DreamLogistics AB

Recensioner från anställda på DreamLogistics AB

Vissa människor vill tydligen bara bli hatade, och detta har driftchefen på företaget lyckats med. Han myglar något så enormt mycket, och dampar loss totalt om någon ifrågasätter varför han inte jobbar 8-17. Jag har aldrig någonsin varit med om en dc som kränker, mobbar och särbehandlar sin personal med en sådan passion som driftchefen M. Hans nedlåtande kommentarer och påpekanden leder till sjukskrivningar. Han är naturligtvis anmäld till arbetsmiljöverket pga. sitt sjuka beteende gentemot de anställda.
Nackdelar
Dålig lön, dålig atmosfär, outbildade chefer, tillåter trakasserier och mobbning
Personligen har jag aldrig känt mig så obemärkt och obetydlig - rent utsagt osynlig, som jag gjorde under min tid på Dreamlogistics i Ängelholm. Jag avråder alla som ens har en liten tanke på att börja jobba här att inte göra det.

Råkar du vara sjuk någon gång så måste du ha ett möte med din teamleader. Där ni diskuterar varför du varit sjuk, och hur du undviker att bli sjuk igen. Detta sker VARJE GÅNG du är sjuk.

En oseriös arbetsplats där folk brukar droger på arbetstid. Man jobbar oftast över utan OB och gör extraarbete för en minimilön. Det är inte helt ovanligt att folk står och drar en lina på toaletten. För att bli gillad av dom ansvariga så måste du vara en av dom som fjäskar. Annars blir du bara klagad på och bortglömd, ingen som dom överhuvudtaget vill satsa på.

Teamledarna gjorde narr av en och snackade skit bakom ens rygg för att för att sedan få en sparkad. Sexuella trakasserier var en vardag här. På avdelningen där jag var så var det en teamleadare som brukade ställa sig vid sidan av de kvinnliga anställda, så att hans kön nuddade och viskade sedan sexuella viskningar. Trots flera anmälningar blev han inte uppsagd.

Deras system går ut på att ständigt övervaka varje steg du tar och klocka allt du gör på sekunden. Kommer du 1 min försent från din rast så får du höra det direkt. Detta företaget går ut på att massavskeda och mass anställa folk. Varje månad eller varannan vecka så kom det nya grupper ca 20 pers som anställdes på nytt hela tiden. Varför? För att folk säger upp sig hela tiden pga cheferna, arbetsuppgifterna, lönen, arbetsmoralen och arbetsmiljön.
Fördelar
Ingenting
Nackdelar
Allting
Ett högst osäkert jobb med risk för att bli uppsagd utan anledning inom månadens slut.
Stressigt, föråldrat, byråkratiskt, farligt och dålig säkerhet.

Svågerpolitik gäller före kompetens, utbildngar eller erfarenhet.

Schemat ändras väldigt ofta från dag till dag vilket omöjliggör ett normalt privatliv.

Kollegorna var toppen men väger inte upp alla nackdelar. Personalomsättningen är enorm och vittnar om ett uselt arbetsklimat.
Nackdelar
Styr personalen genom hot och press
avslappnad arbetsmiljö, trevliga chefer och bra arbetstider.
Fördelar
avslappnad och lugn miljö
Nackdelar
fanns inga.
Igår i lunchrummet såg och hörde jag driftchefen (tror jag h*n kallas) och en teamleader som stod och kollade ner över lagret och diskuterade vilka de kommer att varsla. Proffsigt :)
Jag är självständigt tänkande, initiativrik och ansvarsfull. Situationsförståelse och utåtriktad, har ett positivt och vänligt väsen, men är inte rädd för att säga till och från. Stark gen för samordning-har en bra drivkraft, som är både motiverande och inspirerande för min omgivning.
Fast anställde har 127:-/h, Extra personalen har 100+13(semesterersättning):-/h.Dom extra anställde har också 25:-/h efter 18 på mån-fre och lör efter 13. Den manliga delen av ledningen, inte alla men vissa har en fasad om att verka "polare" med alla men egentligen är dom äckliga och falska. Nedvärderar personalen, mobbar och kränker dom. Arbetsmiljöverket borde ta en koll på detta företaget. Dessutom så har flera i personalen "fått fel lön" fler tal gånger. Fifflas mycket med pengar. Gynnar det inte cheferna så ska det inte gynna någon helt enkelt.Kollektivavtal vägras då det blir för dyrt men enligt dom själva så följer dom reglerna inom det.. allt utan de som har med pengar och göra. Där ger dom mindre i allt dom kan. Ingen borde jobba på detta stället, har aldrig sett så många i personalen må så dåligt som dom gör där. Man ska va glad och tacksam om man får sparken! Och pricken över i;et så får man skit oavsett om man gör bra eller dåligt ifrån sig.
Ledningen och cheferna har oklara roller och tjänster. Dom älskar att sätta oss medarbetare på plats och trycka ner oss. Det finns en kontorshund som bajsar och kissar på golvet som personalen sedan får ordrar att städa upp. Chefen blev meddelad om vem det var, men inget hände för personen var en släkting till ledningen.

