DOTE

Recensioner från anställda på DOTE

framgångsrik pch roplig

just nu är det min första dag på jobbet, så jag vet ej så mycket men jag har lärt mig en del från grunderna och jag tycker att dote spm företag pch arbetsplats är jätte bra för individen att utvecklas pch ha ett bra sammarbets arbete.

Fördelar

bra grundutbildning

Nackdelar

inget jag ser just nu

Produktiv och rolig arbetsmiljö

Produktivt arbete med trevliga kollegor. Roliga aktiviteter på raster, frukost erbjuds på måndagar.

Fördelar

Roliga aktiviteter på raster

Nackdelar

Mycket stillasittande

aktivitetsfyllt och trevlig arbetsmiljö

Jag har ännu inte varit länge men har redan från det jag upplevt kunnat urskilja en oerhört trevlig arbetsmiljö. Folk är väldigt sociala utanför arbetet och tvekar inte heller att fråga varandra konkreta frågor under samtalen. Det är även en väldigt aktiv arbetsplats och man känner sig inte rastlös osv.

Fördelar

trevlig arbetsmiljö, aktivt, gratis kaffe etc, roliga aktiviteter när man inte jobbar

Nackdelar

Mycket innan anställlning, däremot högst relevant

tävlingsinriktat företag

Man tjänar inte mycket om man latar till sig. Om du arbetar mycket tjänar du väl. Jobbet blir var du bestämmer det att vara. Säljutbildningen var omfattande och jag kommer att kunna använda mig av det senare i arbetslivet.

Fördelar

Provision

sociala och trevliga människor, intressanta utbildningar

Det var mycket simpelt och en tydlig väg till anställning. Trevliga personal och anställda god miljö i lokalen.

Produktiv

Arbetsmiljön på Dote är produktiv och det är hela tiden högt tempo.

bra arbetsplats. trevliga kollegor och bra coacher

bra miljö

Jag tycker det är bra här och bra tempo trevlig kollegor hjälper när man behöver

rolig arbetmiljö

Har lärt mig och prat mer och kunna sälja genom telefon

Fördelar

man skaffar nya vänner

Nackdelar

att det inte finns gratis lunch

lärorik och rolig arbetsmiljö

väldigt trevligt och roligt. tränar kommunikation förmågan både på plats och via telefonsamtal.

Sköna kollegor och familjekänsla

Jag har jobbat på Dote i över ett halvår och har verkligen lärt mig att övertyga folk och att hantera stressiga situationer samt ordval. Mycket personlig utveckling!

Fördelar

Convinikyl, PS5, AW pingisbord och massa mikrovågsugnar. Nära till bra restauranger, centralt och fin utsikt.

Bra jobb om du vill lära dig om sälj

Jobbade på dote som säljare ungefär 1 år och är glad över att jag fick denna erfarenheten. Har jobbat på lite andra säljbolag innan men gillade verkligen att det expemplevis fanns coacher tillgängliga och gav en tips och hjälper en att sälja om man exempelvis inte hade sålt under ett pass. Kollegorna jag jobbade med var också sköna och det är definitivt ett bra jobb om du är sugen på att testa på försäljning eller om du redan har erfarenhet!

Fördelar

Bra coacher, trevliga kollegor, aw, tävlingar

Utmanande och utvecklande arbetsplats

Jag fick lära mig om grunderna inom försäljning och blev pushad till att utvecklas.

Fördelar

Gratis frukost, roliga kollegor, bra coacher

Det är en produktiv arbetsmiljö med trevliga och effektiva arbetskollegor.

Jag har precis börjat arbeta och jag trivs väldigt bra. Mina kollegor och arbetsledare är drivna och positiva. Jag inspireras att göra mitt bästa på jobbet varje dag.

Fördelar

Gratis frukost, tävlingar, god stämning.

Nackdelar

Stressig arbetsmiljö.

Rolig och lärorik arbetsmiljö

Alla är trevliga, det är ett lärorikt arbetsmiljö.

Fördelar

Frukost, tävlingar, coacher på plats

Nackdelar

Stressigt

Frukost, tävling, och coach på plats

Jag tycker att allt var bra och det var en trygg arbetsplats.

Fördelar

Trevliga personer

Nackdelar

Det kan bli stressigt ibland

Välj endast I nödfall

Jag arbetade där i fyra veckor sommaren 2018. På grund av andra omständigheter och sent jobbsökande var det enda jag lyckades att hitta.På introduktionen träffade jag en bekant från skolan som också skulle börja arbeta där, och det blev klart för mig att de anställer vem som helst. Efter två introdagar stod jag där i mitten av första veckan och ställde mig själv frågan hur jag kommer att överleva i tre veckor till. Dagarna gick OTROLIGT långsamt och man var mentalt utmattad i slutet av dagen, då jobbet kräver att man i princip ler och låter glad hela dagen. Detta var utmanande även för mig som annars är glad och social.Lönen var ett absolut skämt, och nu i efterhand har jag insett att jag borde ha plockat burkar istället. Skattefritt dessutom. Coacherna försökte peppa och spred en påhittad berättelse om en f.d. anställd som i huvudsak sålde på varenda samtal till den svåraste kundgruppen och tjänade runt 30.000 kr i månadslön. De obligatoriska småpauserna var obetalda. Denna sommar spelade Sverige fotbolls-VM och vi var nästintill tvungna att se på matcherna som varade i nästan två timmar.Någonting som kvarstår i mitt minne var en dag då det var fel i uppringningssystemet, och man tvingades vänta upp till 10 minuter för att få ett samtal. Cheferna uppfattade detta, och trots det fick vi skulden och ansågs inte jobba tillräckligt hårt. Några som enligt min uppfattning var bättre säljare än mig själv fick ha en timme långt förnedrande samtal om grunderna i telefonförsäljning och uppreppa manuset som de inte ansåg sitta i huvudet på en.Dessutom är det rätt uppenbart -

Fördelar

- kollegor var i huvudsak schyssta, man vann godis ibland

Nackdelar

- låg lön, otroligt psykiskt påfrestande, otrevliga chefer

Otroligt produktivt och motiverande företag!

Är du ny inom branschen så är det inga problem. Du får grundliga och bra utbildningar där du lär dig så mycket inom just säljteknik och hur man ska hantera invändningar i samtalen. Jag sålde redan första dagen och mer ska det bli!

Fördelar

Frukost, AW, tävlingar

Bra arbetsplats

Fick ett bra intryck av cheferna och jobbet samt som jag upplever att cheferna har bra kontakt med alla säljare!

Fördelar

Frukost, AW, tävlingar med grymma priser

Bra och rolig arbetsmiljö

Jag har aldrig tidigare haft så kul och blivit peppad av att arbeta på ett kontor fram till att jag började jobba på Dote. Ingen dag är den andra lik. Det är alltid något som händer, vi har olika tävlingar, AW och massa roligheter.

Fördelar

Frukost, oboy maskin

Nackdelar

Kan bli stressigt

Jättetrevliga och välkomnande kollegor och toppen ledning.

Under min tid på Dote har jag lärt mig mer inom säljteknik än vad jag tidigare kunnat. Coacherna vet hur man ska lära ut inom försäljning och man får aktivt stöttande för att bli bättre dag för dag.

Fördelar

Frukost, grym coachning, otroligt bra säljutbildning! Massa tävlingar som får dig att vilja sälja mer och mer varje dag.

Nackdelar

Delvis stressigt på ett bra sätt

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos DOTE. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Jämför DOTE med

Läs mer om DOTE på populära orter

• DOTE