Dahl Sverige AB

Recensioner från anställda på Dahl Sverige AB

Hej Som person har jag upplevt maasa olika erfarenhet. Varje arbetsplats jag har lärt hur man jobbar med olika arbetsstationer och systemet.
Vi är ett karrier företag, här utvecklar vi DAHL med kvalitet som kvantitet och har de bästa förtroendet mot våra interna och externa kunder. Vi strävar alltid efter det bästa arbetsmiljön inom arbetsmiljölagen så vi all personal kan jobba så ergonomisk som möjligt för och kunna undelätta arbetsbelastningen och det gör vi genom att Smatta oss på arbetet. I med den enorma utvecklingen så är vi så hjälpsamma mot varandra på alla olika håll för och kunna stabilisera Dahl och bära ännu högre upp.
Fördelar
Bonussystem, Rikskortet, tvättersättning.
Funkar absolut att jobba på Dahl men som ungdom & deltids anställd tjänar du as dåligt & år mycket skit jobb av dom stora cheferna. Arbetskollegorna var dock super bra.
Fördelar
lär dig mycket, bra arbetskollegor
Nackdelar
dåligt betalt, dåliga chefer
Ett jobb som kan vara hela livet ut, varierande orderplock
Fördelar
Bra
Ett bra företag där man är väldigt noggrann med arbetsmiljön.
Fördelar
Finns en hel del förmåner samt bra säkerhet på lagret.
Nackdelar
Låga löner på ledarnivå
En typisk arbetsdag var att man jag började klockan 6:00. Man sorterade godset till både lager och butik. Sen la man in gods i butiken och hjälpte kunder. Sen slutade jag klockan 15:00 Bra kamratskap ! Ingen direkt svårigheter ! Den sociala gemenskap!
Fördelar
Subitionerad Lunch
Funkar bra, trevlig arbetslplats, trevliga kunder.
Hanterade reklamationer från butikerna. Stressat och ingen flexibilitet. Cheferna krävde ofta övertid utan förvarning.
Självständigt arbete, många kundrelationer o leverantörskontakter. Skiftande arbetsuppgifter med fakturering, kundträffar, m.m
Fördelar
rikskuponger
Jag arbetar nu på Dahl Sverige AB's reklamations avdelning.Vi är en grupp på 6 personer som tillsammans arbetar effektivt för att försöka göra alla Dahls kunder 100% nöjda.Debitering och kreditering är min vardag och programmen vi använder oss av är; Movex, Astro och PrimeCase.Den svåraste delen av jobbet är att försöka vara "bäst" på alla deras 65 000 artiklar, men samtidigt är vi sex personer som tar hjälp av varandra.Den bästa delen av jobbet är att jag arbetar med 6st medarbetare som jag trivs med väldigt bra, vilket leder till att man trivs på jobbet och gör ett bättre arbete.
Fördelar
bra arbetskamrater
Nackdelar
samma arbetsuppgifter varje dag, ingen variation
Se fler recensioner av Dahl Sverige AB