Dentsply Sirona

Recensioner från anställda på Dentsply Sirona

Det är en bra och trygg arbetsplats där alla behandlas lika. Jag har bra kollegor som är lätta att samarbeta och trivas med. En typisk arbetsdag börjar kl. 08:00 med genomgång av mejl och planering av arbetsdagen. Eftersom vi gör mikrobiologiska analyser, går vi igenom proverna som kommit in från produktionen för att sedan analysera de och lämna svar till ansvariga för frisläpp av produkterna.
Fördelar
tillgång till gym
Jag trivdes överlag väldigt bra hos dentsply sirona.
Fördelar
möjlighet till att jobba extra.
Nackdelar
jobbiga arbetstider - 5 skift
Förväntningarna på övertidsarbete och tillgänglighet är stora. Då många högsta chefer sitter i USA, blir det svårt för dem att ha kontroll över befordringar och projekt som klubbas igenom, vilket medför att oprofessionellt ledarskap och ineffektiva projekt tillåts existera. Osympatisk arbetsplats. Undvik, om möjligt. När det gäller förmåner utgår inte ens friskvårdsbidrag, trots företagets hälsoinriktning.
Fördelar
Bra förmånsportal
Nackdelar
Ledarskap, inget friskvårdsbidrag
Jobbade heltid mellan 06:55 - 15:30. 3 raster per dag, lunchrasten låg på 30 min! Jag har lärt mig mer om samarbete, sortering, fokus och hur det kan se ut på en arbetsplats. Fick jobba med fantastiska arbetskollegor, härlig gemenskap från dag 1. Den svåraste delen av jobbet var att inte tappa fokus även ifall det var i princip exakt samma sak man gjorde varje dag (sortera och kontrollera katetrar.) Den bästa delen av jobbet var arbetskamraterna, trevlig och rättvis ''chef'' eller områdesansvarig för att vara mer exakt.
Fördelar
Själv bestämma när raster ska tas.
Nackdelar
Enformigt
Företaget har genomgått stora förändringar senaste åren. Ny ägarstruktur och många omorganisationer. Sammantaget är detta både på gott och ont förstås, men på sikt kommer det säklert att bli bra. Det finns möjligheter att utvecklas inom företaget, det ställs stora krav på kunskap, vilja och ambition.
Fem skift , hög tempo , roliga arbetskollegor , hög ljud , det bästa delen av jobbet var det femte veckan .
Fördelar
Bonus
Nackdelar
Fem-skift
Se fler recensioner av Dentsply Sirona