Chefen, ledningen och även gruppledarna använder perversa kommentarer till medarbetarna. Har trauman från denna arbetsplats, och skulle hellre dö än att jobba där igen.
Är lätt för dom att anställa folk nu, sen gick dom till slut med i facket 2018. Efter påtryckningar från personalen
Sjysst företag som bjuder på fika och lunch då o då och trevlig personal och chefer.
Fördelar
Gratis lunch ibland, och fika ibland.
Nackdelar
fysiskt krävande då o då.
Arbetsdagen klarade jag av utan problem, arbetet är fysiskt ansträngande vilket jag föredrar framför ett stillasittande arbete. På Dream Logistics har jag lärt mig hur det är att jobba på lager och hur det fungerar i logistiken, väldigt intressant måste jag säga. Ledningen har jag inte haft mycket kontakt med, förutom arbetsledarna och en som sitter högre upp i ledningen, som inte var så värst trevliga. Kollegorna är däremot trevligare. Men en del tjejer, som trodde sig vara influencers, satt i en soffa och sa kränkande saker om folk på rasterna, vilket var tröttsamt att höra på när det enda jag (och så många andra) ville göra var att vila på rasterna. Några få andra kollegor hade ett mer moget beteende, vilket jag uppskattar.

Den svåraste delen av jobbet är att hitta viljan för att stötta ett företag som bidrar till ännu mer konsumtion i ett samhälle där vi behöver mindre, d.v.s. smartare och en mer hållbar producering av produkter. Företaget "Dream" Logistics, med dess ironiska namn, är en del av en ohållbar kedja som jag inte kan stötta med varken min moral, arbetskraft eller tid.

Arbetsledaren jag hade var omotiverande och överdrivet sträng. Hennes utstrålning var obehaglig och kaosartad... vilket var skrämmande att uppleva men pinsamt för henne. Efter att ha fått nog sa jag upp mig, vilket gick smidigt och lätt eftersom personen som arbetar i HR-avdelningen är trevlig. En uppsägning kändes som det enda rätta för mig. Så idag blev jag av med mitt jobb men min värdighet är fortfarande i behåll.

Liksom ett hus måste även ett företag konstrueras och byggas på en
 - mer...
Det förväntas att man levererar samma resultat oavsett om man arbetat där en vecka eller ett år. Mycket prat bakom ryggen om personalen från gruppledarna till cheferna. Pratet från gruppledarna är sexistiskt, kränkande och hotfullt.
Dålig arbetsmiljö, stressigt, extremt dålig lön. Och dåliga chefer som inte är empati eller respekt för sina arbetare.
Fördelar
Tyvärr inga
Nackdelar
Allt är till en nackdel där
En av arbetsledarna är ett stort skämt med glasögon som tror att han är ”the shit” men i verkligheten (utanför lagerdörrana) så är han inte mer än en pajas. Attityd och gnäll även fast man gör exakt det man ska göra exakt där man ska göra det. Lönen är ett ännu större skämt, 100kr/hr? Det blir 76kr efter skatt inklusive semester ersättning för en person över 18. Inga kollektivavtal, girig chef som borde skämmas, ha lite vett o se till att betala ut en rättvis lön, särskilt när en stor del av personalen är unga. Vilket slags första intryck lämnar de? Gå lägg er. Hoppas man ser er gå i konkurs. Finns mer att nämna som tex OBn på en söndag, den ligger på 25kr extra för dig som inte har jobbat exakt 40 timmar under en hel arbetsvecka. Sug min dachri era inavel, du speciellt r*****s. Hoppas du ser detta, skickar alla unga fina tjejer till en avdelning och favoriserar, ger kontrakt för att kunna få njuta av deras uppmärksamhet i några extra sekunder per dag, din tönt mannen. Din flickvän är lika ful som dig, ska inte klandra dig inte alls för mycket för det patetiska valet, känner ändå lite empati. Haha, njut av din karriär där med dina småpengar medans alla andra sakta men säkert slutar och fixar sig en ordentlig framtid.

Det var min upplevelse, finns mycket mer att nämna men vem bryr sig.

Ciao

//Missnöjd anställd
Fördelar
Inga.
Nackdelar
Själva företaget och deras skamfulla verksamhet i Sverige.
Ledningen är inte öppen för förslag, förbättringar eller förändringar. Det är deras sätt eller inget sätt som gäller. Kommer man med kritik anses man vara ett problem och då sitter man löst, i värsta fall åker man ut. Teamledare som hittar på klagomål bara för att sabotera.

