fördelar
trevligt folk.
Nackdelar
Väldigt dålig lön, dåliga förhållanden.
Anställer unga oerfarna vuxna för billig arbetskraft, en del jobbar seriöst medan andra tror att det är en fritidsgård. Ledningen/team leaders befinner sig långt ifrån verkligheten och återkopplar bara negativ kritik. Snålar på resurser, kräver mer produktion som ger pengar än att se över personalens behov. Dålig lön för ett så fysiskt och psykiskt krävande jobb.
Nackdelar
Ideologiska konflikter och motsättningar
2 stjärnor