Dagab inköp & logistik logo
Dagab inköp & logistik

Recensioner från anställda på Dagab inköp & logistik

Hittade 22 recensioner som matchade sökningenVisa alla 24 recensioner

Tungt monotont arbete

Funkar bra för den som gillar fysiskt tungt arbete och vara i konstant rörelse. Det mindre bra är kulturen på företaget. Det favoriseras rätt tungt och det går runt mycket skvaller. Kan du borste från det och inte har några problem med att utföra samma typ av arbetsuppgifter varje dag så får du ändå en skaplig lön att leva på.

Tufft och slitsamt

Utan någon som helst tidigare erfarenhet av lager så upplevde jag det här jobbet som extremt tufft. Du går minst 20 000 steg om dagen, vilket naturligtvis kan ses som positivt rent fysiskt, men i kombination med att du går upp 4:30 och sedan ska göra tunga lyft hela dagen så blir arbetet väldigt tufft. Om du är fysiskt aktiv, gymmar alternativt springer till vardags så är det till stor fördel. Jobbet i sig är stressigt och tempot är skyhögt, särskilt efter startperioden när de smått orimliga kraven börjar ställas. Du ska plocka 110 varor i timmen, och detta får ses som nästan omöjligt om du inte vill springa och ta ut dig fullständigt rent fysiskt. Jag sade upp mig tidigt eftersom jag helt enkelt inte var redo att uppoffra min hälsa för det här jobbet. Sammanfattningsvis kan man konstatera att det får ses som en fördel om du tidigare jobbat inom lager, och är van vid högt tempo samt mycket fysiska arbetsuppgifter. Personligen var det svårt att inte ”ta med jobbet hem” eftersom du är totalt utmattad dagligen men fortfarande uppe i varv. Du jobbar 06:00-14:45, och har totalt 45 minuter lång rast. Detta gör att det blir svårt att varva ned. Prestigen är hög och dina medarbetare kommer ständigt prata om deras ”snitt”. Med det sagt är det också en fördel om man är driven och målmedveten, men också redo för att det ställs oerhört höga krav. Kontakten med din arbetsledare är i princip obefintlig, och du lämnas tidigt på tu man hand. Även om lönen är bra så får den nästan ses som undermålig sett till arbetet.Om du får jobbet - våga ta det lugnt och ta inte ut dig fullständigt, det -

Fördelar

Gratis frukt på kvartsrasten

Nackdelar

Extremt slitsamt både fysiskt och mentalt

Tråkigt, dålig

Dålig ställning Som tur var jag bara sommar vikarie och hoppades på att denna sommaren skulle ta slut fort. Rena vuxen mobbning i ekonomi avdelningen. Mår illa när jag tänker de dagarna jag var där!

Rolig arbetsplats, högt tempo.

Tyckte allt var bra med Dagab! Lätt att komma igång och bli självständig.

Fördelar

Gratis gym, personalbutik

Högt tempo med bra kollegor

Högt tempo med bra kollegor, dock lite ostrukturerat. Jag var den första att bli inhyrd för en av deras nya avdelningar inom lots. Tanken är att varje individ ska få en upplärningstid med en anställd som ska ha avlagd tid för detta. Det fanns inte, men jag hade tidigare erfarenhet av liknande tjänster och kunde köra igång på 70-80% under första veckan tack vare god kommunikation med folket på golvet och härliga kollegor.

Högt tempo!

Högt tempo under arbetsdagen vilket gör de svårt att arbeta ergonomiskt.

Högt tempo

Ett jobb som kräver att man kan jobba på non-stop i högt tempo

Bra Lön

Stressigt jobb och fysiskt krävande men extremt god lön och kompensation givet att tidigare erfarenhet inte krävs.

Bra

Trevlig upplevelse för de som älskar tränar och hantera stress.

Bra arbete med hög tempo och goda formån

Bra ställe att känna pengar med goda arbetskollegor

Lediga jobb på Dagab inköp & logistik

Se fler jobb

Hard and fast paced work

I was employed straight by dagab meaning that you were secured to receive work time. Work schedule was the best i've ever had as 1 week it was day time and 1 week it was evening time but it was very physical and fast paced work.

Utmanande arbetsmiljö

Finns alltid något att göra på jobbet villet gör att dagarna går snabbt. Det är högt tempo och ett tufft jobb så det passar den som är i god fysisk form och vill hålla det höga tempot under dagen och alltid ha något att göra.

Fördelar

Personalbutik

Nackdelar

Mycket tungt jobb

rolig

Jag tycker att en rolig arbetsplats för har säkerhet och miljövänlig för alla. Det är också viktig att tänka på hållbarhet. Ja det är spännande med gratis lunch (hahahahah)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Fördelar

x

Nackdelar

x

Rolig Arbetsplats

Att jobba på dagab var det roligaste jobbet jag har haft än så länge p.g.a arbetskollegorna. Det var inte allt för slitsamt för både kropp och sinne. Rekomenderar jobbet för personer som ska sommarjobba/jobba deltid.

Fördelar

Kiosk med billig mat

Nackdelar

Finner inga just nu

Ok arbetsplats

Helt okej plats att jobba i, nackdelen är att man fryser när man jobbar där.

Bra

Många bra arbetskamrater och hjälpsamma arbetskamrater.

Fördelar

Subventionerad träning

Nackdelar

Lite helgjobb

Kasser

Jag vill jobba med dig har inte utbilning jag gick tensta gymnasium och st eriks gymnasium

Bra

Jag tycker om företaget, en vanlig dag går ut på att motivera och leda mina 60 anställda. det är både med och motgångar.

bra arbetsplats

På mitt jobb idag jobbar jag självständigt. Jag plockar matvaror på en pall till matbutiker. jag kör låglyftande truck. jag har lärt mig att bli självständig i mitt arbete och även att köra truck. jag har lärt mig att hantera stress på ett bättre sätt en vad jag kunde innan. under tiden jag jobbar har jag ingen kontakt med mina kollegor vilket jag tycker är tråkigt. jag är en social person och detta jobb är väldigt osocialt. det svåraste med mitt jobb är att vara nöjd med sig själv och sin egen prestation. på mitt jobb plockar vi poäng och ju högre poäng man plockar ju mer lön får man så det kan vara lite svårt att veta när man ska vara nöjd över sig själv. det roligaste på mitt jobb är att komma dit och få arbeta. jag gillar att det är ett aktivt jobb där jag behöver ta i.

Fördelar

hög lön

Nackdelar

korta pauser med långa dagar

Mitt arbete på Dagab

Service och reparation av truckar.El och hydraul.okunnig ledning.Bra arbets kommisar.Stress,Kan lägga upp arbetet själv.
  • Dagab inköp & logistik