Recensioner från anställda på DHL

Ok jobb

18 november 2019
Det var ok att jobba där. Jag var inte nöjd med lönen.
Similar reviews
24 mars 2014
Som transportkordinator arbetar vi efter tajta deadlines varje dag.Vi fungerar som en länk mellan kunden och transportörerna. Jag arbetar i en kontrolltorns verksamhet för en stor kund där jag från början till slut ser till att kundens gods bokas med bästa alternativet av transportör och kommer fram till slutkund. Jag arbetar med Flyg och Bilsändningar.Det händer mycket under dagarna där jag har kontakt med transportbolagen, med bland annat uppföljning, sökning av gods,felleverans statistik, uppdatering m.m. Systemetjag arbetar i heter Accelerator men har tidigare arbetat i SAP R3.

Några av de arbetsuppgifter som jag har varje dag

• Telefonkontakt med kund

• Fakturering

• Orderhantering

• Tullhantering (export)

• Avisera avvikelser och informera kund

• Order uppföljning

• Reklamations hantering

• Talar och skriver engelska varje dag

Förutom de många deadlines under dagarna gäller det att alltid svara i telefonen med ett leende. Jag sitter i frontoffice vilket innebär att jag är ansiktet utåt mot vår kund, mina chefer ville ha mig där då jag har en mycket trevlig telefonröst och en av mina starka sidor är att bemöta kunder i alla situationer på en bra sätt.

Bemöta kunden med stor respekt är viktigt för mig.

Det gäller verkligen att man kan tolka kunden och agera därefter. Det är både glada,arga eller irriterade kunder som ringer och min drift är att alla ska vara nöjda när vi lägger på luren.
27 maj 2020
Att jobba i DHL ger stor möjlighet att träffa nya människor, lära sig arbeta i snabb takt och tillbringa en god tid med andra. Det ger stort ansvar att alla paket når sina ägare i god tid och i gott skick.
Fördelar
Goda vänner, arbetsmiljon, känslan och mycket rörelse.
Nackdelar
Arbeta på kvällarna, men förutom det, inget
1 maj 2020
Den var acceptabel. Den var stressig och hög tempo.