Dollarstore

Recensioner från anställda på Dollarstore

Hittade 36 recensioner som matchade sökningenVisa alla 37 recensioner

Problemlösning och högt tempo

Roligt och varierande arbete. Ingen dag är den andra lik. Vissa dagar beställa varor och vissa dagar kommer en stor leverans där man får planera var alla pallar ska få plats, vilken pall man ska prioritera först. Bygga om för att få plats med alla nya grejer som kommer. Roligt med kundbemötande både i kassan och på golv. Härliga arbetskamrater och en bra och förstående chef.

Min värsta arbetsplats

Rent utsagt katastrof, inget kollektivavtal som lovat. Chefer som skiter i sina anställda, chef som hotar med att kolla på kameror eller att ens bekanta håller koll på oss i butiken medans chefen inte är där. Distriktchefer som inte bryr sig om anställda. Orimliga krav kring varuplock. Raster som man inte hinner ta, obetalt arbetstid.

Fördelar

Möjlighet att få arbetspass vid sjukdom / frånvaro

Nackdelar

Inget kollektivavtal, chefer som kollar på en via kameror och hotar med det, dålig attityd i arbetslaget, press kring att få ut varor för att sedan endast få skit

Spännande arbetsplats

+Händer nya saker varje dag.+Roligt jobb- Kunde varit bättre om dom fokusera på anställa bättre chefer.- Mycket helger/kvällar

K a t a s t r o f

Konstant mobbning på arbetsplatsen från ledningen(!). Chefen gick ofta vidare till övriga medarbetare och berättade saker man sa i förtroende så det var alltid konstant drama. Stora favoriseringar. Ständigt nedtryckta butikssäljare.Vid ett tillfälle under internt möte mellan bara butikssäljarna om situationen uppdagades det att alla anställda utom en nån gång gråtit på jobbet! Ledningen för hela Dollarstore? Gjorde absolut ingenting. Vidrigt företag på alla positioner.

Dålig arbetsplats

Riktigt dålig chef på Dollarstore i luleå! Han var bra i början sen sparka han mig pga folk stal från dollar och tydligen var det mitt fel! Hahaha

Fördelar

10% rabatt! Haha

Nackdelar

Jobbade hela tiden

Härliga kollegor, men läskigt dålig ledning

Härliga kollegor och bra arbetstider, men ledningen på stället var total katastrof och tyvärr var det en upplevelse från nästan alla kollegor. Det som är skrämmande är hur ett företag kan anställa vissa individer för att styra och ställa, där dom anställda far illa. Hade arbetsplatsen fått en ny vettig ledning så tror jag att det hade varit ett väldigt trevligt ställe att jobba på.

Fördelar

Bra schema

Nackdelar

Stressig miljö, för lite personal, mobbning på arbetsplatsen, kaos i butiken

Stressig miljö, man skulle helst springa och kasta upp saker på hyllorna. I personalrummet så pratades det alltid skit om någon. Inte minst om chefen som var då. Man fick alltid höra vad man gjorde för fel. Självklart fanns det också vettiga kollegor. Men vad jag fått veta i efterhand så har en anställd fått barn med den nya chefen. Vilket gör henne till minichef, på en arbetsplats hade jag önskat att man kunde hålla en professionell nivå. Högst oprofessionellt enligt mig.

Fördelar

Personalrabatt

Nackdelar

Familjebutik?

Golvet och kassa

Jätte trevlig butik omtyckt av alla kollegor bra arbetskamrater och komma överens med :) en av mina bäst jobb hittills

Inte bra jobb alls!

Jag ställde upp jobbade jätte mycket och hårt sen från ingenstans dom ville inte jag jobba därMer. Inte svara när jag ringer eller mail. Mycket ledsen nu inget jobb.

