Deutsche Bahn

Recensioner från anställda på Deutsche Bahn

i början var det en väldigt trevlig arbetsplats,i slutet var det rörigt,folk slutade hela tiden
Okokokokokokokkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
Att arbeta på DB var helt ok, men det var mycket grejer som dyker upp hela tiden som extra stress Övertid och obekväma miljö
Bara kör! Men akta fartkameror och poliskontroller.
bra arbetsmiljö trivdes bra med människorna då det var trevliga
Fördelar
ja
Nackdelar
Ingen dag är den andra lik. Arbetsuppgifterna är spännande med många utmaningar
Fördelar
Planerar min egen tid
Nackdelar
Långa led till beslutsfattande
stort företag som lätt kan göra det rörigt då folk inte vill ta ansvar för mer än "sitt bord". bra företag då man träffar mycket kunnigt folk och vänner för livet =) . svåraste var att vissa chefer inte ens visste vad man gjorde/kunde, bästa var att på exporten där jag hade mitt gäng-vi löste tamejfasen allt utan chef ;)
Mitt arbete gick ut på att ta emot och inregistrera skadat samt okänt gods som kom in på terminalen i Spånga. Jobbade ihop med Reklamationsavdelningen och Transportkontrollen samt andra Schenker kontor i landet då det gällde att försöka hitta avsändare och mottagare till det omärkta gods som av misstag hamnat på terminalen.
Fördelar
Arbetet
It was great place unfornatly it was too long from my place i like it the place i was may own manager so in that way it was good but i had difficult to get a place to stay.
Fördelar
Some time
Nackdelar
No
Jag är en kille på 30år som har tidigare jobbat som Budbilschaufför åt Miljöbud & Budcompaniet samt Schenker, Jag har stor erfarenhet av Lagerarbete, budkörning och service, samt har väldigt bra lokalkänndedom över hela stor Stockholm. Jag har stor ansvarshet tar jobbet väldigt seriöst , Jag har haft mitt körkort i 10år Svenska & Engelska talar och skriver flytande. Är född i Stockholm. Jag har lätt att möta nya människor och lära mig nya saker snabbt. '' Jag är även berättigad till Nystartsjobb utav AF'' Som person är jag flexibel social och en team player men klarar mig utmärkt självständigt också. B- körkort . Spana gärna in mitt CV. Hör gärna av er för en vidare intervju, Jag är helt klart rätt person för jobbet. Med vänlig hälsning Gregory. 072-8790371
Ett branschledande företag som tar ansvar, miljö och kvalitetsmedvetet. Driver utvecklingsfrågor i branschen. Goda möjligheter till karriärutveckling.
Command Arbetar med en grupp Saka är densamma Handla i kritiska situationer
Komma i tid Jobba hårt Följ arbetsintstruktioner Ledarskap
Fördelar
En paus på arbetsdagen
Nackdelar
Tungt arbete bullrigt dammigt. Arbetskamraterna är bra. Bra kommunikation mellan chefer o arbetstagare.
Fördelar
???
Nackdelar
Arb.tiderna
Trygghet och stora utvecklingsmöjligheter Ganska stressig miljö Finns mer att önska av ledningen både i Vänersborg och högste chefen i Essen. Mycket trevlig och kompetenta kollegor.
Fördelar
Stora möjligheter till arbete utomlands
Nackdelar
Långa beslutsvägar
En arbetsdag var sällan en annan lik. Det var varierat men mycket handlade om rättningar. Jag hade kundkontakt, personalansvar, reception, palladministration, fakturafrågor. Jag fick några interna ledarskapsutbildningar m fl Mina arbetskolleger var pålitliga och lojala. Den svåraste delen av mitt arbete var att nå fram till ledningen när vi behövde resurser. Det bästa var mina kolleger
Fördelar
Den personliga utvecklingen
Nackdelar
De ständiga omorganisationerna
*Dagen innebär högt tempo med många arbetsuppgifter. *Lärt mig att säga till om man har bra idéer. *Ledningen lyssnar på personalen. *Personalen har god sammanhållning. *Svårast är den fysiska påfrestningen. *Bäst är kontakten med alla kollegor.
Fördelar
Gratis Kaffe för personal.
Nackdelar
En del riktigt jobbiga arbetspass.
Jag jobbade för bemmaningföretaget Tranpenad och vi jobbade för Schenker. En typisk arbetsdag går ut på att packa choklad, vi ska bygga emballage lägga dom på pallar och sedan fylla dom med respektive choklad, alla pallar byggs på olika sätt och har olika choklader, det var alltid stressigt och man fick sällan ta raster. Jag har lärt mig och vara organiserad för desto bättre ens station var organiserad desto smidigare och snabbare gick det för och packa, också lärt mig och hantera stress väldigt bra då arbetsledaren alltid var o flåsa på ens nacke. Mina arbetskollegor var alla unga och vissa jobbade mycket mer än andra och som station ansvarig var jag det mitt ansvar och pusha på dom och motivera dom för och jobba snabbare, ibland blev det dom som man sa åt sura och bytte station men jag tycker har man turen och få jobba så ska man också göra det. Svåraste delen med jobben var nog att man alltid rörde på sig och lyfte tunga vikter, fanns sällan palldragare åt alla så att böja sig ner 8 timmar om dagen tar verkligen på ryggen. Jag gillar och jobba så det är alltid roligt när jag väl får jobba men det har faktiskt inte så mycket positivt och säga angående det jobbet, väldigt orättvist även fast man jobbade hårdast fick man aldrig någon uppskattning och fick aldrig fast anställning även fast dom lovade mig det om jag jobbade som jag jobbade i 6 månader till vilket jag gjorde.
Everything at this workplace is high end. Mailny project management jobs and a high paste.
Kundkontakter Avtalshantering. Problem är att det stor distans mellan HK och distriktskontor
Se fler recensioner av Deutsche Bahn