DEICHMANN

Recensioner från anställda på DEICHMANN

Fick lära mig mycket nya, lärorika saker, men där jag jobbade var det krav på en alldeles för hög temponivå som inte var hälsosam. Vilket ledde till att både jag och många andra föredetta kollegor valde att säga upp sig.
Fördelar
Prestation hade betydelse på lönen
Nackdelar
Ohälsosam stressnivå att leva efter
Arbetsuppgifterna var ok men fysiskt tuffa, endast arbetskamraterna var det som gjorde att man höll ut. Butikschefer och distriktschefer var oerfarna och hade noll känsla för hur man leder (och behandlar) andra människor, nästan alla utövade något slags maktspel med maffiafasoner och mobbning som taktik. Anställda behandlades riktigt dåligt och det var meningen att man skulle få dåligt samvete om man var sjuk eller inte kunde ta extrapass. Cheferna ljög och hittade på saker om anställda för att se bättre ut inför de ännu högre cheferna. Hade en jättebra chef - den gick in i väggen och kom aldrig tillbaka.
Chefer och distrikschefer som trycker ner och kränker sina säljare.Man är inte värd ett skit som medarbetare om man inte hinner med att plocka upp allt skit som ligger på golvet.Aldrig mått så dåligt som jag gjort när jag jobbat för dom där äckliga bi#charna ändå gav ja allt och var nästan aldrig sjuk.Ingen uppskattning för nåt.Det här äckliga h#tler företaget måste granskas och läggas ner.Folk är så falska chefer som upp till huvudkontor så länge dom får som dom vill och har sitt jobb kvar.Karma is a bit#h hoppas ni får 1000 tillbaka som ni gett oss . Tänk om innan du väljer deichmann som din arbetsgivare./en som jobbat där flera år.
Nackdelar
Fruktansvärt ställe att jobba på, som butikssäljare är man ingenting värd. Plockar skit hela dagarna efter oförskämda kunder och man har omöjlig tidspress på sig att göra helt värdelösa butiksuppgifter varje vecka. Underbemannade butiker överallt och de tar inte vara på de de har heller. Man får jobba ihjäl sig och man ska ha dåligt samvete när man är sjuk. Cheferna är dumma i huvudet men distriktscheferna är ännuvärre. Skriker och skäller när man inte förstår. Gick in i väggen på grund av det här skitstället. Blev helt nedbruten. Skulle inte önska detta åt min värsta fiende ens en gång. Sa upp mig med nöje.
Alltså jobbade där i över 4 år, skulle aldrig rekommendera någon till detta, butikschefer som stressar ihjäl sig på grund av höga krav och personalbrist, distriktschefer som är så falska.
Som säljare är du inte ens vatten värd, du städar mer än vad man gör annars, tunga lyft som gör att allt för många sjukskriver sig. Ställer man inte upp när det behövs så får man skit från ledningen.

En arbetsmiljö som innebär mycket skitsnack och mycket skådespel för ingen vet vad ärlighet är.
Butikschefen i Kristianstad är den värsta hagga jag någonsin varit med om! Sedan öppningen har redan flera av personalen slutat o flera söker nya jobb! O dom har haft öppet i en månad!
Fördelar
Nackdelar
Det mesta !
Cheferna är sådär har du tur så får du en av de duktiga, mycket slit men ingen uppskattning, mycket städ efter lata o dryga kunder
Fördelar
Ett jobb med hårt tryck och många leveranser varje vecka. Händelserika dagar med högt tempo.
Jobbar man i företag som säljare billig skit får man oftast slita otroligt mycket för halvkass lön och det snålas in på personal. Ledarskapet från Sverigechef var under all kritik.
Fördelar
Nackdelar
Stressigt, och man plockar mer skräp än säljer skor.
Ett jobb där man arbetar strukturerat i ett högt tempo, många projekt ska utföras under dagen och det är viktigt att man är fokuserad.
Jag har lärt mig kassauppgifter, stängning/öppning av butik, ta emot varor och fylla på dessa i butiken, lärt mig merförsäljning och framförallt ett bra kundbemötande.

Arbetskollegorna är de personerna som förgyllt min tillvaro på jobbet, ett bra ,starkt team som alltid jobbat mot uppsatta mål.

Svåraste delen av jobbet var att inte alltid ha tid med att uppmärksamma alla nya kunder och hjälpa dessa på plats.

Bästa delen av jobbet - att kunna göra kunden nöjd!
Nackdelar
Arbetstider
Se fler recensioner av DEICHMANN
Verifierad profil
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos DEICHMANN. Vår community är redo att svara.
2,9
3,1