På lagret hotade lagerchefen med avsked om dom "fortsatte ställa till problem", dvs kontakta facket. Efteråt blev en avskedad, två dagar tidigare hade hen pratat med facket. Slump? Tveksamt.

Ledningen kommunicerar med post it-lappar istället för att prata. Beviljar dessutom aldrig ledighet. Dom styr med järnhand och du har ingen yttrandefrihet.
När min provanställning på 6 månader var över fick jag höra att det inte fanns plats åt mig.

I huvudsak vill "företaget" bara ha studenter med en sysselsättning på 50 % som de garanterar 0 timmar. Detta för att slippa avgifter och den högre kostnaden en ny anställd.

Har hört ett flertal liknande historier ifrån tidigare arbetare, och de stämmer mycket väl överens med recensionerna nedan.
Det jag främst fick göra var att paketera varor och knyta glossy box.
Jobbar här idag och känner inte igen mig i lågvattenbetyget många av recensionerna här ger, men så klart har vi alla fått olika erfarenheter.

Många som jobbar här är relativt unga, inklusive chefer, något jag själv aldrig haft något problem med. För vissa är det ett första jobb - många sköter det bra, de som inte klarar att sköta det bra brukar inte stanna vidare länge heller. I samband med storhelger som black friday när det blir galet mycket att göra, eller kring semester så ser vi ofta massa nya ansikten - är man bara normalbegåvad verkar det som att man utan större svårigheter kan få anställning efteråt.

Det jobbar "normala" människor här; men också folk här med utländsk bakgrund, vissa som har svårigheter med språket, folk med olika funktionsnedsättningar och något branchavvikande har vi många tjejer som jobbar här (fler än killar tror jag) - en mångfald jag upplever som positiv och inte ger en så "gubbig" kultur som lager ofta har.

Stundvis är det ganska hektiskt här, ehandeln ökar hela tiden så vi får hela tiden fler kunder, fler ordrar och mindre yta att jobba på. Men så får vi ju nya arbetskamrater hela tiden och fler arbetsstationer mm.

Varje dag ska ordrar plockas och skickas ut och varje dag kommer det in nya ordrar, ibland är det stressigt med arbete som är tidskritiskt, ibland är det lugnare - varje order är ju en kund som har beställt något, det funkar liksom inte att ett paket kommer hem en vecka för sent, trasigt eller med fel grejer i - det är inte ett arbete som passar alla men det är nog inte heller ett dåligt första jobb, men det funkar nog inte
 - mer...
I flera led i organisationen är det lydnad som gäller. Allt som kan räknas kan räknas. Allt som kan ifrågasättas ifrågasätts. Alla lyder till den milda grad utan att ifrågasätta vad som är rätt och fel, vad som är rimligt och inte. Man kör järnet ur den personal man har, och suger ut den musten som går, tills att den personen inte orkar mer, kraften börjar ebba ut och nästa person kommer, som man kan köra järnet med.

Satsa inte på en karriär här. Välj något annat i stället. Jag jobbar inte här idag. Jag mår bra nu. Jag är glad att jag vågade sluta.
1. Man får inte veta hur många betalda semesterdagar man har eller ska få betalt, så man kan planera sin semester.
2. Ringer sällan upp som utlovat och svarar nästan aldrig på mejl. Vid svar så är det alltid mothugg och kränkande behandling man får kastat på sig!

3. Man blir tillsagd att man skall jobba kommande dag, men ändå blir man hemskickad. Detta hände flertalet gånger!

4. Rutiner, checklistor med mera följs inte, fast att arbetsledaren har blivit tillsagd.

5. Dåliga arbetsförhållanden, särbehandling av människor och uruselt ledarskap.

6. Finns inget kollektivavtal, och när kopia på avtalet efterfrågas så lämnas det ej ut.

7. Beslut fattas utan att dom anställda på golvet kan påverka något!

8. Anställer massvis med arbetare som efter någon månad blir av med sitt jobb.
Fördelar
Inga att nämna
Nackdelar
Tystar ner och utnyttjar sina arbetare för att spara in på resurser och pengar
Väldigt oseriöst företag där de skickar hem flera arbetare tidigare då de inte behöver arbetare. Inget cv eller intervju krävs för att bli anställd. Ledarna är inte erfarna samt väldigt unga. Lönen är väldigt låg.
Fördelar
Hon som anställer är snygg, kan vara värt att se henne, man kan vara tappad och fortfarande få jobbet
Nackdelar
Lön, ledare, oseriöst företag