Danderyds Sjukhus AB
Recensioner från anställda på Danderyds Sjukhus AB

Rolig och spännande

11 oktober 2018
Makens jqvejf kebabrulle Jeje kejsjd vehekeb iriske jfifi
Similar reviews
6 april 2019
Same role
jobbade på avd 14 .gyn.i 9år och det var det roligaste jag gjort under mina 24 år som uska.Akutvårdsavd med elektiv och selektiv sida och man går emellan båda 2.Dvs.inplanerade operationer mån till tors och patienter från gynakut och som överallt på sjukhuset får man även satelliter från andra avdelningar vilket man får se positivt på och ta lärdom av.Under många år var det högt i tak och vi var en härlig styrka och kul var det att gå till jobbet.Bra chefer.öppna och lätt att kommunicera med.Patienterna .oftast kvinnor (gyn) från olika kulturer och bakgrunder som gav mycket lärodom för varje enskild kvinna är ingen annan lik.spännande och roligt jobb och skulle lätt kunna gå tillbaka nu efter att prövat annat...Kvinnosjukvård och allt vad det innebär är så intressant och som kvinna är man väldigt nära sina patienter.nu jobbar jag på urologen DS.också kul men mitt favoritämne förblir Gyn.
/Eva /Usk 2009-2017
Fördelar
friskvård.flextid.semesterönskan
Nackdelar
stor personalomsättning under några år
24 februari 2019
Tiden på Danderyds Sjukhus var rolig, jag arbetade med nyfödda barn och i Barnsalen.
För mig var det (som inte hade egna barn när jag började där) en STOR upplevelse att vara med om min första förlossning, då jag assisterade Barnmorskan.

När jag jobbade på BB så jobbade jag i Barnsalen och undersköterskorna:vårdbiträden jobbade hos de nyblivna mammorna!

Mina fyra barn föddes på Danderyds Sjukhus och jag blev väl behandlad av mina ”gamla” kollegor!
Fördelar
Roligt att jobba med små barn!
Nackdelar
När man kom på morgonen, fanns det flera plåtlådor - d.v.s. barn som hade fötts på natten och var dödfödda
4 augusti 2019
Same location
God ”vi-känsla”. Lite mindre sjukhus men ändå känslan av storsjukhus. Patienthotellet är fantastiskt som arbetsgivare, dock lite dåligt betalt. Trots typ 15 år som anställd vill jag dock inte tillbaka, för de har en tendens att inte se vilka kvaliteter enskilda medarbetare har. Hårt o svårt arbete på akutmottagningen, men passar dem som är rustade för det.
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Danderyds Sjukhus AB. Vår community är redo att svara.
3,7
4,2