Danderyds Sjukhus AB
Recensioner från anställda på Danderyds Sjukhus AB

Sådär,,,,

4 augusti 2019
God ”vi-känsla”. Lite mindre sjukhus men ändå känslan av storsjukhus. Patienthotellet är fantastiskt som arbetsgivare, dock lite dåligt betalt. Trots typ 15 år som anställd vill jag dock inte tillbaka, för de har en tendens att inte se vilka kvaliteter enskilda medarbetare har. Hårt o svårt arbete på akutmottagningen, men passar dem som är rustade för det.
11 oktober 2018
Undersköterska (Nuvarande anställd) - Stockholm
Makens jqvejf kebabrulle Jeje kejsjd vehekeb iriske jfifi
13 augusti 2018
Undersköterska (Tidigare anställd) - Stockholm
Jobbade på akuten dock hände det att jag fick en kniv uppstucken mot min haka när jag skulle ta blodtryck vid ett tillfälle och det kändes inte bra. Fick snabbt bra hjälp men med bättre arbetsrutiner hade det kunnat undvikas. I övrigt bra, bra arbetskamrater, bra ledning.
Fördelar
Jobbet
Nackdelar
Säkerheten
6 april 2019
undersköterska (Tidigare anställd) - Danderyds kommun
jobbade på avd 14 .gyn.i 9år och det var det roligaste jag gjort under mina 24 år som uska.Akutvårdsavd med elektiv och selektiv sida och man går emellan båda 2.Dvs.inplanerade operationer mån till tors och patienter från gynakut och som överallt på sjukhuset får man även satelliter från andra avdelningar vilket man får se positivt på och ta lärdom av.Under många år var det högt i tak och vi var en härlig styrka och kul var det att gå till jobbet.Bra chefer.öppna och lätt att kommunicera med.Patienterna .oftast kvinnor (gyn) från olika kulturer och bakgrunder som gav mycket lärodom för varje enskild kvinna är ingen annan lik.spännande och roligt jobb och skulle lätt kunna gå tillbaka nu efter att prövat annat...Kvinnosjukvård och allt vad det innebär är så intressant och som kvinna är man väldigt nära sina patienter.nu jobbar jag på urologen DS.också kul men mitt favoritämne förblir Gyn.
/Eva /Usk 2009-2017
Fördelar
friskvård.flextid.semesterönskan
Nackdelar
stor personalomsättning under några år