Fördelar

Inget

Nackdelar

Dålig planering

Tråkigt & dålig ledning

Aldrig varit med om en slappare arbetsplats där det förekommer mobbning och dåligt ledarskap ett ställe där man aldrig får svar på frågor och man undviker lagar och regler som egentligen skall följas

Fördelar

Billigt

Nackdelar

Dåligt ledarskap och smutsiga utrymmen

Produktiv och rolig arbetsmiljö

Jag har lärt mig hur lagerhantering fungerar, kassa med mera.

Fördelar

Bra arbetskamrater och miljö

Rörig och osäkert

Allt var bra i början och det var lovord.Sedan kom det in flera som de tyckte bättre om de konkurrerande ut mig med andra och då fick man helt plötsligt lära sig mindre och blev utfryst sedan nör nan nästan blev fast anställd så när det började nya chefer en ny Butikschef och Distriktchef så blev man uppsagd 5 dagar innan man blev fast anställd så som man ställde upp slet mm sedan blev man bort utan någon jätte förklaring. Fick sedan veta att en tidigare sparkad person blev återställd

Fördelar

Inte mer än någon annanstans

Nackdelar

Dåliga chefer och har sina favoriter och det märks jätte tydligt

Blev utnyttjad och utslängd utan förklaring

Jag arbetade på en nyöppning på dollarstore och fick provanställning med lovord att jag kommer få vara här minst 6 månader och säkert mer. Efter 1 månad blir jag uppsagd utan att de berättar anledningen och samtidigt går de och anställer 4 nya medarbetare. De får en i början att känna sig varmt välkommen, får en att trivas för att man ska känna sig trygg, men sen vänder det.

Fördelar

1h rast ej betald.

Nackdelar

Inget samarbete mellan kollegor och chef

rolig arbetsmiljö

bästa- kassan, kundbemötande, service, lagret. lärt- datan, kvittera in, butikskross, kassan när det kommer till returnera m.m. ledning- Chef företagskultur- nya kärnvärden och nya mål. svåraste delen av jobbet- att komma igång när man väl har börjat jobbet. bästa delen av jobbet- att jag fick lära mig så mycket som möjligt från både chefen och arbetskamraterna.

Fördelar

20 minuter möte då vi fick äta frukost innan vi öppnar butiken.

Nackdelar

att jobba 5 timmar och inte få rast eftersom dom 20 minuterna räknas som rast.

Snabb och alert miljö

Det är en rolig butik med intressanta kunder där man får otrolig närhet till resterande av arbetslaget. Roliga, varierande arbetsuppgifter där man får jobba mycket med kroppen.

Produktivt och Lärorikt

Fick lära mig väldigt mycket inom butiksbranschen, vilket innebar allt från uppackning av varor till avprickning på lagret.

Förlite arbetstimmar

Är anställd och är inne på mitt tredje år, jag har en tillsvidareanställning och har ansökt om fler timmar men blivit nekad av min chef som kommer med olika bortförklaringar hela tiden sedan anställer chefen nya personer och ger dessa mellan 115 - 140 timmar i månaden medans jag bara får mellan 85 - 99 timmar i månaden och jag misstänker att det beror på att jag har en högre timlön.

Bra

Det var jätte kul jobb där fick lära känna nya folket och lärde mig mycl

Rolig arbetsmiljö

Var inte där så länge som jag ville men skulle absolut kunna tänka mig att jobba på dollarstore

Jag jobbade på dollarstore praktik 2 vecka

Det är bra för mig att jobb i dollar store därför att jobba hos er mycket bra och rolig .

Utnyttjade

Satt i kassan själv en fredag kväll, ropade på mina kollegor i högtalarna. Var ny på jobbet och skulle sköta detta själv. Kollegorna gick ut och rökte och äter gott inne på lagerrummet under arbetstid! Jag sitter där själv. Detta hände upprepande gånger. Varje gång jag jobbade satt jag i kassan 8 timmar i sträck med 30 min lunch rast. Utnyttjande. Använder min förmåga att sitta i kassan medan de andra äter gott eller räcker under arbetstid...

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Dollarstore. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Jämför Dollarstore med

• Dollarstore